schuddend hoofd!!! help :o

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marie
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-04-03

schuddend hoofd!!! help :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 19:38

mijn paard gaat dikwijls in het verzet : of ze loopt mooi aan teugel of ze loopt schuddend met haar hoofd in de lucht . ze kan niet gewoon met haar hals naar voor zonder te schudden. en als ze ann teugel loopt doet ze haar hoofd naar beneden om te ontyspannen en moet ik haar wat nageven maar dan trekt ze de teugels uit mijn handen en loopt ze weer schuddend met haar hoofd in de lucht kan iemand mij helpen ?


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:25

mijn paard heeft dat helaas ook,dat heet in het duits kopfmangeln.het paard reageerd op het zonlincht , ik rijd die van mij zoveel mogelijk savonds of smorgens.ook in de regen loopt ie super :-S maar als je een oplossing vind LAAT ME DAT HOREN!!! xxx

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:13

crossmonster schreef:
mijn paard heeft dat helaas ook,dat heet in het duits kopfmangeln.het paard reageerd op het zonlincht


Mag ik misschien weten hoe je dit te weten bent gekomen, bij ons op stal staat ook zo'n een pony die zo met z'n hoofd schud in de lente/zomer maar we denken zelf aan hooikoorts oid want als de zon niet schijnt doet ie het ook...

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:31

misschien heeft je paard iets aan je tanden en anders zou ik denken aan het niet accepteren van het bit. misschien een rubber bit eventueel. dat is heel vriendelijk. maar ik zou eerst problemen aan de tanden uitsluiten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:03

meestal ligt dat niet aan de tanden(mijne gaan elk jaar naar de tandarts).de dierenarts heeft bij mij vastgesteld dat het dat was, dat kopfmangeln en dat er niets aan te doen was.die van mij doet het allen als de zon schijnt,savonds en smorgens in de schemering doet ie het niet, of als het regent en het dus bewolkt is.ook heeft hij er eensoort zenuwtik van gemaakt.ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen hier

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:08

Het kan natuurlijk aan vele dingen liggen: Rugproblemen, kaakproblemen, verkeerd beslag, allergie, maar ook verkeerd rijden en noem maar op. Om een goed antwoord te kunnen geven op je vraag, zal er toch een beeld geplaatst moeten worden. De info die je nu geeft, is niet voldoende om hier een conclusie over te vellen...

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:53

Hoi hoi...

Lijkt me handig om eerst al het medische uit te sluiten... Als het daar allemaal niets mee te maken heeft zou ik het toch eens bij het rijden zoeken. Dit kan namelijk ook "gewoon" en vorm van verzet zijn.

Probeer voor jezelf na te gaan wanneer er wat gebeurt en wat jij op dat moment doet met handen en zit. Het kan zijn dat je onbewust te veel spanning opbouwt en dat je paard daar door zijn hoofd te schudden vanaf probeert te komen.

Misschien kun je je paard eens longeren met een stootteugeltje ofzo. Eens kijken wat er dan gebeurt... Het voordeel is dat hij dan tegen zichzelf aanloopt dus als het iets rij technisch is heb je dat dan snel in de gaten...

Succes,

FvdS

Eerst denken, dan doen !!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:55

die van mij doet het ook in de stapmolen en id wei, ik wou dat ik het rijtechnisch kon oplossen ;'(

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:56

Tja, dan heb ik nog maar 1 optie: Weggooien en nieuwe kopen Knipoog

Eerst denken, dan doen !!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:59

whahaha jah : PAARD TE KOOP , vanaf heden !! ik kan het redelijk onderdrukken door idd smorgens en savonds of ind e regen ;S te rijden , en dat gaat heel goed, alleen op concours moet ik er dus net geluk mee hebben.tijdens de cross doet meneer het niet zo erg.want dan denkt meneer er niet aan!!!!!en het is verder een heel goed paard en ik heb er schik mee dus hij gaat nog niet bij me weg.

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:07

Ohhhhhhhh, hier ga je spijt van krijgen....
Whahahahaha...

Eerst denken, dan doen !!!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:36

hoe oud is je paard? Als ze nog erg jong is kan het zijn dat ze moeite heeft met de aanleuning of aan het wisselen is.
Verder medisch alles in orde? Schud ze altijd, ook tijdens (bijgezet) longeren? Of pas als er gewicht op haar rug komt? Of zodra er een beetje druk op de teugels komt? Het kan zo veel zijn.
Gebitsproblemen, rugproblemen.
Tip: Observeer jouw paard heel goed. Kijk wanneer, op welk moment jouw paard het doet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:19

Toevallig laat ik een van onze dierenartsen komen aanstaande dinsdag omdat ik met mijn paard hetzelfde probleem heb. Onder het rijden schud hij af en toe met zijn hoofd maar niet alleen tijdens het serieuze rijden maar ook als ik met een lang teugeltje door het Bos rijd! Hij vind het ook onprettig als ik aan zijn oren kom terwijl dat nooit een probleem is geweest.

Zelf heb ik het idee dat het misschien aan zijn tanden ligt of dat zijn oren moeten worden uitgespoeld Huilen Da's niet zo'n leuke bezigheid voor een paard. Misschien bied het een oplossing, als je wilt hou ik je op de hoogte!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:14

oooh dat heeft jaguar ook,word er helemaal gek van

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 10:06

Stuur eens een pb tje naar nathalie1. Noah van haar had dat ook en heeft het pgelost.
Misschien heb je wat aan haar advies!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:34

Ik dacht dat ik weleens gehoord had dat dat ook kon duiden op oorontsteking..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

jeanny
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:37

probeer eerst je paard voorwaarts laten lopen zonder wat te vragen en licht kontakt drijf haar zodra ze goed aan het been is naar je hand toe waar je haar weer iets opvangt en vooral veel geduld

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 07:58

bij ons op de manege is ook een 4 jarige die dit doet, eerst werd er gezegd dat het stalondeugd was toen een verkoudheidje, uiteindelijk zijn ze er toch mee naar utrecht gegaan en nu wordt ze van de week geopereerd.
het was inderdaad een verkoudheid maar het arme beest haar hele hoofd zit vol met ontstekingen en viezigheid. ze heeft dus heel veel pijn en heeft het heel benauwd.
goed naar laten kijken door een dierenarts dus om uit te sluiten dat ze iets heeft wat wij niet kunnen zien.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 08:12

Mijn pony dee dat ook en daarbij lag het aan dde tanden er zat een haak van 2 centimeter op

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:40


Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:54

En ik toevallig is de het probleem van de 'headshaker' bij ons op stal afgelopen zaterdag opgelost, hij had neuspoliepen. Als het warm weer was zet alles uit, en werd het dus erg moeilijk om nog fatsoenlijk te ademen, vandaar zijn protest. (heeft 'slechts' 1,5 jaar geduurd voor ze d'r achter waren... )

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:02

Schuurt hij ook regelmatig met zijn hoofd??
Mijn paard schud ook met dr hoofd, alleen buiten trouwens, tegen de tijd dat het zomer gaat worden.
Ik heb gelzen in Your Horse dat de oorzaak kan zijn dat ze een gevoelige neus hebben en dat ze daarom met hun hoofd schudden en hun neus schuren.
Een oplossing zou zo'n gaas kapje zijn.Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ga ik zeker doen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:26

Mijn paard is ook een echte head-shaker. Jammergenoeg al veel te lang en al heel veel dingen uitgeprobeerd. Van medicijnen (homeopatisch, gewoon) tot allemaal hulpmiddelen zoals een "zonnebril" en nu dus een net-relief (neus-gaasje). Niets hielp en in Utrecht werd ik voor gek verklaard. (5 jaar terug wel in ieder geval, de dokter zegt dat ze dat nu niet meer doen, duh).
Ik rij mijn paard tegenwoordig met de net-relief en dat helpt echt wonderbaarlijk. Hij heeft beduidend minder last en schudt bijna niet meer. Ook longeren doe ik ermee. Ik kan tegenwoordig weer gewoon buitenrijden zonder dat ik verongeluk. Echt een opluchting voor hem en voor mij.
Niet alle paarden reageren er goed op, maar het is in ieder geval te proberen (hij is verkrijgbaar bij de paardendrogist).
Succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 9 bezoekers