Hengst?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Hengst?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 10:07

hallo! hier ik weer!(was vergweten dit ook in mijn vorige bericht te zetten, sorry Huilen Knipoog )

Mijn buurmeisje heeft sinds een maand een haflingertje! Haha!
We hebben hem gekocht toen hij net 3 werd. Bij het inrijden zijn wij ook geweest, en hebben voor de koop er verschijdene malen op gereden.
Wij vonden zelf ook wel dat indrijden bij 3 jaar heel erg vreg was, maar wij houden er nu rekening mee door het beetje hoogstens 3 keer per week te rijden. Maar nu komt het probleem: Hij vertoond Hengstenmanieren. Bloos We hebben hem als ruin gekocht! Mijn instructrice zegt dat mischien het wel een hengst is. Hij heeft geen ballen eronder hangen maar die zijn bij jonge paarden soms nog niet zichtbaar, Scheve mond . We hebben gisteren naar zijn papieren gekeken en daar staat Geslacht: hengst!( wij denken dat de papieen heel erg vroeg zijn aangemaakt, want zijn brandmerk is ook heel vaag zichtbaar, dus ook roeg gemerkt)
Wat denken jullie hiervan???????? En heeft iemand ook wel eens zoiets meegemaakt????
bedankt alvast!! *LOL* *LOL*
groetjeees!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:11

vraag gewoon de dierenarts...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:12

Ik zou de DA er naar laten kijken. Dan heb je zekerheid. Misschien is het wel een klophengst. Tyrano is ook 3 en daar is alles al gezakt en dus goed te zien.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:17

papieren krijgt hij als veulen en ja toen was hij nog hengst het brandmerk krijgt hij dan ook. Als hij gecastreerd is duurd het wel even voordan zijn hormonen naar beneden gaan. Of anders is het misschein dat er een bal nog niet is ingedaald maar dan had de vorige eigenaar dat aan u moeten vertellen.(klophengst) Kijk of hij litteken weefsel heeft zie je dat nog zitten dan is hij kort geleden nog gecastreerd. De meeste paarden castreeren ze met 2 a 3 jaar oud.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:23

veel ruinen blijven nog erg lang hengstengedrag vertonen, een van die van mij is 15 en die bulkt ook als ie een (vreemde) merrie ziet, en hij bijtb als een hengst :S een klophengst geloof ik niet dat het is, dat komt gelukkig ook niet zo vaak voor, maar als je zekerheid wil, idd dierenarts bellen .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:52

Door het niveau van de hormonen in het bloed te laten bepalen weet je snel genoeg of het een hengst is of niet. Als de teelballen niet zijn ingedaald zou je kunnen wachten tot hij het wel doet, of via een kijkoperatie laten castreren. Dit moet dan in een dierenkliniek gebeuren, en de kosten liggen wat hoger dan een gewone castratie in de wei.

Of je verder nog stappen moet ondernemen om de verkoper aansprakelijk te stellen voor de gemaakte kosten moet je zelf weten. Juridisch is het in ieder geval zo dat de verkoper je iets anders heeft verkocht dan jij dacht te kopen. Is er expliciet opgenoemd dat het een ruin was? Of is er expliciet gezegd dat jullie alleen een ruin wilden?

Ik zie trouwens het probleem niet met inrijden met drie jaar....niet bij een Haflinger....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers