traan ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

traan ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 12:14

mijn 4 weken oude veulentje heeft last van traan oogjes, hij staat al vanaf de eerste dag een paar uur buiten en sinds deze week ook 's nachts, eerst dacht ik dat het van de wind was, en dat het wel over zou gaan, maar hij heeft het nu nog steeds, en weet niet zo goed of ik me er druk om moet gaan maken, verder zien zijn ogen er schoon en helder uit en is hij levendig zat..! *LOL* Weet iemand of het ernstig is en ik er beter een da bij kan halen, of een middeltje om er aan te doen...?

Alvast bedankt..

Groetjes marian


Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:09

Ik zou er toch even een da bij halen. Waarschijnlijk is het een lichte ontsteking. Met een zalfje is je veulentje er zo weer bovenop.

Succes ermee

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 17:12

Ga ik in mee. Maar je kunt ook bright eye proberen. Dat schijnt ook erg goed te helpen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:07

Heeft michelle ook... is ontstoken, ik heb van de arts een zalfje gehad meer dan 3 weken geleden, en om eerlijk te zijn heeft het nog steeds niet geholpen helaas.
Ik kreeg wel de tip om d'r ogen in te smeren met een soort thee, maar ik kom evne niet op de naam Tong uitsteken...misschien dat iemand het weet?
Schijnt heel goed te helpen.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:00

Volgens mij kamille thee geloof ik. Daar kun je de ogen mee schoonmaken. had iemand mij ook aangeraden toen Tancreda onstoken ogen had. Niet gebruikt overigens omdat het met alleen wat schoonmaken en een vliegennetje ook over was gegaan.

Genderose heeft trouwens last van veel slaap in haar ogen. Best veel, is dat ook erg?? Ik maak het gewoon elke dag schoon met water, maar mischien ook handig als ik de kamille thee erbij pak??

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:25

Ja dat heeft michelle dus ook, het traant, maar ze heeft ook echt viezigheid in d'r ooghoeken, gewoon prut, ik maak het schoon, maar 2 sec. erna zit het er weer...

Ik ga het eens proberen met die kamille thee(die bedoelde ik idd) !

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 15:19

Geen kamille thee volgens mij hoor!!! Tegen mij zeggen ze alleen van die gewone pickwick thee. Groen pakje enzo. Maar ik weet het ook niet hoor. Hebben ze tegen mij gezecht.

Life go's on

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:49

Tegen mij hadden ze juist wel kamille thee gezegd, maar misschien helpen er meerdere soorten thee-en, dat weet ik natuurlijk ook niet...

Ach gewoon proberen kan geen kwaad toch!?

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:19

Ik zou in geen geval gewone thee nemen. Daar zit nl. looizuur in en dat is slecht voor het oog. Het wordt wel vaak gezegd, maar DA Rob van Wessum raadt het ten zeerste af.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:09

Ogen schoonmaken met goed doorgekookt water (wel af laten koelen natuurlijk Haha! )
Verder zo weining mogelijk aan zitten, dat irriteert alleen maar meer.
Als er pus in de ooghoeken zit de DA laten komen, dan krijg je een ontstekingsremmend smeerseltje.
En een zonne/vliegenkap van de Paardendrogist helpt prima tegen irritaties van vliegen, stof en zon, dat geeft de ogen rust en bevordert de genezing.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:26

Sugarmiss schreef:
Ogen schoonmaken met goed doorgekookt water (wel af laten koelen natuurlijk Haha! )
Verder zo weining mogelijk aan zitten, dat irriteert alleen maar meer.
Als er pus in de ooghoeken zit de DA laten komen, dan krijg je een ontstekingsremmend smeerseltje.
En een zonne/vliegenkap van de Paardendrogist helpt prima tegen irritaties van vliegen, stof en zon, dat geeft de ogen rust en bevordert de genezing.


Helaas heeft dat smeerseltje bij mij niet geholpen, maar ik ga het nog proberen met die kamille thee Lachen


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:19

Bright eye niet gebruiken!! was het advies van mijn veearts toen mijn paard traanogen had. Dit smeerseltje sluit de traanbuizen af, waardoor deze gaan ontsteken. Meteen een veearts bellen want wellicht moeten de traanbuizen doorgespoeld worden!!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:14

Gewoon gekoeld gekookt water. Dat help ook goed

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:20

Mijn pony heeft ook erg last van een traanoog, heb het een paar dagen schoongemaakt met gekookt water (afgekoeld natuurlijk Haha! ) het werd al wat minder, maar vandaag er brigth eye opgesmeert (hij kreeg meteen mooie grote kijkers, word ook gebruikt bij het opmaken van shows Haha! )

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:25

ik sluit me aan bij het gekookte water, zeker bij veulentjes, als je nu al begint met allerlei smeerseltjes bouwt ie nooit zijn afweerstoffen op,alleen idd als er erg veel pus bij zit en zijn ogen ook dik zijn --->dierenarts, maar in eerste instantie zo min mogelijk doen .

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:46

Mijn paard had het ook zijn traanbuis was verstopt de da heeft het weer losgemaakt en nu moet ik 2 keer per dag zalf er in doen en ik moet zeggen dat het nu al bijna over is!gekoeld kokentwater helpt inderdaad ook goed!sucses ermee

zeg je nee dan krijg je er twee.....!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 21 bezoekers