hebben jullie ook wel eens een dier...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

hebben jullie ook wel eens een dier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 14:19

gevonden, en die opgevoed/grootgebracht?!
mijn buren hebben ooit eens een wilde kat gevangen! en die houden ze nu thuis! tis intussen een best lief dier geworden! maar soms moet je wel uitkijken...
2 jaar geleden vond ik een eksterjong die uit de boom was gevallen! hij kreeg de naam: RICKIE, echt een cool beest! samen met de buren hebben we hem groot gebracht om het zo ff te zeggen! en we lieten hem gewoon vrij! maar hij wist dat ie bij ons eten kreeg, snachts sliep ie in een boom en als je hem overdag riep bij zijn naam, ja echt waar dan kwam meneer aanvliegen........of hij ging op je arm zitten of op je hoofd! echt zo cute! . helaas zijn eksters nog al gek op dingen die glitteren! dus was vaak gepik aan me oorbellen! op bokt hebben ooit wel eens foto's gestaan dat Rickie op mijn pony zat! Tong uitsteken

Afbeelding
mijn broer met rickie(schouder)

mijn tante in amerika vond eens een wasbeertje die net was geboren, moeder was dood, en die heeft ze toen meegenomen en grootgebracht! Lovers

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:30

Ik heb iemand gekend die had een duif opgevoed. Die zat heerlijk de hele dag op je schouder. Dat was echt een tof beest.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:49

Ja ik ken het! Wij hadden vroeger een kip die niet al te aardig was en kuikens kreeg. Er waren 3 eieren waarop ze aan het broeden was, dus mijn zus mocht een ei kiezen, mijn broer, en ik was de jongste dus mocht ik als laatste kiezen. Mijn moeder heeft toen met een stift de letter van onze voornamen erop gezet zodat we wisten welke kuiken van wie werd. Uiteindelijk kwamen de beestjes uit het ei, en wat bleek, 2 gele kuikens en 1 bruine, en laat dat nou die zjin die ik gekozen had, ik was niet blij (nouja ik was ook pas een jaar of 5) IK WILDE OOK EEN GEEL KUIKEN!!
De moeder verstootte de beestjes en de twee gele zijn toen dood gegaan, de bruine hebben wij toen in huis gehouden. We hadden een oude lade uit een kast gehaald en daar zijn nieuwe huisje van gemaakt, die la stond in de hoek van de kamer. Het beestje kwam er helemaal bovenop maar zo klein als ie was, zo brutaal....ging mijn moeder stofzuigen dan sprong ie uit de la en ging mee rijden met de stofzuiger. OF als ik langs liep hing die in mijn broekspijp en werd zo vervoerd.
LAter is ie toch dood gegaan...jammer, zou nog wel eens zoiets willen mee maken!

---CARPE DIEM---

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:53

Wij hebben een egel op gevangen. En heel veel andere dieren. Maar dat is omdat ze naar de praktijk van mijn vader werden gebracht (dierenarts). Ik zelf heb trouwes een nest wilde katjes die ziek en verhongerd waren opgevangen.......

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:20

Ja, wij hebben eens een jong katertje van 2 weken oud geadopteerd.
Hij was door zijn moeder verstoten omdat hij niet gezond was.
Na een operatie (zielig hoor, zo'n klein ukkie Verdrietig ) was hij weer helemaal oke, maar zijn moeder wilde hem niet meer voeden en verzorgen.
Hij is dus met de fles grootgebracht, en dat hebben we geweten ook Extreme duivel
Het werd uiteindelijk een lief verwend kreng, dat eigenlijk alleen nog biefstuk en roomboter wilde hebben Vork
Aangezien dat feestje niet door ging, hebben we heel wat miauw-uren moeten doorstaan.
En toch: het blijft je altijd bij dat je zo'n dier van de dood gered hebt, en daarom heeft hij ook altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:25

Toen ik een jaar of vier was heb ik een Shetlander gevonden op een graslandje en mee naar huis gebracht. Hij was helemaal alleen, heeeeeeeel zielig......
Mocht 'm niet houden en heb vreselijk op m'n fl***er gehad..... Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:48

Een van de zwerfkatten op de manege had jongen gehad en ze de hooizolder opgesleept. Na een 3tal weken is er iets misgegaan en zijn ze allemaal van de zolder naar beneden gevallen.
Alle kleintjes, op 1 na, waren dood. Die ene heb ik dus mee genomen, met de fles groot gebracht en nu, 6 jaar later, ben ik nog steeds zijn "mama" Haha!

Mijn andere 2 katten waren ook zwervertjes, ca. 3-4 maanden toen ik ze in huis nam.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:56

Toen ik nog een klein meisje was (lang geleden Tong uitsteken ) zocht ik altijd naar uit het nest gevallen vogeltjes... of het nou musjes of mereltjes waren, ze gingen mee naar huis en werden met de hand groot gebracht.
En allemaal kregen ze de naam..... Twietwie Haha!
Ik geloof dat ik gestopt ben bij Twietwie nr 6oo en nog wat *LOL*
Nee, dat was anders.... ik geloof dat mijn moeder helemaal gek werd van alweer zo'n stinkende vogel die bij de verwarming in een doosje zat.... of was het omdat ik het beestje meenam naar huis en ik vervolgens de volgende dag/dagen gewoon naar school moest en zij het diertje opvoedde.... Schijnheilig
Maar goed, het zijn er een hoop geweest en op een paar na zijn ze allemaal weer gezond en wel in de natuur los gelaten met een hele ceremonie er omheen Haha!
(wat een tijd.... *LOL* )

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:00

Ik heb mijn kleintje Gwendo zelf groot gebracht met de fles.
Ze was 5 dagen toen ze bij me kwam en is inmiddels uitgegroeid tot een mooie grote (7 maanden) mechelse herder.
We moesten haar elk half uur voeren, later werdt dat elke 2 uur DUS OOK SNACHTs met de fles...
Ach ik zou t zo weer doen.

En kleine zielige kipjes van t land hebben we ook veel groot gebracht

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:00

Door mijn vrijwilligerswerk op de kinderboerderij heb ik ook al een aantal dieren opgevangen en grootgebracht.
Als eerste Anne en Janneke, 2 kleine wilde konijntjes. Die waren naar de kinderboerderij gebracht door 2 kleine jochies (van 8 ongeveer) die hadden gezien dat 3 stoere 'grote' jongens (van 18) ze hadden uitgegraven. Jeetje, hoe stom kunnen mensen zijn, dat ze konijntjes gaan uitgraven Frusty .
Janneke heeft het niet overleefd, maar Anne gelukkig wel.

Flip 1 t/m 4: 4 merels, iedere nieuwe merel kreeg de naam Flip Lachen Volgens mij hebben ze het alle 4 wel overleefd. Het leuke was altijd als ze achter op de fiets in zo'n plastic vervoersbakje mee naar de boerderij, of terug naar huis mochten. Dan zaten ze heel parmantig door dat plastic naar buiten te loeren, en iedere keer als er een hobbel in de weg zat (die ik zo veel mogelijk probeerde te ontwijken) dan zakten ze door hun pootjes en weer omhoog. Ze veerden gewoon mee. En dat zag zooooo grappig uit *LOL* Moet nu weer lachen als ik er aan denk.

Flots 1 t/m ? : Echt heel veel musjes.
Een gierzwaluw Frits (we hebben iets met die letter F) dat was een verwend beest, want die lustte alleen tartaar Haha!

En er is ook een keer een doos over de poort gegooid met 16 jonge katjes erin, uit 4 verschillende nesten waarschijnlijk (we konden 4 verschillende leeftijden ontdekken) De leeftijden varieerden van 2 weken tot 10 weken. Echt zo zielig. De 3 jongste konden nog niet zelf eten, ik heb ook meegeholpen met die 3 op te voeden. De andere 13 zijn naar een asiel gegaan.

Nouja, dat is zo'n beetje mijn dierenopvangverhaal Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:09

Ik heb eens een meesje gevonden dat uit het nest gevallen was. Heb het een hele tijd gehad en grootgebracht met advies van het vogelopvangcentrum. Op het laatst kon hij zelfs vliegen maar kwam altijd weer terug.
Helaas is het beestje een aantal maanden later alsnog overleden.
Verder had ik regelamtig versufte vogels (ergens tegenaan gevlogen) maar die liet ik zo snel mogelijk weer vrij.
Een van de katten van mijn ouders is met de fles grootgebracht.

* To Belg, or not to Belg *

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:23

een keer een ekster/kraai *iig helemaal zwart* gevonden, een paar jaar terug, met een lamme vleugel. In de kippenren gezet, eerst een klein stukje, eindelijk (was in de zomer) in het kippennachthok, en overdag de kippen een aantal uur buitne de ren, en dan had hij heel de ren.
Was echt een leuk beestje, KiCo Haha!
Naar een aantal weken was hij ineens weg, snap het nog steeds niet, want hij kon nergens de ren uit. *helemaal dicht*

en mijn hond heeft een keer babyveldmuisjes opgegraven... en die kwam dus met muisjes aanzetten, maar na een week waren ze allemaal dood Verdrietig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:39

haha, ja dit ken ik heel goed!
Het begon twaalf jaar geleden, mensen wouden op vakantie, maar hun hond had net pupies gehad. Het maakte de mensen niets uit of ze gingen weg of ze zouden naar de dierenarts gaan en in worden geslapen. Mijn moeder heeft er eentje meegenomen en aan haar vriendin een andere. Ze waren toen 3,5 week. Zo lief hij was net een mol. Inmiddels is Timo bijna 13 jaar.
Daarna, de vriend van mijn moeders collega werkte op een houdzagerij. Daar hadden mensen een doos met kittens gedumpt. Zo dat ze bijna door de zagen heen zouden gaan, maar ze zijn nog net optijd gevonden. Alle colega's namen er eentje mee naar huis. Snipper, de kat die nu bij ons is, kwam eerst bij mijn moeders collega hij was toen net 2 weken. Maar doordat hij haar hele behang overal afkrapte en het net een nieuw huis was vroeg ze of wij hem wouden. Dus met 3 weken oud kwam Snipper bij ons. Hij is inmiddels 6 jaar.
Vorig jaar heb ik van vakantie een verwaarloosd kitten meegenomen, hij was toen 3,5 week, zat onder de vlooien en was erg mager.
En het afgelopen jaar heb ik meerdere malen konijntjes opgevangen. En van de tien hebben vier het overleeft, terwijl de dierenarts had gezegt dat we al blij mochten zijn als eentje het zou overleven.
Heel wat diertjes dus opgevangen. Mijn vader is er alleen altijd wat minder blij mee, maar gelukkig kan mijn moeder ze ook nooit aan hun lot overlaten.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:43

mijn oom had n lam wat was verstoten door zijn moeder.
daar heb ik de zorg van overgenomen was erg leuk behalve snachts uit bed komen om haar de fles te geven.
zewas 2 dagen toen ze bij ons kwam en ging weg toen ze 3 maanden was.
toen ze bij ons in huis liep had ze een luier om was erg grappig.
nadat je haar gevoed had liep ze achter je aan en werkelijk overal naar toe.
nu staat ze nog steeds bij mijn oom en ze is inmiddels 5 jaar oud en als ik dr roep komt ze naar me toegelopen.
ook hebben we een keer n eendje in huis gehad waarvan ze moeder was overreden die hebben we ongeveer n 6 weken in huis gehad was erg leuk allemaal.
zal het zo weer doen.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:01

Ik heb nog nooit een diertje grootgebracht. Ik vondt ooit wel eens een eksterjong die in een gat was gevallen. Ik had hem wel terug kunnen zetten in het nest(als ik die ooit vondt) maar dan moesten de ouders hem toch niet. Ik had hem al aangeraakt. We hebben toen de dierenarts gebeld en die zou hem de volgende dag ophalen en naar iemand brengen die meer vogels grootbracht en weer vrijliet.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Clmr, Flippertje, Lipstick, miezelke, Moon_light94, PLK, Polarize, SemrushBot, senna21, Spike2019, Varekaj, xPabloBokt en 37 bezoekers