KWPN keuring, net geen ster, maar wel..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 16:42

Vandaag naar de KWPN-keuring in gorredijk geweest. Had in het begin al heel wat voeten in de aarde met het regelen van vervoer etc, maar uiteindelijk vanmiddag toch op weg.
Mijn merrie, Odette, is een 5 jarige Glenridge X Triton X Pericles xx. Ik heb haar vorig jaar zonder papier gekocht en zelf het papier erbij gehaald. Dus stond ze nog in het veulenboek en moest nog worden ingeschreven in het hoofdstamboek.
Door de MKZ crisis verliep het keuringsseizoen al niet helemaal zoals het hoorde en kon friesland alleen naar gorredijk toe. De prov. merriekeuringen gaan dit jaar ook niet door en daardoor konden de merries die op de keuring 140 punten of meer scoorden met een minimum van 68 op exterieur en 60 op beweging automatisch ster worden. Maar daardoor waren ze op de keuring strenger dan ooit. Er zijn een behoorlijk aantal paarden niet eens in het stamboek opgenomen!!!!!
Maar Odette ging redelijk goed, alleen bij het scoren op harde ondergrond (beton en het regende ook nog) was ze te voorzichtig met het draven (ze staat op ijzers) en scoorde daarom net niet hoog genoeg.
Al met al kwamen we net 6 puntjes te kort voor de ster verklaring (dus toch nog hele goede score), maar tijdens het vrij springen had ze zich van haar beste kant laten zien en scoorde alleen op het onderdeel springen al 73!!! punten, goed he, ben toch zo trots op mijn meisje!!!!
Alleen heel jammer... mijn fotorolletje was al vol en een meisje wat mee was haar toestel weigerde, dus ik heb helaas geen foto's van vandaag.. Huilen Huilen Huilen

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 17:45

toch heel netjes hoor!gefeliciteerd!maak maar eens foto's dan als je har thuis onder het zadel rijd ofzo,ben ik wel benieuwd naar

soms is het beter om te zwijgen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 22:19

goed gedaan!gefeliciteerd en feliciteer Odette ook maar van me! Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 09:16

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-


prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 09:21

he Donja, ga je ook naar de PAVO met je paard??? ik wel (bij de 4-jarigen dan)...
Ik moet trouwens op 7 september naar de keuring...in heerjansdam..ben benieuwd Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 10:43

Ze waren dus in gorredijk erg streng. Het had ookal in de krant gestaan dat de selectie die donderdags was geweest erg was tegengevallen en van al de 3 t/m 7 jarigen die toen liepen er slechts 3 een sterpremie kregen.
Maar gisteren vielen er in de klasse voor mij al 4! buiten de stamboekopname, dus ik werd steeds zenuwachtiger of die van mij het wel zou halen.
Ik heb trouwens nog even de punten die ze heeft gekregen bij elkaar opgeteld en ze heeft 195 punten gekregen!! 140 was genoeg geweest voor ster verklaring als ze maar 68 punten had gehad voor exterieur ipv de 62 die ze heeft gekregen.
Maar ja, volgend jaar nog een kans.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:07

Citaat:
Op 2001-08-07 09:21, schreef prakkie:
he Donja, ga je ook naar de PAVO met je paard??? ik wel (bij de 4-jarigen dan)...
Ik moet trouwens op 7 september naar de keuring...in heerjansdam..ben benieuwd Pling



Dan moet je tegen mijn ex paardje, een 4 jarige mytens x darwin een bruine met smalblesje. Het is toch in ermelo? weet jij al tijden?

_________________
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
maar als ze komen te sterven valt er niks te erven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-08-07 11:10 ]</font>

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:07

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:10

gaat toch over het totaal?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:08

Het is inderdaad dat het exterieur opgeteld met het vrij bewegen of vrij springen 140 moet zijn. Maar wel minimaal 68 voor exterieur. Dus jouw paardje had 62 + 73 = 135 punten. Dit was sowieso te weinig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:09

De volle zus van Paddy (Naturel x Joris xx x Duc de Normandie), mijn merrie is gisteren ook in Asten gekeurd en ook net niet ster geworden. volgend jaar gewoon weer proberen. En ik ga met Paddy als ze uitgegroeid is en meer doorgereden denk ik ook naar de keuring.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Cjuan, Esther_r20, herous, Ik_is_Ik, Knorretjee, MallyBelly, Milow2018, mingming, Roihi, Sababber, Utixo, Vagabondo, YvonneV en 92 bezoekers