Hoe is het WINTEC PRO 2000 zadel????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Hoe is het WINTEC PRO 2000 zadel????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 10:31

Ik heb de mogelijkheid om een tweedehands WINTEC PRO 2000 veelzijdigheidszadel te kopen (met verstelbare boom), maar ben niet echt bekend met het merk. Wie heeft er ervaring mee? Zijn het fijne zadels en heeft het een beetje een diepe, stevige zit? Wat is de levensduur van die zadels (deze is sinds oktober 2001 gebruikt)?

Het is om Cheyenne mee in te rijden.

Groet, Franca


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:34

Ik heb ermee op een arabier gezeten en ik moet zeggen dat het echt heeeeeeeeerlijk zit Lachen

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:43

Als het goed betaalbaar is kopen. Behoud zijn waarde altijd.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:47

Ik hou niet van VZH, maar dat is smaak.
Ik heb de Pro dresuur een tijdje geleend en ben daar best tevreden over. De zit is niet superdiep, maar door het equisuede zit je best stevig. Ze gaan best lang mee, maar korter dan een goed leren zadel (weet je het westernzadel bij Nat op stal nog? Die was ca 40 jaar oud, dat haal je met de wintec denk ik niet Knipoog )

Vooral de verwisselbare boom is super als je paardje nog in de groei is, dus ja, ik zou 'm kopen (als ze niet de hoofdprijs vragen)

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:16

Dit type heb ik nog nooit op gereden. Maar al wel op veel andere type's van Wintec. Ik ben er erg te vreden over, ik heb er ook een voor Dennis(de 500 vhz).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:24

Ik heb een paar weken een Wintec gehad en na een week erop gereden te hebben, is hij meteen de verkoop in gegaan. Ik kon er niet fijn op rijden.
Nu heb ik een Kieffer zadel waar ik wel zeer tevreden over ben.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 15:43

Hmm, verschillende berichten dus. Ik kan hem kopen voor 150 euro....en hij is nu 1,5 jaar oud. Inderdaad, de verstelbare boom lijkt mij ideaal. Ik zie het zadel vooral als een zadel om Cheyenne mee in te rijden; ondertussen spaar ik door voor een western of endurancezadel.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:18

Ik heb zelf een Wintec 2000 vzh met equisuede (dat suede-achtige stof op het zitvlak enz.) en daar rijd ik nu al een jaar intensief op.
Bevalt uitstekend!
Als het zadel goed past zou ik het inderdaad kopen, tenzij je het niet lekker vind rijden.
Maar als je zelf een andere boom moet kopen dan zou ik het niet doen, ik weet niet hoe duur je dan uit bent Verward

De Wintecs van tegenwoordig zijn wel duurzamer dan de kunstofzadels van vroeger. Met mijn Wintec 2000 vzh kan ik zowel dressuren als springen (ik gebruik hem voor Cerise, zie ook de foto's bij het topic van mijn onderschrift). Ook buitenritten 2 uur lang, bevalt prima.
Verder bij heel heet of erg nat weer vind ik een Wintec lekkerder dan een leren zadel.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:06

Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je heel wat topcis tegen over dit onderwerp.

Een Wintec zadel gaat natuurlijk niet zo lang mee als een top kwaliteit leren zadel, waar je 4 a 5 keer zoveel voor betaald. Maar dat is niet zo raar. En om je jonge paard in te rijden, ben je toch niet opzoek naar een zadel dat 40 jaar mee kan, want je paard veranderd nog, dus heb je grote kans dat je t.z.t. je zadel ook moet laten aanpassen.
De zit vond ik zelf even wennen. Het is geen hele diepe zit, maar als je eraan gewend bent zit het wel lekker. En de meeste mensen die mijn zadel uitgeprobeerd hebben waren het daar wel mee eens, maar dat blijft heel persoonlijk.

Ik vind een Wintec een erg handig zadel voor jonge paarden:
- ze zijn licht
- dat equi suede (daar gaat het toch om?) zit stroef, kan weleens handig zijn met die jonge paarden.
- goede prijs-kwaliteit verhouding
- ze zijn makkelijk aan te passen d.m.v. de uitneembare boom.
Zo'n losse boom kost ongeveer 20 euro. Dat werkt met een kleurensysteem. Standaard zit er een zwarte boom in, dat is de middelste maat. Er zijn geloof ik 7 breedtes. Bij een zadelmaker die Wintec verkoopt kan je een soort kleurenwijzer halen die je op de schoft van je paard kan zetten, om te bepalen welke maat boom je nodig hebt. Maar het is nog veel beter om je zadelmaker zelf er even naar te laten kijken. Het passen van een zadel is vakwerk en een slecht passend zadel kan heel veel problemen geven en kost je veel meer geld. (uit eigen ervaring)

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:13

Ik heb een oud model wintec. Ik heb er altijd lekker mee gereden, ondanks ik vond dat het totaal geen diepe zit heeft en ook weinig wrong. Nu ik m'n nieuwe euroriding gewend ben, moet ik zeggen dat ik liever met dat zadel rijdt.....verwend!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:05

Mijn Wintec 2000 vzh heeft meer kniewrong maar dat kun je er ook 'uithalen' als je dat liever hebt.
Verder heeft deze die ik heb dankzij de equisuede een stevige zit, en omdat mijn paardje nog wel eens raar kan bokken ben ik daar heel blij mee.

Ook heeft dit zadel een best diepe zit, en ik denk dat het ook verschilt waarmee je het zadel vergelijkt, met welk merk toch?
Je moet het gewoon eens uitproberen, wel de maat die je gewend bent (aantal inch) want de zadelpasservice vond dat ik een 18 inch nodig had terwijl ik al jaren met 17 of 17,5 inch-zadels heerlijk reed, verschillende merken.
Ik heb dus een 17,5 inch uitgeprobeerd op mijn paard en ik was meteen verkocht! Lovers

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 21:16

Die ik kan kan kopen is een 17,5 inch....dat past denk ik wel voor mij (ik heb broekmaat 38). Jammer dat het niet zo'n diepe zit is, dat lijkt mij wel fijner. Maar dat equiside dat zit dus wel stevig? Dat lijkt mij wel prettig....want ik weet niet hoe gek Cheyenne gaat doen met inrijden....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 06:35

Franca schreef:
Die ik kan kan kopen is een 17,5 inch....dat past denk ik wel voor mij (ik heb broekmaat 38). Jammer dat het niet zo'n diepe zit is, dat lijkt mij wel fijner. Maar dat equiside dat zit dus wel stevig? Dat lijkt mij wel prettig....want ik weet niet hoe gek Cheyenne gaat doen met inrijden....


17.5 inch is groot genoeg hoor voor een maatje 38.. Ik heb de dresuuruitvoering en ben daar ook erg tevreden over..
En ik heb hem ook bewust gekocht omdat mijn paard nog erg jong is,
en dat equiside is top.. Ik heb tot nu toe alle bokken (bokjes) uit kunnen zitten..Voorlopig hoef ik nog niet anders

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 12:22

Dat klinkt goed! Ik ga hem snel bekijken, passen en kopen!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:42

De zit is niet erg diep. Maar het rijdt op zich wel redelijk, voor mij zijn de zweetbladen alleen wat aan de korte kant. Een vriendin van mij heeft er een.
Als ik hem vergelijk met mijn eigen Sommer Dressuur, weet ik het natuurlijk wel. Maar voor een veelzijdigheidszadel, en als je zelf niet te lang bent, is het fijn zadel. Die suede achtige bovenkant is wel fijn, maar ik weet niet hoe mooi dat blijft...

Succes!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:20

vanda's schreef:
Die suede achtige bovenkant is wel fijn, maar ik weet niet hoe mooi dat blijft...

Succes!


Ik rijd er nu een jaar intensief mee en het is nog steeds mooi dat suede. En goed schoon te maken met water! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers