Onverklaarbaar, wat een klassepaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Onverklaarbaar, wat een klassepaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 23:02

Voordat ik vertel wat ik vandaag heb gezien wil ik eerst dit jullie op het hart drukken: ik heb dit niet verzonnen, dit is écht waar!

Ik ging dus vandaag naar de koers want het paard van goeie vrienden van ons moest koersen. Minke Rucherne (voor de drafkenners onder ons misschien een bekende?) ze is niet heel goed of zo, maargoed zij werd uiteindelijk 4e.
De volgende koers liep er een paard genaamd: Raise and Shine, met Arnold Mollema in de sulky.
Ze gingen van start en na de eerste tien meter ging R & S over in galop.
Helemaal terug genomen dus, hele publiek: ooooooooooooooh, want er was veel geld op dit paard gezet.
Iedereen dacht, dit paard ligt uit de koers.
Hij liep zoooooooooooooooo veel achter, maar zet me daar toch een snelle draf in!!!!!!
Hij raced zo hard bij, dat hij iedereen in het 2e rondje heeft ingehaald en met 2 paardlengtes afstand nog over de finish weet te gaan.
Wat een klassepaard!
Dat hij dat volhoud, dat is toch onmogelijk!
De mond zakte me ervan open, ik kon het gewoon niet geloven, wat een klassepaard! Jeetje! ik geloofde mijn ogen niet!
(en ik heb er ook nog mooi 55 euro aan over gehouden, hehe Haha!)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:15

Elk paard waar je geld aan overhoudt is heel bijzonder! Die liggen mij ook altijd zeer na aan het hart...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:22

Eindelijk een paard dat ook nog eens wat geld opbrengt !
Zo'n paard wil ik ook wel, ik tref alleen exemplaren die me financieel aan de afgrond brengen Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:24

Dees schreef:
Elk paard waar je geld aan overhoudt is heel bijzonder! Die liggen mij ook altijd zeer na aan het hart...


*LOL* helemaal mee eens..... dure cavia's zijn het af en toe....

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:34

Dees schreef:
Elk paard waar je geld aan overhoudt is heel bijzonder! Die liggen mij ook altijd zeer na aan het hart...

whahahahaa Haha! dat dacht ik dus ook.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:40

Hihi. Ik heb gister 500 euro aan een zadel uitgegeven, 50 euro aan speciaal beslag. Geld hou ik er niet aan over, wel een hele hoop plezier aan mijn liefie. Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:45

Minke Ruch Henre heet het beestje trouwens, niet Minke Rucherne
Niet echt een bekend paard Haha! en RISE and Shine is een bekend paard uit de drafsport, dus vrijwel logisch dat iedereen dacht dat hij zou winnen.

Wel onwijs goed joh, heb je ook nog koers 4 gezien dat Otto Boko won Haha!
Otto is zo een leuk en vooral goed paardje.

Wel lekker dat je nu geld heb gewonnen

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 10:20

Ongelooflijk dat ze hem niet uitgeschakeld hebben... maarja, het comite doet wel vaker dubieuze dingen In de zelfde koers als Minke Ruch Herne liep onze Ofir ook Haha! alleen die werd achtste.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 10:23

mijn pa heeft ook dravers, serena en polico vrijthout, getraind door cees kamminga. polico heeft vorige week een race gewonnen!

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 15:56

haagsemeid: het is wél minke ruch herne hoor, het was eerst mijn verzorgpony toen ze nog geen koersen liep. mijn eerste pony was haar zusje: lora ruch herne.

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 15:58

Citaat:
Wel onwijs goed joh, heb je ook nog koers 4 gezien dat Otto Boko won Haha!
Otto is zo een leuk en vooral goed paardje.


Ja die heb ik ook gezien Haha! heb ook nog op m gewet hehe Haha! inderdaad een heel leuk paardje!!!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:12

Chislaîne schreef:
haagsemeid: het is wél minke ruch herne hoor, het was eerst mijn verzorgpony toen ze nog geen koersen liep. mijn eerste pony was haar zusje: lora ruch herne.


Ja maar je was een h vergeten (en ik maakte vervolgens perongelijk een tikfout ik draaide 2 letters om)

Maar het is wel echt Rise and Shine Haha!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:35

wat goed van dat paard. is het niet zo dat als je paard in galopzit dat je gediskwalificeert bent??

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 17:46

Tlove schreef:
wat goed van dat paard. is het niet zo dat als je paard in galopzit dat je gediskwalificeert bent??


Ja want dat mag niet, daarom heet het ook een draver en draverij Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:10

Kanp van dat paard hoor! Volgens mij mag hij wel even in galop maar dan snel terugnemen en in draf door. Ik mis Duindigt wel hier, ging vaak zondags kijken en af en toe een wedje doen. Nooit veel gewonnen trouwens maar het ging mij ook meer om de paarden en de sfeer Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:13

Misschien kunnen ze ook een een tinkerkoersje doen, je hebt tenslotte ook rennen met Arabiertjes. Mijn tinker draaft ook harder dan ze galoppeert, zal best wel een fraai gezocht zijn met al die wapperende sokken Lachen Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:35

Ze fokken in engeland wel dravers met tinkers, misschien is dat wel iets voor je Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:19

missnynke schreef:
mijn pa heeft ook dravers, serena en polico vrijthout, getraind door cees kamminga. polico heeft vorige week een race gewonnen!


*zucht* Cees.... dat vond ik vroeger zo'n leuke jongen toen hij nog bij Smeding werkte... oef eeuwen geleden! Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:22

haha vind je'm niet meer leuk?
hij reed polico eerst tijdens koersen, maar polico kan slecht tegen de harde ondergrond en sprong dan in galop...nu is hij behandeld met vloeistof in de knie dat hij zelf niet aanmaakte :-? , en wordt hij voorgereden door zijn trainer, een wat stevige man. vorige week heeft hij de koers gewonnen!
serena heeft een franse afkomst