Rode traan-ogen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Rode traan-ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 13:19

Wie heeft hier ook last van? Nee, niet als je verdrietig bent (:P), maar als je bijvoorbeeld bij paarden en bos in de buurt bent?
Gisteren kwam ik bij Chica aan en begon het al. Toen ik haar ging borstelen, werd het erger en toen ik buitenreed, in het bos, was het helemaal erg.
De hoefsmidt begon er al over dat ik liefdesverdriet had, maar nee, daar heeft het niks meer te maken *LOL*

Hoe zou dit kunnen komen? Is het misschien hooikoorts, of ligt het aan het stof en de haren? Ik gebruik trouwens lenzen...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:22

Ik ken het. Heb ook lenzen, en heb zodra ik op stal kom een loopneus en daarna ook rode ogen. Heb ook hooikoorts, maar denk dat het stof ed wat er nu in de lucht hangt ook niet bevorderlijk is icm met lenzen.
Ik heb Hooifree, hele kleine tabletjes, en die helpen goed. Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:24

Allergie misschien?

Had mijn broer ook altijd Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 13:26

Ik hoop geen allergie. Zit al heel wat jaren tussen de paarden en heb er nog nooit zoveel last van gehad...

Misschien zijn het inderdaad mijn lenzen. Maar vorig jaar had ik ook al lenzen en toen had ik er niet zo last van. Misschien komt het omdat Chica erg verhaard en stoffig is, doordat ze dag en nacht in de wei staat?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:13

Het klinkt als een allergie.
Heb je er alleen last van als je bij de paarden bent, of ook in het algemeen met dieren of als je buiten bent?

* To Belg, or not to Belg *

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 14:18

Met andere dieren niet. Wij hebben thuis een cavia, een konijn en een parkiet. Als ik buiten ben, in de stad, richting school enz., heb ik er ook geen last van.
Ik heb er ook maar pas last van, gisteren vooral! Maar ik werk al jaren met paarden, ik kan toch niet ineens allergisch worden?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:45

Klinkt wel als een allergie voor het een of 't ander ja.
Even langs je huisarts, eventueel een allergietest laten doen, dan weet je hoe en wat. Is (meestal) goed te behandelen hoor, zijn goede medicijnen tegen.

Nulla tenaci invia est via

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:56

Het lijkt me sterk dat je opeens allergisch bent voor paarden, maar het is wel mogelijk volgens mij.
Wordt het trouwens minder als je je lenzen uit doet?
Ik heb namelijk ook (harde) lenzen, en als ik last van m'n ogen heb en ik doe m'n lenzen uit gaat het meestal snel beter. Behalve als ze helemaal rood geworden zijn (allemaal van die adertjes gesprongen enzo), dan kan ik beter die lens de rest van de dag uithouden anders gaat het steeds weer tranen.
Heel irritant trouwens als je onderweg bent je hebt niet de mogelijkheid om je lens uit te doen. Ik heb 1 keer een halve rit met een lens op m'n tong gereden, ik wist niet waar ik hem anders moest laten :s (En meestal krijg ik ze trouwens geneens uit zonder zuignap)
Maar weet je zeker dat het geen stofjes ofzo zijn die in je ogen zijn gewaaid en dan onder je lenzen zitten?

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:56

ik heb ook altijd vaak traanogen vooral in dit jaartijd.
dat komt daar hooikoorts, heb ik ook Boos!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:08

Ik heb het ook ineens. Verward Als ik naar school fiets (moet ook langs het kanaal dat helemaal vol in de bloei is) gaan m'n ogen heel erg tranen.
Kzou niet weten wat het is, ben nog nooit allergisch ofzo ervoor geweest, dus het kan toch niet ineens dat het wel zo is? Verward

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:12

Jawel hoor, dat kan zomeer "ineens". Je lichaam heeft het dan al die tijd weten te onderdrukken en nu is er dan ineens de bekende 'druppel die de emmer doet overlopen'.
Het is nu een hele slechte tijd van het jaar voor mensen met hooikoorts. Droog, wind en veel dat in bloei staat.

Nulla tenaci invia est via

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:21

Ahh balen.. Boos! Me moeder gaat van die soort pillen ofzo kopen, ze zegt dat het helpt..

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:57

Ik heb dat ook heel vaak op de manege van een vriendin. Maar niet op de maneges waar ik normaal ben of bij Peer en Gin. Dan krijg ik een heel dik oog... Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen.
Ik ben ook allergisch voor konijnen, maar niet voor honden, paarden enz.... Verward

it must be love

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 18:23

Ik ben vandaag weer gaan rijden en deze keer had ik het niet Verward
Misschien was het vandaag minder stoffig.
Denk dus niet dat ik allergisch ben, maar het kan misschien wel hooikoorts zijn...

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:38

Sofionna schreef:
Ik heb dat ook heel vaak op de manege van een vriendin. Maar niet op de maneges waar ik normaal ben of bij Peer en Gin. Dan krijg ik een heel dik oog... Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen.
Ik ben ook allergisch voor konijnen, maar niet voor honden, paarden enz.... Verward


hadden ze daar misschien konijnen

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:05

Het kan ook zijn dat je voor bepaalde bollen/planten/bomen die nou beginnen te bloeien allergisch bent, die hoeven niet overal te staan maar het kan heel goed dat die in het bos en in de buurt van jou stal wel bloeien. Ikzelf heb hele erge last van hooikoorts maar nu nog niet het kan ook zijn dat je gewoon allergisch bent voor het stof en de haren die uit je paard komen. Ik ben allergisch voor paarden (voor alles eigenlijk ) en heb er eigenlijk geen last van totdat Mysty in de rui komt, dan heb ik dikke rode traanogen en jeuk aan me neus.
Een allergie test is best handig om te laten doen hoor, het doet geen pijn het ijn hele kleine prikjes (en dat zeg ik, die doodsbenauwd is voor alles wat maar op een naald lijkt Lips are sealed) en je weet metteen waarvoor je allergisch bent.

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:33

Wees gerust ! het komt door de lenzen Lachen
Als er een stofje 8er de lens gaat zitten doet dat erg pijn en je ogen gaan tranen en ja, ze worden natuurlijk rood....
Misschien moet je eens zonder lenzen gaan ! dan kan je echt kijken of het daar aan licht ! maar volgens mij wel Lachen

Kijk mijn Avatar ! Oogje van Britt ! Lachen

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:33

Weet iemand een lieve verzorg pony ??
Het moet ergens in Nuenen Oost staan !
Ik wil er natuurlijk op de fiets naartoe kunnen !

Ik rijd bijna 7 jaar en poetsen kan ik ook
Ik ben 13 jaar en ben ongeveer 1.65 (klein dus Scheve mond)

WEET IEMAND EEN LIEVE VERZORG PONY ??? *LOL*
Mail me dan naar : llljjj@wish.net

KUZZZ Party!! Larissa

Kijk mijn Avatar ! Oogje van Britt ! Lachen


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 12:36

Je laatste berichtje hoort hier niet, Larissa....

Maar ik denk dat het inderdaad aan de lenzen ligt! Ik had er gisteren namelijk helemaal geen last van en het was niet zo warm en stoffig. Ik denk dus dat het aan het stof en aan de haren van chica ligt!

Zonder lenzen gaan lijkt mij geen goed idee. Ik zet echt geen bril op en zonder zie ik zo weinig Knipoog

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:30

Teletubbie schreef:
Weet iemand een lieve verzorg pony ??
Het moet ergens in Nuenen Oost staan !
Ik wil er natuurlijk op de fiets naartoe kunnen !

Ik rijd bijna 7 jaar en poetsen kan ik ook
Ik ben 13 jaar en ben ongeveer 1.65 (klein dus Scheve mond)

WEET IEMAND EEN LIEVE VERZORG PONY ??? *LOL*
Mail me dan naar : llljjj@wish.net

KUZZZ Party!! Larissa


DIT IS NU AL DE 3E KEER DAT JE DIT FLIKT !!!
ik word jou ECHT zat Lips are sealed

it must be love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, AnoukS_, Cemlys, Charlotte446, Dees, Galaika, inge_romeo, Inney, Lau, Majestic-12, ManonGrr, manonutjuh, nuscaniels, ontherun, Ookami, oscar1996, Pabie, Relserk, Symke, Talishe, Zoe_97 en 76 bezoekers