Wampayo is echt een super veulen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Wampayo is echt een super veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 17:38

Dinsdag rond 4 uur 's nachts is ie dan toch eindelijk (12 april uitgeteld, 1 1/2 week te laat) stiekem gekomen. Al weken wachtte ik op een telefoontje dat Lanna ging bevallen, er waren camera's en alles om haar in de gaten te houden en als het dan zou gebeuren zou ik gebeld worden. Word ik dinsdag rond 7 uur gebeld dat het veulen er was!!!
Snel naar de manege! De bevalling was perfect gegaan en het veulen gezond.
Hij heet Wampayo, Portugees voor snelheid of iets dergelijks, en hij is de zoon van de prachthengst Machaquito (hopelijk schrijf ik het goed).
Dat is een Lippizaner. Dus dat beloofd wat voor Wampayo. Hij is nu nog donkerbruin, maar aan zijn schattige witte randjes om de ogen kan je zien dat het een schimmeltje gaat worden, een blauwschimmel waarschijnlijk, net als zijn vader.

Ik zal binnenkort foto's van de hele familie erbij zetten zodat jullie met mij mee kunnen zwijmelen, haha.

Ik ben zooooo trots!!

En Lanna is niet eens mijn paard, het is een paard dat ik verzorg, dus als het veulen van mij was zou ik nog trotser zijn!!! Haha!

I'm sooooo happy!! Lovers ( alleen moet dat 2e poppetje dus een prachtig veulen zijn he, haha)

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:40

gefeliciteerd!! Ohhh, nou heb ik ook zin in een veulen!! Ben echt zooo zenuwachtig!!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 17:42

Haha, dat kan ik me voorstellen. Wanneer wordt je veulen verwacht??

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:33

Mar1986 schreef:
Hij heet Wampayo, Portugees voor snelheid of iets dergelijks, en hij is de zoon van de prachthengst Machaquito (hopelijk schrijf ik het goed).
Dat is een Lippizaner. Dus dat beloofd wat voor Wampayo. Hij is nu nog donkerbruin, maar aan zijn schattige witte randjes om de ogen kan je zien dat het een schimmeltje gaat worden, een blauwschimmel waarschijnlijk, net als zijn vader.


Is Machaquito niet een Lusitano ? (check op http://www.terrasalva.nl/ned/ )

In ieder geval van harte gefeleciteerd , wat voor ras is de moeder?
En ik ben benieuwd naar foto's Haha!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 10:42

Schaam schaam, ja, in ieder geval bedankt, ik zal me niet meer vergissen, haha. Mooi beestje he, die Machaquito? Kende je hem dat je wist dat ik fout zat? Ik wist niet dat hij zo bekend is dat hij zelfs op internet staat, wel gaaf. Wat Lanna, de moeder, precies is weet ik niet, dat zal ik nog eens navragem.
Als ik het goed heb is ze van een Duits ras, en het is volgens mij oorspronkelijk een jachtpaard.
We hebben wel al foto's gemaakt maar op dat rolletje kunne 36 foto's dat duurt dus nog ff voordat hij vol is, want we willen elke dag 1 foto maken om de ontwikkeling te zien. Maar ik heb nog een bijna vol rolletje, haha, dus die ga ik vandaag wel volschieten en dan hoop ik volgende week de prachtige foto's van dat prachtveulen te kunnen showen.

Kus Mar

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:21

Kennen is een groot woord , ik heb zelf net een Lusitano gekocht en mijn favorieten staat vol met (vooral) alle mogelijke Nederlandse en Belgische stallen Haha! (ook van Lippi's)
Toen ik de naam las dacht ik meteen aan die van Terra Salva , ik ken namelijk geen Lippi met die naam Tong uitsteken ( kon zijn dat er 1 was hé )

Heb je weeral wat bij geleerd Knipoog

En ben nog steeds benieuwd naar foto's Tong uitsteken

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 15:22

Haha, jaja, ze komen zo snel mogelijk hoor, haha. En ja, altijd leuk om nieuwe dingen te leren hoor!