vaak hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

vaak hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 11:04

Hoi, mijn Shire-merrie staat in de wei met een superdominante haflinger, laat geruinde ruin.Ze staan nu 3 maanden bij elkaar en de merrie is al voor de 4e keer hengstig....erg vervelend, ze wordt er zelf volgens mij ook doodnmoe van en al haar behang zit elke dag onder de pies. Is dit niet erg, o zou ze hormoontjes oid moeten hebben ??


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:21

mijn merrie had dat ook, die heb ik "de prikpil" gegeven en ik heb nu weer een witte staart en witte benen :-D da dus ff bellen , is wel duur maar dan ben je er voor een paar maandjes vanaf

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:39

De merrie van mijn vriendin is er ook zo eentje, alle 18 dagen, 10 !! dagen hengstig Gaaaap !
Zij heeft hele goede ervaringen met het geven van homeopatische korreltjes! (ik kan wel even op stal kijken hoe die dingen heten!) Ik weet wel, dat je in Ned. "Bronscure" kan kopen, ook homeopatisch en je kan het iig bij de paardendrogist kopen!
Als je begint met homeopatie, moet je wel rekening houden dat de klachtn eerst kunnen verergeren!!
Bij de merrie van mijn vriendin is het nu al een heel stuk beter; ze wordt nu alle 21-22 dagen hengstig en nog maar 5 dagen!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:02

Die van mij kan er ook wat van. Gelukkig is ze nog wel goed te rijden dan dus ik laat het maar zo. Behalve dat ze smerige benen krijgt lijkt ze er verder niet echt onder te lijden. Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:23

een prikpil kan ook niet zoveel kwaad, ze zeggen ooit verminderde vruchtbaarheid maar dat valt allemaal zat mee.een pis merrie is zowiezo heel erg moeilijk dragend te krijgen omdat niet duidelijk is wanneer de eisprong is.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:08

Vier keer in drie maanden? Daar zou ik me dus helemaal niet druk om maken. Klinkt als een normale cyclus. Als je niet dit soort dingen wilt, dan moet je geen merrie nemen, dat weet je te voren. Aan de andere kant hebben ze vaak van die humeurtjes, je weet te voren nooit precies hoe ze zullen zijn, dat kan ik wel waarderen, kortom, ik houdt wel van merries *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:27

Mijn merrie is ook vier keer in de drie maanden drachtig hoor. Dat is wel redelijk normaal volgens mij Knipoog Meestal duurt het een dag of vier.
Ik merk er weinig van, ze hangt hooguit iets aan het been en is niet bij mijn ruin weg te slaan, maar verder geen problemen

Aan mijn zusjes pony merken we nooit iets, die is alleen een keer duidelijk hengstig als ze met een nieuw paard buiten komt *LOL*

Je kunt even met de veearts overleggen. Homeopathische middeltjes willen ook nog weleens helpen, het is vaak het proberen waard *LOL*

Laten dekken is trouwens ook een optie Tong uitsteken Ben je er bijna een jaar vanaf Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:47

Ik heb een witte merrie die idd ook 10 dagen hengstig is en dan weer 2 weken niet, dus heb ik 2 weken om de staart en benen weer schoon te krijgen Haha! Maar ik ga haar waarschijnlijk volgende maand laten dekken, ben ik er voor 11 maanden af

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:59

gomir schreef:
Mijn merrie is ook vier keer in de drie maanden drachtig hoor. Dat is wel redelijk normaal volgens mij Knipoog

Hoe vaak zei u?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:46

Ik bedoelde natuurlijk hengstig Knipoog

Maar ze is nu drachtig en daar ben ik veel meer mee bezig *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 13:59

Nou bedankt, tuurlijk weet ik wat ik heb als ik een merrie koop,"ikke", het was de vraag of het normaal was, zo vaak.Wel gilt ze nu als de haflinger aan haar ruikt en dreigt met haar kont, ze slaat niet hoor, de haf is er ook niet echt van onder de indruk, haha.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lara_, YandexBot en 31 bezoekers