regenchaps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

regenchaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 19:48

Wie gebruikt er weleens regenchaps?

Ik zit eraan te denken om regenchaps te kopen, maar je ziet ze erg weinig in de ruitersportzaak. Ik heb weleens gehad dat ik werd aangekeken alsof ik idioot was, toen ik ernaar vroeg in een ruitersportzaak.

Dus ik zou graag willen weten welke merken regenchaps er zijn, wat prettige regenchaps zijn om te gebruiken en eventueel waar je ze kan kopen.


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:21

Euhh...misschien een rare vraag maar wat moet ik me bij regenchaps voorstellen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:08

die staan geloof ik ook in de catalogus van mountain horse, toch. Gewone lange chaps, maar dan van waterafstotend/ waterdicht materiaal.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 21:18

Inderdaad, ik bedoel lange chaps van waterdicht materiaal.

Ik heb altijd bijna altijd bij stallen gereden met een binnenbak, dus heb ze nooit eerder nodig gehad. Ik dacht dat die dingen in Nederland, waar er statistisch gezien meer dan 200 regendagen per jaar zijn, wel regelmatig gebruikt worden. Maar dat is dus niet zo.
Aangezien ik deze zomer op een stal ga staan met alleen een buitenbak, lijkt het me wel handig om een beetje regenbestendige kleding te hebben. Dus vandaar dat aan regenchaps dacht.
Welke merken, behalve Mountain Horse hebben ze nog meer? En heeft iemand toevallig ervaring met die van Mountain Horse?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:32

nu ik erbij nadenk, zijn ze niet van hetzelfde spul als een waxjas? zal zo even kijken. En heeft HH ze ook niet, zal zo even in de catalogus kijken.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:40

Divoza verkoopt ze van Rambo, ik dacht iets van 80 euro.
Ze staan wel in de catalogus.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:46

Ik heb ze van Pikeur en ze bevallen echt prima. Het is een dunne ademende stof. Wel moet je zorgen dat ze echt goed hoog om je benen zitten want anders regenen ze alsnog in Haha!
Ik had ze bij Hypotrend in Bennebroek gekocht (jou vast wel bekend Knipoog ) en ze kostten destijds rond de 100 gulden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:56

Op beurzen rond grote evenementen zie je ze ook regelmatig. Bij Indoor Brabant hadden ze ze liggen voor 50 euro geloof ik. Die waren van hetzelfde soort spul als waarvan waxjassen worden gemaakt.
Maar in de winkel zie ik ze ook nooit, nu ik erover nadenk. Kunnen ze de chaps niet voor je bestellen bij de leverancier?

* To Belg, or not to Belg *

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:12

Ik heb jaren terug waxchaps gekocht bij Hippodam, volgens mij toen rond de ƒ 100,--. Ik heb er met mijn huidige paard ( heb ik nu zo'n 3 1/2 jaar) niet mee gereden, want ik vind ze wat glad en ze is nogal springerig. Maar behalve tegen de regen, helpen ze ook heel goed tegen wind en kou, in de winter had ik nooit last van koude bovenbenen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Symke, Wieke en 113 bezoekers