warom een eigen paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:23

Ingrid2 schreef:
Zeg maar tegen je vader dat het heel belangrijk is om je naast je werk of school te kunnen ontspannen, lekker in de buitenlucht te zijn, te bewegen en dat het heel prettig en leerzaam is om met een paard om te gaan. Vraag maar aan je vader wat hij liever wil: een gelukkige, gezonde dochter met een eigen paardje of een dochter die met een groepje hangjongeren met scooters en al op de straathoek staan..(aan de drugs enzo..)zonder paardje (dat is geen chantage hoor naar je vader toe..dat is de realiteit tegenwoordig.. grapje)


klinkt mij toch wel in de oren als chantage Haha!

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:02

Zelfde hiero. Mijn vriendin reed al paard voordat ik haar kon. In het begin vond ik het al erg als ik mee moest naar de manege. Zo af en toe bleef ik wel eens hangen en vond het er ook nog eens veel te simpel uitzien. Dus zei met me grote bek dat iedere boerelul kon paardrijden. Toen daagde ze me uit om het dan ook maar eens te proberen. Is inderdaad niet zo simpel als het er uit ziet Lachen maar ben er nooit meer meegestopt. Toen liep mijn vriendin te zeuren dat ze een eigen paard wou hebben Bij onze manege hebben ze een leaseplan, alleen jij mag dan nog op dat paard rijden en daar betaal je stallingskosten + 45 euro voor. Alle bijkomende kosten zoals tandarts en zo moet je ook zelf betalen. Is echt een superconstructie. Zo kan je er dus achter komen of je een eigen paard echt aan kan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:24

waarom wil iemand een paard? nou, gewoon, omdat:
- je dan veel vaker kunt rijden en dat goedkoper is dan elke dag huren;
- je wilt een betere ruiter worden en oefening baart kunst, dus veel doen;
- met een eigen paard kun je uiteindelijk meer leren dan op manegepaarden;
- je kunt er een band mee opbouwen
- je hebt de vrijheid om dan weer eens te trainen, dan weer eens in de bossen te gaan rijden. en dan kun je lekker zelf bepalen wanneer je gaat galopperen, waar en hoe hard;
- zoals eerder gezegd, de ultieme vrijetijdsbesteding

sja, voor mij is er niets mooiers hoor. zijn dat genoeg argumenten voor je pa?

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:56

nee hij vind het onzin hij wil gen paard voor me kopen maar ik mag een verzorgpaardje vinden ik hoop dat ik die vindt

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:18

Ik reed eerst op een handelstal.Dus toen zei mijn moeder ook waarom heb je een eigen paard nodig je hebt er elke dag wel 3 a 4 paarden te rijden.Daar had ze ook wel weer gelijk aan. Mar toen ging de handelstal verhuizen naar Amerika en toen heb ik mijn eerste paard gekregen.

Ik was er altijd en paarden zijn mijn grootste vrienden die je veel liefde en plezier geven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:38

bobby schreef:
nee hij vind het onzin hij wil gen paard voor me kopen maar ik mag een verzorgpaardje vinden ik hoop dat ik die vindt

In dat geval zullen de beste argumenten niet opwegen. Ik zou goed mijn best doen op school en later zelf een paard kopen. Zo heb ik het ook gedaan. Ik kon destijds mijn ouders namelijk ook niet overtuigen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:11

Mijn eerste paardrijles nam ik op mijn 20e en mijn eerste eigen paardje kocht ik op 39-jarige leeftijd Haha! .

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:23

Ik heb een shet gekregen voor mijn verjaardag omdat hij anders naar de slacht zou gaan. (was niks mis met hem) Foxy was dus een hengst, en de eigenaar wilde wel shetten maar geen hengsten en als hij de geboren hengstenveulens niet kwijt kon aan iemand die ervoor wilde zorgen, dan gingen ze maar naar de slacht. Alles ging om het geld bij die man... Hij had ook zon hele stal vol kalveren die daar dan vetgemest worden voor ze naar de slacht gaan, dus hij was niet anders gewend.
Ik moet er niet aan deken wat er met mijn shet gebeurd zou zijn als ie nu niet bij mij was. Verschrikkelijk, en het is zo'n lief beest, dat verdient zo'n lot gewoon niet.
Ik heb ook een verzorgpony, waar ik alles mee mag doen, het enige verschil met een eigen pony is dat ik niet voor de kosten op hoef te draaien. *LOL*
He Bobby, ik weet niet waar je woont, waarschijnlijk niet bij mij in de buurt, maar als je dus in Zwolle of Elburg of Oldebroek of daar in de buurt woont, ik heb nog wel een verzorgpony voor je waar je alles mee mag doen. En als je bewezen hebt dat je echt een eigen pony waard bent (sommige mensen zijn na een jaartje ofzo alweer uitgekeken), geven ze je vanzelf een eigen. *LOL* (ik heb er ervarig mee)

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 14:54

hoi lepetje jammer te ver weg en ik hoop dat ze snel genoeg kunne zien dat ik er 1 waard bent

nog veel succes met je pony lepetje

laurie_oud
Berichten: 33
Geregistreerd: 16-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:30

Als ik chagrijnig of verdrietig ben is het heerlijk om even lekker in de buitenlucht te rijden met je paard.

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 17:48

Mijn eerste pony kreeg ik op mijn vierde. Toen ik nog maar net een peuter was zat ik voor het eerst op een paard. Sindsdien wilde ik met alle geweld een pony, en mijn ouders kochten Spike, een shetlanderveulentje. We wonen 'buiten' dus het kon makkelijk. Na 9 jaar veel plezier (en minder plezierige maar nuttige ervaringen) kon het gewoon niet anders en moest ik mijn schat verkopen. Geloof me; het moeilijkste en ergste besluit wat ik ooit genomen heb.
Waarom er nou weer een paard moest komen??? Ik veranderde heel veel nadat ik bij de paarden weg was. Ik werd helemaal into het 'tienerwereldje' met alles erop en eraan (jullie snappen wel wat ik bedoel. Dingen waar ik als pennymeisje nooit aandacht aan besteedde) Toen kreeg ik Leo, en ik werd een beetje geremd en kreeg weer verantwoordelijkheid. Ik ben nooit meer pennymeisje geworden, maar ik ben erg blij met mijn 'nieuwe' vriendin. Bij Spike stortte ik altijd mijn hart uit, wat ik nu bij Leo doe.
Als ik Leo niet had gehad, weet ik zeker dat ik nooit door de moeilijke periode waar ik nu in zit was gekomen. Je paard is de beste vriend die je kunt hebben. Die laat je niet in de steek, verlult je niet, en 'begrijpt' je ook echt. Misschien had ik als ik Leo niet had, allang in een psygiatrische inrichting gezeten.....

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 20:01

Ik had eerst een verzorgpony en toen de eigenaar hem weg moest doen werd ze van mij!! Ik vind het gewoon heerlijk dat je zelf kunt weten wat je doet met je paard, want als hij van iemand anders zit heb je toch altijd beperkingen. Nadat mijn pony dood was gegaan was ik een tijdje paardloos, maar ik ging het rijden en de verantwoordelijkheid en natuurlijk het maatje toch missen. Vandaar dat ik nu een nieuw paardje heb waarmee ik dezelfde band hoop te krijgen als mijn vorige paardje!

Meisju

Berichten: 28
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:15

het is gewoon fijn en leuk om een eigen paard te hebben !
paarden zijn mijn lust en mijn leven ! Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:53

ik heb altijd paarden voor anderen gereden. en elke x als ik een band met zo'n beest had, en ze begonnen goed te lopen werden ze onder mn kont weg verkocht. vaak nog terwijl ik geeneens gedag kon zeggen... terwijl ik toch altijd een hele 'trouwe' verzorgster was, ben er elke dag, ga serieus en verantwoordelijk met de paarden om, blablabla, maar toch gaan ze elke x weg.
ik heb altijd gezegd dat als Max verkocht zou worden, ik een paard van mezelf zou willen hebben. dat ik geen paarden meer voor anderen zou willen rijden (iig niet voor vast). ik reed max nog toen de buurman voor de deur stond... 'Je vader zei dat je een leuk paard zocht, en of ik eens rond wilde kijken. Dat heb ik gedaan, en ik weet een leuk beestje dat te koop is'. Diezelfde avond ben ik bij haar wezen kijken, en nu is ze van mij.
Ik was het zo zat om elke x weer gekwetst te worden als er weer een paard weg ging waar ik zo'n goeie band mee had opgebouwd. Ik merkte aan mezelf dat ik ging veranderen, en op een andere manier met de paarden om begon te gaan. Dat was voor mij de druppel... Want als ik een paard voor iemand rij wil ik er voor de volle 100% voor gaan, en niet vantevoren al bang zijn dattie weg gaat. en dat was ik!! Max heette Mood Indigo, omdat dat liedje (van Anouk) bij mij altijd zo'n stemming opriep van 'lijkt zo mooi maar maakt je kapot'. En dat was exact het gevoel dat ik bij het hele Max-verhaal kreeg...
Ik heb Eldientje om van te genieten... Om mee te knuffelen, om samen verder te komen qua sport, om naar te kijken, omdat ik r lief vind, omdat ik graag wil investeren in een sterke band die niet door iemand anders gesloopt kan worden ... Lovers

Mickeylover

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 11:19

K zou ook wel een eigen paard of pony willen maar ja dat mag natuurlijk niet van m'n ouders! Boos! Maar k moet m'n mond houden van m'n vader en moeder over een eigen paard of pony! Lips are sealed K vin het echt niet leuk! Verdrietig

Doeg!!!!