Agressief rijgedrag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Agressief rijgedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 16:44

Merken jullie ook dat de mensen steeds agressiever worden in het verkeer?
Ik reed vanmorgen naar mijn werk, kom ik op een gegeven moment op een weg waarvan ieder kruispunt verhoogd is (soort verkeersdrempel). Zit er een auto voor me die heel rustig rijdt en voor ieder kruispunt af remt, is totaal niets mis mee, ik bleef er gewoon achter zitten.
Komen we op een kruispunt waar ik linksaf moet dus ik doe mijn richtingaanwijzer aan, die auto voor me remt bijna kompleet af (ik stond stil en moest terugschakelen naar zijn 1) en stopt op dat kruispunt. Ik er gewoon achter blijven want ik kreeg het idee dat ze niet wist waar ze heen moest.....draait ze haar raampje omlaag en steekt ineens haar middelvinger omhoog! Verward

Ik ben me dus van geen kwaad bewust, zit me al heel de tijd af te vragen waar dat nou goed voor was!?
Sommige mensen kunnen beter thuis blijven i.p.v. gefrustreerd de baan op te gaan!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:47

Wat een rare vrouw Verward
Ik zie het zelf ook wel om me heen.
Laatst stond ik samen met mijn zus ergens in de file, naast ons was een jongen die steeds bleef staan als de file heel zachtjes doorreed, om dan met een noodgang en veel lawaai weer op te trekken en enkele centimeters achter de auto voor hem weer te stoppen.
Om ons heen zagen we dat mensen daar ook behoorlijk geirriteerd van werden, irrirante gast.
Als ik zelf rijd heb ik er nog geen last van, heb een grote L op mijn auto staan, dus dan reageren mensen wat soepeler Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:55

Niet alleen in het verkeer helaas Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:58

ook op bokt, he kaboutertje Tong uitsteken

Ne nu ff serieus. IDD, alles moet met steeds meer geweld Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:58

Ik kan me er af en toe groen aan ergeren. Als ik naar school fiets moet ik altijd over een rotonde waar fietsers voorrang hebben. Maar je denkt toch niet echt dat ze dat ook krijgen? Echt heel vervelend, want ik durf bijna niet meer door te rijden...
Mensen hebben gewoon veel te veel haast.

* To Belg, or not to Belg *

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:03

Vaag mens Verward
Niet agressief maar wel chagerijnig !
We hadden vandaag sportdag. En alle kinderen moesten dus naar die velden (de hele school) moesten we met de allen op zo een klein fietspad tussen 2 auto banen (zeg maar) in. Staan we bij dat stoplicht. Komt er zo een vrouw aan in een auto. Iemand stond dus met zijn wiel een beteje op de weg. Die vrouw doet d`r raam open en begint gelijk te zeiken. Ik stodn erachter en had echt ff zin om te zeggen dat ze d`r mond moest houden Lips are sealed

it must be love

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:06

waarschijnlijk vond ze dat je aan het bumperkleven was Frusty (ik beweer niet dat je dat deed trouwens)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 22:58

Lielle schreef:
waarschijnlijk vond ze dat je aan het bumperkleven was

Er paste nog een hele auto tussen en we reden misschien 20km per uur Verward Ik vond het al netjes van mezelf dat ik er rustig achterbleef. Schijnheilig

Maar ja, sommige mensen kunnen niets hebben....

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:34

maar iemand die zo rijdt denkt ook dat
a) haar auto 2 meter breed is
b) haar auto 15 meter lang is
c) dat 20 km heel hard is
d) dat een autolengte afstand dus VEEL te weinig is

Knipoog Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:16

Jola"]
[quote="Lielle schreef:
waarschijnlijk vond ze dat je aan het bumperkleven was

Er paste nog een hele auto tussen en we reden misschien 20km per uur Verward Ik vond het al netjes van mezelf dat ik er rustig achterbleef. Schijnheilig

Maar ja, sommige mensen kunnen niets hebben....
[/quote]

Misschien reed ze juist zo langzaam om jou te laten passeren? Was ze beledigd dat je erachter bleef...?

* To Belg, or not to Belg *

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 09:22

Linda250 schreef:
Misschien reed ze juist zo langzaam om jou te laten passeren? Was ze beledigd dat je erachter bleef...?

Ik zou het dus echt niet weten.
Er was helemaal niets aan de hand...en toen kwam ineens die vinger. Ik ben me dus ook van geen kwaad bewust.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:11

Ik sluit me aan bij de reactie van Lielle. Dat soort mensen hebben echt totaal geen verkeersinzicht. Ze rijden niet voor niets zo truttig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:48

whahaha idd ik sluit me daar ook volledig bij aan, ik zit de hele week op de weg, en als er zo'n tut voor me zit,sja sorry dan doe ik ook bumperkleven ......want tegen zo'n grote bulldozer van een vr8wagen durven ze niets te doen, gniffel.....en ze verw88 een potige man met veel spieren....valt dat ff tegen whahahahaha , en als ze het echt te bont maken , dan trek ik een x flink aan die luchthoorn.......zit ze mooi met d'r kop door het dak van het schrikken

sorry ik ben nou eenmaal best gemeen....af en toe.....


Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:05

Lielle schreef:
waarschijnlijk vond ze dat je aan het bumperkleven was Frusty (ik beweer niet dat je dat deed trouwens)

Was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Trouwens ook niet echt een reden om zo te reageren natuurlijk.

Ik heb eigenlijk weinig last van aggressie in het verkeer (of misschien rijd ik te hard om het te merken Tong uitsteken).

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:38

Nou ik merk het ook... heb laatst bijna een ongeluk gehad... mijn geluk was dat ik 2 grote taarten in mijn auto had liggen. Ik nader een GELIJKWAARDIGE kruising en ik kom van rechts... nou komt er een vent aan rijden (hele viezo ook nog eens) de die scheurt gewoon voorbij (je mocht daar tachtig dus reken maar uit wat voor schade het had kunnen wezen) ik reed heel langzaam i.v.m. die taarten en ik zie dat hij niet remt dus iki alsnog in de ankers... nu was het op een buitenweg waar net nieuwe grintsteentjes waren gestooit dus slipte ik door... en die vent boos kijken... En zo zie ik vaak agressie in het verkeer... maar niet alleen in het verkeer overal komt steeds meer geweld voor!
Ik snap ook niet waarom die vrouw zo reageerde... belachelijk... maar goed lekker laten gaan...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:44

Ik reed pas geleden op een rotonde, komen er twee van die irriante 16jarige op quads van links kei hard aangereden (terwilj ik al op de rotonde zat). Halen ze me in van links en gaan ze kei hard op de rem! En maar vloeken en middelvinger opsteken. En gas geven en remmen en gas geven en weer vol remmen Scheve mond Hoezo agressief!! Ik zat al lang op die rotonde, hun zijn van die etters die links in gaan halen Scheve mond

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:05

Ik moet elke dag binnendoor richting de manege. En elke dag heb ik te maken met agressie. Middelvingers, mensen die gas geven en remmen achter je, snijden, etc. Toch zijn het vooral de jongeren die de grootste ellende veroorzaken. Regelmatig dat er 1 achter me zit en wil inhalen in een onoverzichtelijke bocht. Vorige keer werd ik van de weg gedrukt doordat een tegenligger inhaalde. Ben blij dat er een brede berm is.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:24

Als ik het niet kan laten om te reageren op de middelvinger steek ik altijd mijn duim op met een heel "schijnheilig" gezicht..... Mocht het overigens wel verkeerd vallen bij die gast dan rijd ik altijd nog in een gti...... Ben meestal het snelste weg als het moet..... (tenzij het een ferrari ofzo is maar die kom ik niet zo vaak tegen)

Heb trouwens vorige week een nieuw record gezet.... 5 km achter een vrachtwagen die een andere vrachtwagen aan het inhalen was met 1 km per uur harder.... daar wordt je echt niet vrolijk van.... Ik heb er een spelletje van gemaakt door op de dagteller te kijken hoeveel afstand ze ervoor nodig hebben, vandaar....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:34

Van de winter was ik een keer met het verkeerde been uit bed gestapt Clown , had daarna ruzie met m´n dochter en moest me vervolgens vreselijk haasten om m´n zoon op tijd op school te krijgen. Vlak voor de school, kwam van de andere kant een auto, die eigenlijk moest wachten omdat aan zijn kant van de weg, allemaal auto´s geparkeerd stonden. Ik moetst dus blijven staan en zat die vent met een kwaaie kop aan te kijken, ondertussen natuurlijk ook nog een scheldend Scheve mond !.
Toen hij op mijn hoogte was, draaide hij met een stralende glimlach z´n raampje naar beneden en verontschuldigde zich, voor het feit dat hij niet was gestopt. Hij zei er alleen nog bij, dat het géén reden was om me zó op te winden, er is tenslotte al ellende genoeg op de wereld en zo vreslijk erg was dit toch ook nou weer niet ?!!
Door zijn (aardige) gedrag, was mijn kwaaie bui in een klap voorbij Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Eleadoras, Facebook, Femek2902, fjord_brucht, Hiraeth, IASCrawler, inge_romeo, lina1998, lysir, Mo_86, noviceh, Paardennamen, redbutton, Touchem, Yentaah en 118 bezoekers