Vage DA?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Vage DA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:26

Gister werd mijn verzorgshetlandpony'tje gecastreerd. Ipv 13.30 werd hij om 20.30 gecastreerd. Dat was al de vaagheid op zich, maar nu komt het ergste.
Hij kreeg eerst een spuitje, daarna werd hij onder narcose gebracht. Toen werd hij helemaal vastgebonden voor het geval dat hij op zou staan, zij ballen werden ontsmet en dan........................vraagt de DA pas of hij ingeent is!!! En dat vraagt hij wanneer hij het paardje van wereld heeft gebracht en helemaal heeft vastgebonden!
Niet echt helemaal op tijd.

Hebben jullie ook iets vaags met een DA meegemaakt??

Het paardje is uiteindelijk wel gecastreerd. (hij was ingeent)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:33

Wat heeft een inenting met een castratie te maken??? Ik heb al veel castraties meegemaakt, allemaal staand, maar nog nooit is er naar een enting gevraagd alvorens te castreren.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:35

Ze moeten als het goed is altijd ingeent zijn, anders is de kans op ernstige infecties groter.
Maar hij is pas 2 jaar een dit jaar voor het eerst geent, misschien dat hij het daarom vroeg

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:38

Kusia schreef:
Gister werd mijn verzorgshetlandpony'tje gecastreerd. Ipv 13.30 werd hij om 20.30 gecastreerd.


Uit een ander topic van je had ik al begrepen dat er spoedgevallen geweest waren en die zijn altijd belangrijker dan een castratie, dus dat vind ik op zich niet zo vaag.

Wat betreft de enting, waarom hij dat vroeg (en waarom juist dan) dat weet ik niet, het is eventueel relevant bij complicaties, dat hij dann geËnt is tegen tetanus, maar dat had hij ook na de castratie nog wel kunnen doen, volgens mij.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:42

Kusia schreef:
Ze moeten als het goed is altijd ingeent zijn, anders is de kans op ernstige infecties groter.
Maar hij is pas 2 jaar een dit jaar voor het eerst geent, misschien dat hij het daarom vroeg



Mijn pony was niet ingeënt, is ook nog niet eens na gevraagd!
Ook werd hij een dag later dan bedoeling gecastreerd en hij zij dat ik het niet hoefde schoon te maken ofzo(ergens op Bokt las ik dat dat wel moet ?)

Uit mijn ervaring heb ik echt een k*tDA, al zeggen anderen dat hij heel goed is Lips are sealed

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:42

Ik een stalker Haha!
Ik vond het wel heel erg vaag dat wij zolang moesten wachten, zelf twee keer zelf moesten bellen, nooit gebeld zijn en uiteindelijk zonder te laten weten bij ons voor de staldeur staan.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:46

Citaat:
Uit mijn ervaring heb ik echt een k*tDA, al zeggen anderen dat hij heel goed is

Iedereen heeft een andere geval, als hij bijvoorbeeld goed kan hechten betekent het niet dat hij perfect kan castreren.
Zo krijg je inderdaad meningsverschillen doordat niet iedereen dezelfde gevallen heeft.
Laatst bijgewerkt door Kusia op 24-04-03 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:49

Ik denk ook wel dat hij goed werk doet, maar hij geeft bv dieren zoveel verdovingsmiddel dat hij er niet helemaal zeker wordt als ze wakker worden.
En allemaal van dat soort dingen..

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 13:52

Oh ja, dat hadden wij gister ook. Hij gaf hem heel weinig en zei dat het paardje binnen een kwartier weer vanzelf opstaat. En de DA ging gelijk weg.
Na een 20 minuten lag er nog steeds een hoopje Gino.
Toen hebben we hem uiteindelijk met een brancard van de wei naar zijn stal verplaatst.