[VD] Compliment

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

[VD] Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 18:59

De favoriete oefening van mijn paardje Rachel is de buiging. Vandaag ging het echt super, ze deed het echt perfect in mijn ogen. Ik raak haar met de zweep onder de buik, zeg [buig] en ze maakt een hele diepe buiging. Maar ze gaat dan echt heel erg diep, hoofd helemaal ondersteboven, rug helemaal gebold, en dan blijft ze zo een paar seconden op de kop hangen zeg maar, waarbij haar lipje zo schattig op en neer deinst. Komt ze overeind dan krijgt ze een beloning d.m.v. stem en een koekje.

Kan ik nu ze de buiging kent, makkelijker het compliment aan leren?
Heb vanmiddag even een poging gedaan. Ik vraag voetje die ik ondersteun, haar hoofd een beetje naar de linkerkant, maar het probleem is dat ze helemaal met haar hoofd naar achteren gaat, bijna net zo ver als de buiging. Hoofd gedeeltelijk ondersteboven, werkelijk geen gezicht. D'r rechterbeen moet blijven staan toch? En dat ze haar gewicht naar achter brengt zodat ze komt te steunen op haar linkerbeen. Hoe krijg ik haar zover dat ze naar achter gaat leunen, in combinatie met commando terug probeert ze te lopen.

Wie heeft er tips voor mij, en misschien een voorbeeldfoto?

Ik heb trouwens gezocht in de zoekfunctie, maar daar zag ik weer meningsverschillen over hoofd ter hoogte van de borst en hoofd naar de zijkant gebogen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:27


Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 20:45

Ja daar heb ik al heel vaak gekeken, maar hoopte dat zo iemand mij even een aantal tips kon geven Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 06:53

compliment en buiging hoeven niets met elkaar te maken te hebben. Het is geen vereiste dat je paard kan buigen om een compliment te kunnen maken.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 07:06

Maar hoe laat ik mijn paard zijn gewicht verplaatsen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:19

Ik ga het nu even heel simpel zeggen. Dit is puur de simpele theorie waar ik van uit ga. In praktijk is het heel erg veel moeilijker.
Je pakt het voetje, lokt het hooft naast het been naar achter tot dat z'n knie de grond raakt.
Sommige paarden gaan(bijna) in 1x netjes op hun ene knietje zitten. Andere vinden het dood eng(dit is de grootste groep ben ik achter gekomen).
In het beging alle bewegingen die kant op goed belonen, later alleen nettere complimenten. Het gewoon op die manier opbouwen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 08:25

Aha, dus hoofd wel opzij, dan deden we dat dus wel goed. (Rachel dan, ik was in de veronderstelling dat hoofd op de borst moest Haha! ) En dan begint ze wel een beetje te zakken, maar knie nog niet helemaal op de grond.
Dan zijn we in ieder geval in de goede richting. Ik zal vandaag eens even foto's maken hoe ze het doet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers