staan hier mensen op prinsenstad in delft?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

staan hier mensen op prinsenstad in delft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:55

hallo allemaal!
een goede vriendin van mij rijdt nu op manege de prinsenstad en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar hun paardje hebben staan en hoe dat bevalt..Lachen
dussss lucht je hart!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:59

ik sta er niet hoor, maar t is er wel erg groot ennehhh DUUR!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:01

HEEEEEEEEEEEEEEEEEL duur

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:02

ja het is er zeker groot!en er staan behoorlijk wat pensionners dus ik d8 dat er misschien hier ook nog een paar zijn die daar staan. ik kom er nu wat vaker dus dan is dat natuurlijk leuk om te weten!

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:08

ik heb daar toen ik een jaar of vier was voor het eerst paardrijles gehad, was in dat hele kleine iniminie bakje(die ronde). verder kan ik me er niets van herinneren

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:14

Hoihoi,

Ik heb er indertijd gereden en naderhand ook geinformeert naar de prijzen voor stalling voor eigen paard.Voor mij was het iets te duur maar je hebt er wel onwijs veel ruimte.
Als ik het me goed herinner mag je gratis of met kleine betaling mee lopen in de les.

Alleen vondt ik het jammer dat de meiden die daar stonden zo neerkeken op de mangepaarden.
Als het een prive paard betrof was het allemaal geweldig maar zodra er een manege paard aan kwam was het opeens minder.

Dus ook al had ik ook een privepaard ben er voor het geld en de mentaliteit toendertijd niet gaan staan.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:15

Ik heb er met mijn pony, en met mijn dravermerrie gestaan. Niet goedkoop, maar wel een superaccomodatie met enorm goed les. Ook nog eens 12 ha land erbij. Was het geld echt waard. Als mijn paard geen last van haar kniebanden had gekregen waardoor ik geen dressuur meer kon rijden had ik er nu misschien nog wel gestaan.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:16

ja maar heb je dat neerkijken niet op alle maneges?dat is de mentaliteit tegenwoordig..

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:18

Sily schreef:
Alleen vondt ik het jammer dat de meiden die daar stonden zo neerkeken op de mangepaarden.
Als het een prive paard betrof was het allemaal geweldig maar zodra er een manege paard aan kwam was het opeens minder.

Dus ook al had ik ook een privepaard ben er voor het geld en de mentaliteit toendertijd niet gaan staan.


Bovenstaande herken ik dus niet, ik vond het allemaal erg aardige mensen en ik heb niks gemerkt van een verschil tussen benadering van een manegepaard en een privepaard Verward Ik vond het er juist een hele ontspannen sfeer, heb het er erg naar mijn zin gehad en ik sluit niet uit dat ik er ooit met een ander paard nog eens terecht kom.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:19

Wennepen schreef:
ja maar heb je dat neerkijken niet op alle maneges?dat is de mentaliteit tegenwoordig..


Geen flauw idee, sta gewoon op een privestal ook in de buurt van Delft waar een paard een paard is, niets meer en niets midner.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:23

nog meer mensen ervaring mee? misschien dat iemand van bokt er nu staat?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:24

promptertje"]
[quote="Sily schreef:
Alleen vondt ik het jammer dat de meiden die daar stonden zo neerkeken op de mangepaarden.
Als het een prive paard betrof was het allemaal geweldig maar zodra er een manege paard aan kwam was het opeens minder.

Dus ook al had ik ook een privepaard ben er voor het geld en de mentaliteit toendertijd niet gaan staan.


Bovenstaande herken ik dus niet, ik vond het allemaal erg aardige mensen en ik heb niks gemerkt van een verschil tussen benadering van een manegepaard en een privepaard Verward Ik vond het er juist een hele ontspannen sfeer, heb het er erg naar mijn zin gehad en ik sluit niet uit dat ik er ooit met een ander paard nog eens terecht kom.
[/quote]

Tsja, misschien dat het ondertussen verandert is hoor.
Toen ik nmog bij de manegepaarden zat was ik eens bezig met een paard teer in zijn hoeven smeren.
Viezie drab zat overal behalve in de hoef maar ja.

Komt er een meisje naar me toe met haar eigen paard en die zegt joh dit is handig kan je gewoon er inspuiten.
Dus die haalt haar spray tevoorschijn en sprayt het in 1 van de hoeven.
Staat haar vriendin met haar paard ernaast: joh dat moet je niet doen dat is maar een manege paard, dat is zonde.
Meisje keek en had zoiets van O.....liep weg en was er ook gelijk klaar mee.

En of ik dat beest eff ergens anders wou neerzetten want de prive paarden moesten geborsteld worden.

Ze zullen vast niet allemaal zo zijn hoor maar dat heeft toen zo'n indruk achtergelaten dat ik toch liever ergens anders ging staan.

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:21

Ik heb er in het verleden regelmatig wedstrijden gereden. Ziet er allemaal goed uit daar. Wat me wel tegenvalt (en ik weet niet of dat nu nog zo is) dat er (manege)paarden in stands staan. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen en helemaal niet als je het in verhouding ziet met de accomodatie erom heen. Maar het zou mij te prijzig zijn daar en ook te druk.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:15

ja de manege ponytjes staan in ieder geval allemaal in stands, ik vind de manege lessen daar trouwens niet zo goed hoor.. een vriendinnetje vroeger reed daar en alles ging in het rijtje en zo reden ze dan een uurtje.. volgensmij gaan de manegepony's ook nooit het land in ofzo, als die luxe dingen zijn alleen voor de privepaarden.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:42

Ben er ook wel eens geweest. Ziet er waanzinnig mooi uit. Niet normaal hoe groot het er is. Inderdaad kan het niet meer dat manegepaarden in stands staan. Hoe duur kost het trouwens om daar je paard te stallen. En weet iemand of die gasten een website hebben. Kan er niets over vinden en zou toch wel raar staan bij z'on grote manege dat ze die niet hebben. Vond trouwens wel dat er een kakkerssfeer hing hoor.

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:57

Hoi, Wendelien.

Ken Prinsenstad heel goed, heb je een PB'tje gestuurd.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:01

Ireentjuh schreef:
ja de manege ponytjes staan in ieder geval allemaal in stands, ik vind de manege lessen daar trouwens niet zo goed hoor.. een vriendinnetje vroeger reed daar en alles ging in het rijtje en zo reden ze dan een uurtje.. volgensmij gaan de manegepony's ook nooit het land in ofzo, als die luxe dingen zijn alleen voor de privepaarden.


De manegepony's gaan van zaterdagmiddag tot maandagochtend het land in, en 's zomers 's nachts ook. Waar komen dit soort ideeen toch vandaan, dat de manegepony's en paarden nooit naar buiten mogen Verward

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:28

heb er inderdaad heel veel wedstrijden gereden, maar alles was daar toen al erg duur. Sta nu met mijn paarden op manege Bleiswijk.

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:30

Dat klopt Promtertje, de pony's gaan van mei tot soms (ligt aan het weer) november iedere dag de wei in. En de manege paarden in dezelfde periode (iets korter) ieder weekend van zaterdagmiddag tot maandagmiddag.
Menig manege in de randstad heeft niet eens weidegang.
Dus ze hebben het nog niet zo slecht.
In welke periode stond jij op Prinsenstad, misschien wel een bekend gezicht, ik kom er al vanaf ong. 1987.

groetjes,

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:33

Karnat schreef:
Hoe duur kost het trouwens om daar je paard te stallen. .


Toen ik een tijdje terug goede stalling met vooral goede accommodatie EN land zocht ben ik gaan bellen ik kreeg een rolberoertje.........395 euro en dan zeggen ze zo doodleuk: "maar dan mag u wel meerijden in de groepsles." JA, mag het voor dat geld............. Frusty
En ik wil nog geen eens groepsles.........

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:03

Luca schreef:
Dat klopt Promtertje, de pony's gaan van mei tot soms (ligt aan het weer) november iedere dag de wei in. En de manege paarden in dezelfde periode (iets korter) ieder weekend van zaterdagmiddag tot maandagmiddag.
Menig manege in de randstad heeft niet eens weidegang.
Dus ze hebben het nog niet zo slecht.
In welke periode stond jij op Prinsenstad, misschien wel een bekend gezicht, ik kom er al vanaf ong. 1987.

groetjes,


Mijn ponytijd daar heb je dan niet meegemaakt, die was van voor 1987....

Met mijn dravermerrie heb ik er van 1992-1995 gestaan, in de tijd dat Edwin les gaf.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:08

MirageGidran schreef:
[Toen ik een tijdje terug goede stalling met vooral goede accommodatie EN land zocht ben ik gaan bellen ik kreeg een rolberoertje.........395 euro en dan zeggen ze zo doodleuk: "maar dan mag u wel meerijden in de groepsles." JA, mag het voor dat geld............. Frusty
En ik wil nog geen eens groepsles.........
[/quote]


Duur, tsja, wat is duur. Voor dat geld heb je dus wel 3 binnenbakken, 4 buitenbakken EN weidegang, en dat midden in de randstad. Is toch wel redelijk uniek, en daar hangt nou eenmaal een prijskaartje aan. Bovendien is de instructie van zeer hoog niveau, en mijn paard stond lekker in een buitenbox, was ook 1 van mijn vereisten. Het was mij het geld dubbel en dwars waard.

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:14

Ik heb jaren bij de Prinsenstad gereden op de manegepaarden. Ik kan er niets dan goed van zeggen.
Je je hoorde veel van het neerkijken op manegeklanten, maar aan de andere kant wilden wij ons ook niet bemoeien met die 'kak' met hun eigen paarden Haha!
Ik had les van Anton (Toon) en al reed je met 16 man in een les, hij had ogen in zijn rug en wist precies wat elke ruiter nodig had.
De paarden reageerden allemaal heel netjes op de hulpen (mits goed gegeven) en konden minstens M-niveau lopen. Jaarlijks werden ze 'bijgetuned' door Toon of zijn broers.
Ook de manegepaarden gingen de wei in en er werden regelmatig buitenritten in de Delftse Hout georganiseerd.

Ja dat paarden in stands staan is jammer, maar ze krijgen beweging genoeg en ook aan de verzorging ontbreekt ze niets. De stand zijn ruim en licht en dat heb ik bij andere maneges ook wel eens anders meegemaakt.

Ik kan niet anders zeggen dat ik er altijd met plezier gereden heb en heel veel geleerd heb.
Prijzig was het wel. In mijn tijd (ong. 15 jaar geleden) betaalde ik al fl. 27,50 voor een les.

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:02

Hoi, allemaal,

Dat van dat pensiongeld รก 395 euro klopt.
en okee, dat is niet weinig , maar als je inderdaad iedere dag in een les meerijdt wat tegenwoordig ook ong. 13,50 euro kost heel je dat er zeker uit.
Als je niet meelest is het inderdaad aan de dure kant, maar ik ken manege's ook in de randstad waar je geen weidegang en hoogstens 1 binnnen en 1 buitenbak hebben , die maar ong. 50 euro minder vragen.
Dus dan zou ik het wel weten.
Heb tot 1 jaar geleden paard daar in pensiongehad en heb er tot afgelopen januari gewerkt.

promptertje: Dan moet ik je wel kennen (ben je soms Ans? , ben destijds samen met Edwin gaan werken op manege in Roosendaal.
Ik ree in de tijd een paard van een vriendin van mij (ZsaZsa) , vos met grote bles ( stond in de 14).
Sugermiss: Dat van die lessen klopt , al was het nog zo druk, alles zien de instructeurs. Ik heb ook les gehad van Anton en nu van Jos.


groetjes Corrie

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:59

Luca schreef:
promptertje: Dan moet ik je wel kennen (ben je soms Ans? , ben destijds samen met Edwin gaan werken op manege in Roosendaal.
Ik ree in de tijd een paard van een vriendin van mij (ZsaZsa) , vos met grote bles ( stond in de 14).groetjes Corrie


Ja klopt, dat ben ik, ik had altijd les van Anton (met de landelijke) en priveles van Edwin. ZsaZsa kan ik ook nog voor me halen (was hij van Anneke?), (maar alleen jou niet Scheve mond ), maar die stond toen ergens anders. Ik stond in de 14 - misschien is ZsaZsa wel in Danny's box gekomen na mijn vertrek?