Een halster is heeeeeel eng.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Een halster is heeeeeel eng.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 10:44

We hebben een veulen die zijn halstertje NIET om wil. En hij moet hem wel aan anders kan hij niet naar buiten.
Hebben jullie nog tips????


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:53

Met zn 2en pakken, 1 bij de staart, dan het halster om doen, en een tijdje om laten. Poosje vastzetten, dan kent ie dat ook meteen.
Niet te zeikerig zijn, als ze het eenmaal weten is het goed.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:55

Vanda heeft het goed hoor, niet laten doen, nu kan je het klein krengetje nog op kracht houden. Hand rond de kont en rond de borst, helper halstertje om doen en laat 'm maar lopen! Je kan dan gaan "oefenen" wat later als ie wat kalmer is om vast te zetten bij mams. Doe het touw door de ring en hou het vast dat je kan loslaten in geval van nood. Het is nu dat je het moet leren hoor!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:59

Van voren benaderen, eerst hand uitsteken en niet direct halster...
en verder wat Sonjabelgium zegt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 11:12

We hebben het ook zo een paar keer geprobeerd maar hij blijft moeilijk doen. Moeder werkt ook niet echt mee (moet ik eerlijk zeggen). Het andere veulen had er geen probleem mee. Na drie keer wist ze het. Maar jack blijft hard rennen. Gewoon blijven proberen dus Haha!
En ik ga hem ook maar even vast zetten denk ik. Dat wilde ik eigenlijk pas doen als hij zijn halster leuk vind.


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:17

Ondertussen kan je hem toch gewoon buitenzetten. Die volgt toch gewoon. Halsters aanlaten buiten is erg gevaarlijk.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 11:20

Als ik moeder en kind naar buiten breng moeten ze langs een weiland met schokdraad. Dat stukje waar ze moeten lopen is erg smal en het veulen heeft nog geen idee wat draad is.

Van de week was ik alleen en dacht ik ook dat het veulen wel gewoon zou volgen......maar helaas. Hij dacht een stukje af te steken en vloog zo door het draad. Helemaal in paniek en alles stuk. Halster is dus echt nodig zodat je hem kan begeleiden (met een touwtje..... Haha! )

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:26

Als je bang bent om een halster aan te laten kan je een wollen touwtje met een naald door het halstertje steken in de nek (begrijp je het Haha!) en het touwtje dichtknopen aan de gesp (dat je dus niet dichtgepst maar met het wollen touwtje ... zit ie vast dan knapt dit zo door! Om hem te begeleiden wel de gesp dicht doen dan hé, of hij rukt zich zo los van je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Koko12345, SemrushBot en 54 bezoekers