HELP?The horsewhisperer?Wie heeft het boek gelezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

HELP?The horsewhisperer?Wie heeft het boek gelezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:30

Hey, ik vraag me af, wie heeft het boek the horsewhiperer gelezen, en de film gezien??

Heb morgen namleijk een boek report en ik heb mijn boek niet optijd af kunnen krijgen...

Zijn er vanaf het brandmerken van de kalfjes, veel verschillen met het boek, zo ja, zouden jullie die kunnen vertellen?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:35

je zult tocch door moeten lezen. Het boek loopt nl heel anders af als de film, en psychologisch gaat het ook veel dieper.
Het eind van de film lijkt in de verste verte niet op het eind van het boek.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:43

kan niemand het ongeveer vertellen, want ik haal het nooit meer voor morgen... (ik weet het, ben slecht bezig) maar goed, PLEASE???

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:54

Dat is niet te vertellen. Als je nu gewoon gaat lezen ipv bokken, schiet je veel harder op Knipoog
*Schop* Lezen jij Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:59

haal ik toch niet, ik moet nog minstens 200 bladzijdes!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:00

Dan had je eerder moeten beginnen, heel jammer. Maar het laat zich echt niet zo maar uitleggen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:00

ik weet al wat ik doe Tong uitsteken, ik verander mijn keuze gewoon even snel Tong uitsteken. naar het vierde harry potter boek, dieheb ik ook in het engels gelezen (pas geleden zelfs herlezen Haha! ), dan bewaar ik dit boek wel tot volgens jaar.... Haha!, dat ik dat niet eerder heb bedacht...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:03

Idd, het boek loopt heel anders dan de film en dat zou ik niet zo snel kunnen uitleggen. 'T is ook alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb... Harry Potter is een betere optie.
Volgende keer wat eerder beginnen met lezen? Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 22:07

oh ik was kei optijd begonnen met lezen!! Ben alleen halverwegen ergens gestopt... Haha! en heb het niet afgemaakt :S...

Maar ik heb dus dat andere boek geregeld (en dat is niet vals spelen, want dat boek heb ik 3 of 4 weken geleden nog opnieuw gelezen...)

En misschien doe ik toch gewoon dit boek, want het schijnt dat het alleen is dat je moet uitleggen wat de titel betekend, en point of view, maar daar ben ik nog niet helemaal overuit... Haha!, dus ik zie wel.. neem ze gewoon allebei mee Haha!, toch bedankt...

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:11

Billy schreef:
je zult tocch door moeten lezen. Het boek loopt nl heel anders af als de film, en psychologisch gaat het ook veel dieper.
Het eind van de film lijkt in de verste verte niet op het eind van het boek.



Daarom vind ik het boek ook veel mooier als de film! Maar dat was wel te verwachten. Eigenlijk vindt ik het boek echt super

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:19

Shiloh schreef:
haal ik toch niet, ik moet nog minstens 200 bladzijdes!

Ach het leest makkelijk.....en je hebt nog een hele nacht Knipoog

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:20

Film is meer liefdesverhaal en het boek gaat meer over het paard en fluisteraar zelf ...
Dus zit wel verschil in vind ik Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:22

je had ook op internet kunnen kijken voor een boekverslag
www.scholieren.nl bijvoorbeeld
doe ik ook altijd, maar dat is nou waarschijnlijk te laat voor je.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:00

De film slaat nergens op, als je het boek gelezen hebt. De film is verromantiseerd en dat is nogal een tegenvaller imo.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:41

De film was inderdaad wat minder dan het boek (om het maar eens zachtjes uit te drukken)...

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:47

Ik vond het boek ook stukken mooien. Kun je er tenminste zelf een omgeving en sfeer bij fantaseren. Toch???

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:54

Het is een prachtig boek. Ik heb het boek en ik heb de film in mijn bezit maar vind het boek veel mooier en het loopt ook heel anders af... ik ben bang dat je het toch zal moeten lezen... In het boek gaat hij (the Horsewhisperer) dus dood omdat hij de dochter van haar (weet namen niet meer) red nadat ze is gevlucht omdat ze erachter was gekomen dat moeder vreemd ging met hem... tsja meer intriges dus.... Je kunt me pb-en als je wilt kan ik je wat meer vertellen... als ik het nog allemaal weet Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:06

Goh... dat kan ik me niet meer herinneren. Mooi... dan mag ik het boek weer lezen. Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:07

Haha was je het al weer vergeten Tessebes Verward Ik bedenk me opeens dat ik mijn boek zo'n jaar geleden aan mijn nicht heb uitgeleend en nooit meer heb teruggekregen...

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:13

Die hengst die ze op een gegeven moment met zijn kudde zien rennen die mept hem toch dood?

Veel sterker einde inderdaad... was erg zoetsappig in de film.

Ik heb hem overigens alleen in het engels gelezen... (heb een hekel aan vertalingen)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:09

Nogal een verschil ja!

Weet nog steeds hoe beledigt ik was in de bios toen die op het eind niet eens dood ging!
En dat zij opeens trouw was....

niet dat die perse dood hoeft hoor...maar als je hem dan dood laat gaan doe dat dan ook in de film..komt het tenminste nog een beetje geloofwaardig over

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:13

De film eindigd er toch mee dat zij zwanger is en hij dood? Kan me zoiets herinneren, heb het boek hier wel in de kast liggen. Samen met 'the making of the film' trouwens!

Film moest ook zienbaar zijn voor jongere kinderen. Sommige stukjes in het boek waren daar ook niet echt geschikt voor Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:15

Marije schreef:
De film eindigd er toch mee dat zij zwanger is en hij dood? Kan me zoiets herinneren, heb het boek hier wel in de kast liggen. Samen met 'the making of the film' trouwens!

Film moest ook zienbaar zijn voor jongere kinderen. Sommige stukjes in het boek waren daar ook niet echt geschikt voor Tong uitsteken


Hihihi, ik zat bij het begin stuk toen ze dat ongeluk kregen al bijna te huilen Bloos
Dus dat vindt ik al niet iets voor kinderen.

Ik blijf dus beledigt Knipoog

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:20

Volgens mij eindigt het boek ermee dat hij bij een kudde wilde hengsten loopt en dan een hengst steigert en op zijn hoofd neerkomt... Lekker luguber. In de film staat hij boven op een berg (met paard) en kijkt ze na als ze met de auto wegrijden.

Ik vond het boek ook veel mooier dan de film.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:00

Marije schreef:
De film eindigd er toch mee dat zij zwanger is en hij dood? Kan me zoiets herinneren, heb het boek hier wel in de kast liggen. Samen met 'the making of the film' trouwens!

Film moest ook zienbaar zijn voor jongere kinderen. Sommige stukjes in het boek waren daar ook niet echt geschikt voor Tong uitsteken


Dat was dus het boek Haha! Ik vind het boek ook veel mooier dan de film. Maar er zitten in het boek idd stukjes die niet geschikt zijn voor jongere kinderen...
In het boek heeft dat meisje toch ook 2 paarden aan het eind?