te hard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ILovePalma
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Dordrecht

te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 11:46

[/i]Hallo Allemaal

Ik heb een probleempje met mijn haflinger, ze is super sterk en als ik dan aan wil galoperen dan gaat ze super hard draven en hou ik haar haast niet meer.
Ik laat haar dan niet in galop gaan en ben met lessen ook erg aan het oefenen maar bij de oude eigenaares mocht ze dit allemaal.
Palma is nu 9 jaat zou ik dit er nog uitkrijgen ?

Gr Dees[/b]

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:59

met heel veel geduld en veel les , vast wel Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:31

idd heel veel geduld. Probeer eens aan te galoperen in het tempo dat jij wilt. Ze zal nu veel te hard gaan. Ga dan diep zitten en houd haar tegen, zodat ze langzamer zal moeten gaan. Maar probeer haar wel in galop te houden. Doe dit een paar passen, laat haar dan weer even in haar eigen tempo galoperen en dan vraag je weer, zodat ze weer een paar passen langzamer moet. Vraag of jeinstructeur je hiermee helpt. Hij/ zij kent jouw pony beter dan wij.
Heel veel succes enne.... mij is het ook gelukt, dus het zal jouw vast ook lukken.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:39

Probeer eens aan te galopperen in een scherpe bocht (bijvoorbeeld aan het einde van een gebroken lijn), dan kan hij niet zo hard wegdraven. Begrijpt hij wel de hulp van de galop ? Misschien snapt hij het niet en gaat daarom maar gewoon harder draven. Probeer het in dat geval ook met je stem, en goed belonen als hij wel aangaloppeert !! Succes ermee.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:22

de basis van de galop is stap en draf. zodra je paard soepel en uitgebalanceerd in deze gangen loopt. op twee kanten en evenveel gewicht op 2 teugels. goed voor het been en de overige hulpen, is de galop meestal een fluitje van een cent.

oefen met je instructeur erop. met goede hulp lukt het vast.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:11

Niet te geforceerd willen om toch maar die galop te krijgen.Als ze al 4 passen versneld is het al te veel.Laat haar dan ook niet doordrammen want dan krijgt ze haar zin en jij niet de jouwe.Ben duidelijk in wat je wil!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:45

Mander (ook een haf! Haha! ) scheurt ook weg in harde draf om daarna pas aan te springen in galop.
Ik probeer hem in mijn tempo te laten draven en dan pas de galop aan te springen. Als hij de draf versneld, terugnemen naar het tempo wat jij wilt en dan weer proberen, en nog een keer, en nog een keer, en en en en Haha!

Of als je hem/haar niet meer houdt in die draf op de volte zetten en de volte steeds kleiner maken als ze hard(er) blijft gaan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 15:22

Oke ik las net mijn uitleg en die was niet helemaal duidelijk,maar buitenzorg is zo lief geweest om het wel duidelijk neer te zetten.

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:04

ik weet van wie palma is geweest maar daar mogt ze het echt niet bij hoor!! zij heeft er ook van alles aangeprobeert! beetje raar dat je zegt dat ze het daar allemaal mocht terwijl dat niet zo is

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:52

Om daar nu over te kibbelen heeft geen zin hoor.
Het probleem is er nu,en dan maakt het niet uit of het er vroeger ook al was.
Ze vraagt toch om tips.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:57

Das het gekke. Ik hoor hier allemaal vreemde verhalen over Palma, terwijl ze bij de vorige eigenaar heel braaf was. Die heeft er in het begin ook moeite mee gehad, maar ze kon er alles mee doen.
Ze reden ongezadeld met z'n tweeën op haar naar de wei, aan alleen een halstertje.
Dus ik denk dat het een kwestie van consequent zijn is, het dier is super opgevoed.

Love_horses

Berichten: 21
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:59

ja het gaat ook om het probleem maar ik zeg alleen maar dat ze gewoon geen dingen moet zeggen die niet waar zijn... maar misschien kun je palma laten galopperen en dr dan op een volte zetten totdat ze rustiger wordt.. (ps.. hey ineke.. ik ben daphne van dolly en dirk Lachen )

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:23

ik dacht dat palma wel redelijk braaf was joh Verward
ik heb kirsten er welleens op zien buitenrijden en daar ging het allemaal wel goed bij (naar mijn idee) Verward
die kon haar gewoon normaal in galop zetten ..Verward

ILovePalma
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 14:56

Ja buiten is het allemaal geen probleem Palma is ook heel braaf wat dat allemaal betreft. Alleen in de bak gaat het wat moeizamer, en voor de duidelijkheid er staat dat de vorige eigenaar ook problemen had in het begin vergeet niet dat ik Palma pas 6 maanden heb en dat dan nog niet alles op rolletjes kan lopen.

ILovePalma
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 14:57

hey citalover mag ik vragen wie jij bent? hhahahah

ILovePalma
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 15:05

Liesjuh mijn exuces bij deze

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:04

Hoi,

ik heb precies het zelfde met mijn haflinger, de andere verzoger laat dit allemaal toe.
maar ik laat dit nie toe,
ik krijg nu les en ik voel dat het beter gaat.
les, les en nog eens les het helpt echt!

ILovePalma
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 18:11

nog niet echt maar daar ben ik nu druk mee bezig