Bospad????????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Bospad????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 07:54

Nou ben ik niet zo'n buitenritjesfanaat................
Maar gisteren besloten we met z'n drietjes een buitenritje te maken, het was mooi weer, de paarden hadden al een paar dagen achter elkaar best hard gewerkt, maar wat zwaarder woog was dat we vandaag geen dressuurzin hadden Haha!

Nou hadden de meiden het wel vaker over een bospad in het 'bos in Hernen' (=3 bomen en 2 struiken). Daar was het leuk rijden en er was zelfs een lekker pad waar je kon galopperen............

Daar zijn we dus heengereden. Het ruiterpad in het minibos was inderdaad niet zo lang, maar het was erg leuk!
Geen enge schrikbarende hekken en brievenbussen, heggen, vuilnisbakken en ander straatmeubilair, en vooral geen asfalt waar je op onderuit kan gluiden als je paard schrikt en geen verkeer!!!!!!!!
Ik schaam me diep dat ik moet bekennen dat ik nu ruim 25 jaar hier woon en dit de eerste keer was dat ik hier ben geweest Bloos Op stapafstand van iets meer dan een kwartier!

Bovendien was het zo relaxed dat we meteen hebben afgesproken dat we binnenkort met de trailer naar het bos gaan om een bosrit te gaan maken!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:14

Ik kan me echt niet voorstellen dat je daar nog nooit bent geweest haha. Dressuurmiepje Tong uitsteken. Ben benieuwd naar je boservaringen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:04

Leuk toch zo de afwisseling dan houden de paarden ook plezier in hun werk. Komend weekend trek ik ook de stoute schoenen aan en als frssuurmiep ben ik benst zenuwachtig Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:26

Zo ontdek je nog eens wat. Leuk dat het zo goed beviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:47

fabienne schreef:
Ik schaam me diep dat ik moet bekennen dat ik nu ruim 25 jaar hier woon en dit de eerste keer was dat ik hier ben geweest Bloos


Inderdaad, je hebt voldoende reden om je heel diep te schamen (zoekt smiley met een belerend vingertje Knipoog )
Wanneer zien we je eens op de Veluwe?

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:45

Je moet je echt schamen..... Pling Party!!
Het is zo heerlijk om af en toe ook een lekkere bosrit te maken... je ziet je paardje daar meestal ook echt van opknappen.....en jij zelf ook.... je hoeft toch niet elke dag in de plooi te lopen... ontspanning doet soms wonderen..... voor jou en je paard. Cool
Ga lekker genieten... vooral nu het zulk mooi weer is.
Ik zelf kan geen dag zonder een buitenrit.... je ziet de bossen weer naar het voorjaar kleuren, je ruikt de lente.... straks als het volop zomer is heerlijk al op zondagochtend om 8 uur het bos in rijden.... en verwelkomt worden door de hazen, konijntjes... kikkertjes, vogels... (Zucht )

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 20:03

Haha Clair, je bent duidelijk niet gewend aan een paard als Fab. Een buitenrit met haar heeft met ontspanning in ieder geval weinig te maken.....................alleen dat stukje bos was wel relaxed Haha!

En geloof me, we zijn vaak genoeg naar buiten geweest, maar op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven.......ze is nu 16 en ik geloof niet dat dat nog hard verandert.

En zolang mensen haar 6 jaar schatten ipv 16 geloof ik niet dat ze het buitenrijden heel hard nodig heeft om fris in de kop te blijven Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:15

Wat hoor ik nu, Fab?? Buitenrijden?
Jij bent wel erg van je geloof afgevallen Haha!. Wat hebben ze je geboden om mee te gaan Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 20:36

HiHi Fitz, na het voorval van vorig jaar, met die trouwkoets [VvdD] Bruiloft gereden........pffffff schrikken , heb ik geen buitenrit meer gemaakt......................Vroeger deed ik dat nog wel eens, toen ik nog dacht dat het wel beter zou worden met Fab.
Maar het was gisteren zo'n mooi weer, en met twee paarden waar ik Fab klem tussen kon zetten als het nodig was, durfde ik wel Haha! Haha! Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 07:48

Troost je Fabienne, ik kan met Bresco ook geen buitenritten maken. Is niets om je voor te schamen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:34

Als je een keer zin hebt in een goede buitenrit met een braaf paard kom je maar langs hoor. Mag je Jur lenen, spring ik wel op Harald. (of andersom...)

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:15

heeeee gaaf zeg ans. Wanneer kom je bij ons rijden????? lijkt me super.
Ik vindt het wel dapper hoor van je .

groetjes mjet

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 11:40

Lia als het zo goed blijft bevallen spreken we van de zomer af op de Veluwe. Maar Fitz moet dan ook mee Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:05

Was je niet bang?
en als je een angstaanval krijgt wat doe je dan?

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:16

fabienne schreef:
Lia als het zo goed blijft bevallen spreken we van de zomer af op de Veluwe. Maar Fitz moet dan ook mee Haha!


Daar is Fitz best voor te porren Knipoog, alleen hebben Jurga en Pipo ook nog een buitenrit tegoed ....

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:13

Leuk zeg dat je nu een buitenrit gemaakt hebt!
Ik ken dat bosje in Hernen wel,dat is echt heel klein ja
Ben je ook langs die fjordenfokkerij gekomen in Hernen,daar ben ik gister nog wezen kijken!
Veel plezier verder met je buitenritten!!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:00

Diana_Mabel schreef:
Was je niet bang?
en als je een angstaanval krijgt wat doe je dan?


Hihi ik krijg geen angstaanvallen, maar Fab Haha!

En dan plant ik haar tegen de kont van een ander paard aan Haha! zodat ze nergens heen kan Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:26

Nou zeg, ik weet niet wat ik lees! Jij op buitenrit?! Hahaha, nou wel mooi dat het zo goed bevallen is! Kom maar een keer bij ons in de bossen rijden! Ik ben Capriola ook 'bosmak' aan het maken, zo relaxed als de bruine was zo kijkerig is zij! Maar komt helemaal goed!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:15

fabienne schreef:
Nou ben ik niet zo'n buitenritjesfanaat................
Ik schaam me diep dat ik moet bekennen dat ik nu ruim 25 jaar hier woon en dit de eerste keer was dat ik hier ben geweest Bloos Op stapafstand van iets meer dan een kwartier!



Dan zal ik maar even bekennen dat ik juist een hele grote buitenritjesfanaat ben Haha! en dat ik de bak maar heel zelden vanuit de binnenkant bekijk... Clown 't Is maar goed dat Jasper's eigenaar wel vaak fanatiek in de bak rijdt.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 23:53

Jurga schreef:
Ik kan me echt niet voorstellen dat je daar nog nooit bent geweest haha. Dressuurmiepje Tong uitsteken. Ben benieuwd naar je boservaringen.


Haha! Nee, jij hebt ook geen bos in de buurt *LOL*
hahaha!

Ik kan me voorstellen da jij je NIET kunt voorstellen, dat zij nog nooit in dat mini-bos is geweest! hahaha!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:46

he fab.
kom je een keer naar heumens oord met fab. dan zal ik beloven dat ik niet hard zal gaan en je mag fab achter de mooie rondingen van onis klemzetten als het nodig is en we hebben ook nog flinke ardenner billen in de aanbieding om mee te gaan, ook nog een andere kwpn van carolien en ook nog laser van katja dus je kan gerust mee. alle veiligheid is daar.

groetjes mjet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:27

Eliesje"]
[quote="Jurga schreef:
Ik kan me echt niet voorstellen dat je daar nog nooit bent geweest haha. Dressuurmiepje Tong uitsteken. Ben benieuwd naar je boservaringen.


Haha! Nee, jij hebt ook geen bos in de buurt *LOL*
hahaha!

Ik kan me voorstellen da jij je NIET kunt voorstellen, dat zij nog nooit in dat mini-bos is geweest! hahaha!
[/quote]

Ehm...die vat ik even niet? Verward Ik heb juist erg veeeeeel bos in de buurt, zelfs naast de deur. Maar goed... Het zal wel niet op mij slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:36

Fitzroy"]
[quote="fabienne schreef:
Lia als het zo goed blijft bevallen spreken we van de zomer af op de Veluwe. Maar Fitz moet dan ook mee Haha!


Daar is Fitz best voor te porren Knipoog, alleen hebben Jurga en Pipo ook nog een buitenrit tegoed ....
[/quote]

Ik ga zo´n beetje dagelijks het bos in dus wie mee wil..............
Groot voordeel, we wonen letterlijk midden in het bos, het is er verboden voor auto´s dus geen last van verkeer en je hoeft niet over de verharde weg.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:51

Is bij mij ook wel ideaal als je naar buiten wilt. Je kunt vanaf de manege zo het ruiterpad op zonder een weg te hoeven oversteken. Vervolgens kun je op je gemak rondrijden zonder ook maar 1 autoweg tegen te komen Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:18

Arno24 schreef:
Is bij mij ook wel ideaal als je naar buiten wilt. Je kunt vanaf de manege zo het ruiterpad op zonder een weg te hoeven oversteken. Vervolgens kun je op je gemak rondrijden zonder ook maar 1 autoweg tegen te komen Haha!


Ja maar wat wel jammer is, is dat er geen echte ruiterpaden van zand zijn. Alle ruiterpaden zijn in de berm en dat vind ik toch niet altijd even fijn. Het fietspad loopt ernaast en er lopen helaas ook behoorlijk wat honden los. Het heeft zijn beperkingen, maar je kunt er toch wel behoorlijk lange ritten maken. Een uur of 3 red je wel. Misschien kun je met Kalisto straks wel naar buiten?