Vogelpest SPOED vraagjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Vogelpest SPOED vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 11:49

Ik snap het ff niet meer. Ik heb me suf gestudeerd op alle reglementen maar…als ik in de Gelderse Vallei val dan mag ik én een bosrit maken met mensen van mijn stal én mijn paard vervoeren (want wij hebben geen kippen) dus dan mag ik toch ook met mensen van mijn stal naar een plek elders in het compartiment om daar te gaan rijden of les te krijgen van mijn instructrice als er verder geen paarden van buitenaf bij komen?

En ik mag dus niet met mijn vriendin die haar paard net buiten het compartiment staat een bosrit maken door samen met ieder een eigen trailer naar een bos in het compartiment te gaan….toch?

En mijn vriend met paard en kippen die net buiten het compartiment woont mag wel met haar een bosrit maken en ook op wedstrijd.

Klopt toch? Vaag hoor…

...


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:54

het klopt volgensmij een heel eind jah.alleen mensen met kippen worden afgeraden om met het paard van de dam te gaan.maar buiten het getroffen gebied mag het gloof ik wel.maar ik w8 met spanning af op verbetering want de varkens zijn sinds gisterenavond weer vrij !!!!!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:39

Volgens mij klopt het wel wat je zegt. Alleen bij ons gaan alle lessen niet door, omdat niemand precies weet wat wel en niet mag.

Bel anders even met het informatienummer van LNV.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:04

Bij ons in de buurt moet de helfst van de kippen wel af gemaakt worden en het gedeelte dat aan de andere kan van de Eindhovense weg ligt hoeft niet afgemaakt te worden, dus ik zie er het nut niet van in..
unnuh, sommigen vinden het misschien stom maar ik houd me nou niet echt aan de regeltjes. Ik spreek af met vriendinnen die in het gebied wonen met hun paard en we maken dan ook gewoon een bosrit.
Ik kan er nisk aan doe nmaar ik kan Appie nou eenmaal niet weer (vorig jaar met MKZ ook al) de hele zomer in de wei rijden!

Nimmy

Berichten: 3939
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:35

tja, maar ik zal wel uitkijken met wat je doet de boetes zijn errug hoog, en je mag maar met kleine groepen buitenijden anders ben je toch aan het verzamelen, en met kippen op het erf mag je gloof ik nergens het erf af met je paard

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:49

xxappiexx schreef:
unnuh, sommigen vinden het misschien stom maar ik houd me nou niet echt aan de regeltjes.

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten Knipoog

Maar de boetes voor overtredingen zijn echt heel hoog.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:22

Op die site staat het echt heel vaag, als je het echt wilt weten moet je dat nummer bellen (0800- 22 333 22) en echt alles vragen wat je wilt weten!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:34

Lot schreef:
Ik snap het ff niet meer. Ik heb me suf gestudeerd op alle reglementen maar…als ik in de Gelderse Vallei val dan mag ik én een bosrit maken met mensen van mijn stal én mijn paard vervoeren (want wij hebben geen kippen) dus dan mag ik toch ook met mensen van mijn stal naar een plek elders in het compartiment om daar te gaan rijden of les te krijgen van mijn instructrice als er verder geen paarden van buitenaf bij komen?


Dat mag alleen wanneer je op een plek komt waar geen andere paarden zijn. Dus bijv wel naar de rijhal van de club waar geen paarden gestald zijn, maar niet naar het huis annex stallen van je instructeur.

Citaat:
En ik mag dus niet met mijn vriendin die haar paard net buiten het compartiment staat een bosrit maken door samen met ieder een eigen trailer naar een bos in het compartiment te gaan….toch?


Dat klopt, want op dat moment ben je een evenement (oftewel een verzameling paarden van verschillende stallen die tijdelijk bij elkaar zijn).

Citaat:
En mijn vriend met paard en kippen die net buiten het compartiment woont mag wel met haar een bosrit maken en ook op wedstrijd.

Klopt toch? Vaag hoor…


Dit mag je vriend doen, zolang hij in cmpartiment C of D valt en niet bedrijfsmatig kippen heeft.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie