weer pony uit calvados x zuidhorn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

weer pony uit calvados x zuidhorn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 12:20

vorig jaar hadden we een zuidhorn merrie drachtig van burggraaf, en die merrie werd niet heel overdreven dik, maar dat is ook niet zo erg. uiteindelijk is er een pony veulen uitgekomen. de merrie is zelf ook maar 1.57. maar dit jaar is ze weer drachtig van calvados, is er nu kans dat er weer een pony uit komt?? dat zal wel jammer zijn. want het vorige veulen is echt een super 'pony'om te zien, alleen veel te klein.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:47

Hoe weet je dat er een pony veulen uit komt op 1 jarige leeftijd?
Wij hebben een 4 jarig paard op stal Animo x Flemmingh die nu 1.59 is, opgemeten door een prof. Lachen
Een super mooi paard, ze zeiden dat deze merrie heel wat in huis heeft en dat we haar beter volgend jaar voor de keuring kunnen doen.
Als ik jou was zou ik eerst paar jaar wachten met een oordeel en goed kijken om hengsten te gebruiken die vergroten.

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 12:55

maar deze is nu zo groot als een veulen van 3 weken oud! dan kkun je toch echt niet verwachten dat et een paard wordt!! Ik heb trouwens ook een animox flemmingh gereden. nu ook fokmerrie, erg leuk paard is dat!! is nu 6, ook maar 1.62!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:39

Huh dat is wel heel gek.
O grappig dat je op zo'n combinatie hebt gereden, maar met 1.60 worden ze al ster!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:04

...als ze goed genoeg zijn Tong uitsteken

Je kunt in principe altijd een pony krijgen...Het kan vorige keer pech geweest zijn, maar de merrie kan ook gewoon klein doorvererven.
Mijn merrie komt uit twee grote ouders en de moeder heeft nog nooit een kleintje gegeven, maar mijn merrie was met drie jaar ook maar 1.55m
En Talida hier op bokt heeft ook een kleintje. En als je om je heen kijkt zijn er nog wel meer KWPN E-pony's te vinden hoor Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:07

Eigenlijjk kan je het al aan het veulen zien.
En later als ze erg "klaar" eruit zien op jonge leeftijd van 1 of 2 jaar dan is er weinig kans op groei.
Anders is het met een kleine die uit verhouding is een waar rek in zit die kunnen nog lang nagroeien.
Mijn rijruin staat op papier als 1.62 hij was toen 4. Hij is 3/4 volbloed. Ik heb er een trap bij nodig om erop te komen hij is nu zo'n 1.76 Haha!