Merrie dekt andere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Merrie dekt andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 10:53

Hoe kan het dat een merrie andere paarden dekt.
Ze bespringt ze van voor ,zijkant, achterkant.
Aan de hand begint ze heel onrustig teworden
Hengtige merrie is het net een hengst op stal
Bij het uitmesten bespringt ze zo ze strondkar.
Hoe kan dit gedrag?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:56

Wij hadden ook een oudere merrie die dat deed ze gedroeg zich in de kudde ook als hengst vloog andere ruinen aan en dekte dus andere merrie's eigenlijk deed ze alles wat een hengst ook deed.

Ze is onderzocht door een veearts en die dacht dat ze dement was geworden.Uiteindelijk zijn ze er met onderzoeken achtergekomen dat ze door een wisseling van de hormoonspiegeling ze teveel mannelijk hormoon had.
Laat die van jullie ook maar even onderzoeken wij hebben het zo gelaten en de merrie bij jonge hengsten gezet(werd ook niet meer hengstig)maar ik geloof dat er wel wat aan te doen was

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 12:57

Ze heeft een half jaar geleden ook al een spuit voor de hormonen gehad want toen zeiden dat ze ook last had van mannelijke hormonen.*
Toen schudde ze heel erg met haar hoofd en toen gaven ze ook die conclusie. Maar nu is het veel erger. Het paard is niet van mij maar de eigenaresse weet er eigelijk geen raad meer mee en staat nu alleen in het land. Maar wordt nu helemaal gek en loopt maar heneweer te lopen langs het stroomdraad omdat ze naar de merrie wil.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:24

Bloos *LOL* misschien een lesbisch paard? *LOL*
Sorry kon t niet laten Haha!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:25

Heb ook wel eens dergelijk gedrag gezien door een cyste op de eierstokken, maar dat wil absoluut NIET zeggen dat dat ook bij jouw paard het geval zal zijn....


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:26

haha sorry ik ook niet :
POTTUHHH


maar ff serieus, er moet toch wat aan te doen zijn, hormonenkuur ofzo?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:07

ik weet van twee redenen waardoor het kan
de eerste ,je merrie vertoont 100% volkomen natuurlijk gedrag
merries kunnen als ze op een redelijk natuurlijke manier (in sociaal opzicht) dus lekker in een groep, dekgedrag gaan vertonen
dat is geen afwijking of wat dan ook maar gewoon natuurlijk gedrag, ik zou er dan ook niets aan doen , alleen maar geweldig dat ze het doet. het is dan toch een teken dat de huisvesting heelgoed is

de tweede is al eerder genoemd en dat is de cyste op de eierstokken waardoor de hormoonhuishouding van slag raakt, dit kan opgelost worden door een chirurgische ingreep en misschoen is er ook een andere oplossing maar die is mij niet bekend

als ik jou was zou ik de DA ernaar laten kijken , als het geen cyste(s) is dan heb je gewoon een paard wat zich heerlijk natuurlijk gedraagt,en dan zou ik er geen hormonen o.i.d. in proppen, nergensvoor nodig

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_ en 97 bezoekers