Salaris op koninginnedag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Salaris op koninginnedag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 12:16

Ik hoorde dus gister dat de lessen bij ons op de manege gewoon doorgaan met Koninginnedag. Dus ik moet gewoon werken Boos! is het gebruikelijk dat je meer betaald krijgt met Koninginnedag?

Ik heb helemaal niet zo`n zin om mijn feestdag (genoeg leuke dingen te doen) voor het magere loontje dat ik normaal krijg...

28-09-2007
Nothing compares too you...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:23

Dat is afhankelijk van je CAO.
In de horeca CAO is het helemaal raar geregeld. Als je komt werken krijg je een extra vrije dat ervoor terug, als je niet komt werken kost het je een vakantiedag. Daar zit dus een verschil tussen van 2 vakantiedagen.
Gelukkig hebben wij van kantoor een soort verworven recht, dat we op officiele vrije dagen gewoon vrij hebben.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:24

Je zult voor je "gewone" salaris moeten werken (tenzij anders in je contract vermeld staat, lijkt me)

Er zijn bofkonten die een ADV dag hebben op dit soort dagen: die krijgen vrij én uitbetaald...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 12:27

Ik heb geen contract en krijg deze ook niet omdat ik er na de zomer toch weer mee stop omdat ik dan weer naar school ga. Dus ik kan blijkbaar gewoon mijn schrale salarisje verwachten? blegh... nog minder zin.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:24

Volgens mij is Koninginnedag een "verplichte" feestdag, net zoals kerst, pasen etc. en krijg je er een vrije dag voor.
Imo. zou het wel fraai zijn als je er een andere vrije dag voor terugkrijgt als je op die dag moet werken.
Zo is/was het tenminste altijd bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, ik ben er niet helemaal zeker van of dit bij wet zo geregeld is, of dat het een regeling is die van bedrijf tot bedrijf verschilt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 13:33

Dat werkt hier niet Oscar. Ik hoef er ook geen vrije dag voor terug hoor.

Ik geef als enige alle ponylessen doordeweeks, er is dus niet zomaar een vervanger voor mij te regelen. Degene die in het weekend de ponylessen geven zijn gek als ze voor mij op koninginnedag gaan werken natuurlijk, dus ik heb gewoon pech.

Ik sta waarschijnlijk 4 uur les te geven met in totaal 10 kinderen wat er normaal rond de 40 zijn op zo`n dagje... er komt zowat geen kind rijden op zo`n dag.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:38

Da's dan inderdaad vette pech.
Als je er zeker van bent dat het een officiele feestdag is (misschien kan iemand op Bokt dat bevestigen/ontkrachten Knipoog ) dan zou je natuurlijk kunnen vragen of je extra betaald krijgt.
Als het een officiele vrije dag is dan heb je daar recht op, anders ben je een grote pechvogel Frusty

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:43


Nulla tenaci invia est via

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:44

Zeg Flair, kun je die kinderen niet een beetje samenvoegen? Dat je 1 of 2 lessen geeft ipv 4?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:46

Margreet schreef:
Koninginnedag is een nationale feestdag.
http://www2.holland.com/nl/index.html?p ... stdag.html


Dus toch !
Kijk, daar heb je wat aan Knipoog

Maar nu zie ik dat bijv. Bevrijdingsdag en Goede Vrijdag er ook bij staan, en dat zijn volgens mij wel officiele feestdagen, maar geen verplichte vrije dagen qua werk (alleen Bevrijdingsdag 1 keer per 5 jaar, toch ?)
Mar, aan het werk Haha!
Laatst bijgewerkt door Oscar op 24-04-03 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 13:46

Dat ga ik ook proberen Apple, maar ik heb nog tot dinsdag kans op afmeldingen.. dus kan ik waarschijnlijk pas op het laatste moment gaan bellen voor verschuivingen. En wie zegt dat iedereen dan thuis is?

En dan nog word het zowiezo 2,5 uur lesgeven... 2 gevorderde uren in 1 uur gepropt en 1 beginnersuur moet zo blijven. Dan 2 beginnershalfuren in 1. Kan geen superbeginners bij gevorderde doen natuurlijk.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:05

Hoezo trouwens geen contract? als je geen contract hebt en er is een rechtsvermoeden op arbeid (en dat is aantoonbaar want je werkt er en krijgt er betaald) dan heb je nu dus recht op een contract voor onbepaalde tijd. Lekker slim van die manege....

En Koninginnedag is idd een nationale feestdag.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:09

Oscar"]
[quote="Margreet schreef:
Koninginnedag is een nationale feestdag.
http://www2.holland.com/nl/index.html?p ... stdag.html


Dus toch !
Kijk, daar heb je wat aan Knipoog

Maar nu zie ik dat bijv. Bevrijdingsdag en Goede Vrijdag er ook bij staan, en dat zijn volgens mij wel officiele feestdagen, maar geen verplichte vrije dagen qua werk (alleen Bevrijdingsdag 1 keer per 5 jaar, toch ?)
Mar, aan het werk Haha!
[/quote]

Dit staat in mijn CAO:

"Wat zijn erkende feestdagen?
Erkende feestdagen: nieuwjaarsdag, eerste paasdag, tweede paasdag, hemelvaartsdag, eerste pinksterdag, tweede pinksterdag, eerste kerstdag, tweede kerstdag, de dag waarop krachtens een besluit van de overheid Koninginnedag wordt gevierd en 5 mei, mits 5 mei, blijkens publicatie in de Nederlandse Staatscourant, als nationale feestdag wordt gevierd."

5 mei wordt eens in de 5 jaar als nationale feestdag gevierd, dat was het laatst in 2000, dus in 2005 weer.

Moeten trouwens die kinderen geen spelletjes van school doen of zo?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:18

ja, in jóuw CAO, maar gezien het in de paardensector is, is deze niet van kracht voor Flair...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:40

Ja, maar een erkende feestdag is én blijft een erkende feestdag, onder welke CAO je ook valt.
Flair heeft geen contract en werkt als het even meezit ook nog zwart, dan heeft ze helemaal nergens recht op.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:45

is ook zo. Alhoewel sommige branches helemaal niet onder een CAO vallen, ondanks contracten. Onder andere de verzekeringsbranche... Ik kreeg dus echt geen vrij, toen ik daar nog werkte...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:50

Mijn vriend is gelukkig wel vrij Lachen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:32

Ik heb toevallig vrij met koninginnedag maar anders krijg ik 300%
Geen cao hebben heeft af en toe toch nog zijn voordelen Haha!

Maar ja het ligt er dus maar helemaal aan hoe je alles geregeld hebt, als je geen contract hebt dan heb je ook geen verplichtingen lijkt mij.

en zoals hierboven al wordt genoemd kun je niet wat lessen samenvoegen zodat je maar twee uurtjes hebt ipv vier?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:01

Vaak krijg je met zo'n dag wel extra betaald. Maar als jij werkt zonder contract dan wordt dat lastig. Ik vrees dat je je dan gewoon moet neerleggen bij de beslissing van de manege-eigenaar.
Maar misschien heb je geluk en lukt het je om een paar lessen samen te voegen.

* To Belg, or not to Belg *

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:32

Heb je er erg in dat je als je zonder contract werkt, niet verzekerd bent? Niet voor je eigen ziektekosten, maar ook niet WA als er een kind hard afstuiterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:35

Helaas is het zo dat de paardenwereld zich niet aan Cao's houd, en sterker nog er niet eens eentje heeft. Wat ik op zo dag zou doen is kijken wie er komen rijden. EN de lessen bijelkaar gaan schuiven, lijkt mij dat de mensen moeten doorbetalen als ze niet afzeggen. Zo kun je toch een beetje rekening houden met alles.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 21:39

Ik ben ook van plan te schuiven, maar dan scheelt het me nog maar 1,5 uur Boos! Ik heb die dag nl halfuursbeginners, uursbeginners en gevorderden. Niet handig om bij elkaar te gooien dus.

28-09-2007
Nothing compares too you...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:19

Ik werk in een winkel en krijg 200% op zon- en feestdagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:20

Ik ben op koninginnedag helemaal de l*l eerst van 06:00 tot 16:00 met de M.E naar Deventer en daarna van 22:00 tot 06:00 met Kira nachtdienst in de binnenstad van Harderwijk Scheve mond
Nou ja, ik merk het straks wel weer op m´n loonstrookje
Kan ik Vrielink weer leeg shoppen.........

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 17:48

je kan nu toch alvast bellen om lessen bij elkaar te doen, als er dan mensen achteraf nog afbellen dan is dat maar zo maar dan heb je het iig geregeld. kan je er geen spelletjes uur van maken ofzo?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Mar_M en 170 bezoekers