Welk nivo komt er na de Z???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 14:28

volgens mij zz licht en dan zz zwaar en dan??? (grand prix of iets anders???)en in Duitsland???

Alvast bedankt, monique.


Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 14:53

Eerst gewoon de basis, B, L1, L2, M1, M2, Z1 en Z2. Dan de ZZ-licht, ZZ-zwaar, Prix st. Georges, Intermediare 1 (deze laatste samen worden ook wel lichte tour genoemd), Intermediare 2 en dan de Grand Prix (zware tour).
In Duitsland heb je de klasses L, M en S en dan ook Prix st. Georges, Inter 1, 2 en Grand Prix. Welke oefeningen in die L, M en S klasses zitten weet ik niet. Ze staan niet gelijk aan onze L, M en Z. Het nivo is hoger.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 15:46

dank je!!!

Suzanne F.

Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 19:54

Ja, je hebt ook de DS proeven. Dit zijn duitse proeven die ook in Nederland verreden worden. Dit zijn heel verschillende nivo's. De DS 3 is bijv. op ZZ-zwaar nivo terwijl de DS 10 op Intermediare 1 nivo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:32

Volgens mij heb je in duitsland E (einsteiger = absolute beginners) A (Anfänger = beginners) L M en S ("gewoon" Leicht, Mittel, Schwer) en worden die dan weer onderverdeeld in bijv. M/A, M/B en misschien ook wel M/C Verward Daar zit (heeeeee....) wel systeem in, maar ik weet ook niet precies hoe dat zit. Ik heb mijn paard vorig jaar in Duitsland ingeschreven voor een van de "laagste" L proeven, en die was op ong. M2 niveau. Je hebt ook L proeven op stang en trens en die zijn qua inhoud ook meer in de richting van het Z1/Z2 bij ons. Het verloop is wat groter per klasse dus, in vergelijking tot bij ons. Zij maken de overstap vanuit het S naar de Prix st George, Intermediair e.v.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers