Flogesteen, propeleumzalf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Flogesteen, propeleumzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:50

Even een vraagje, (ja, heb zoekopdracht gebruikt). Mijn paard heeft iets aan haar (dieperliggende) pees, zegt mijn instructeur, het is sinds zaterdagochtend. Nu moet ik een half uur stappen, een kwartier koelen en als haar vacht droog is Antiflogestine smeren.
Nu hadden ze bij de kliniek geen Antiflogestine meer (ja, probeerde ze me een pot te verkopen die al 3 mnd over de datum was....... Verward ) dus hebben ze propeleumzalf meegegeven.

Dan nu mijn vraag. Wie kent deze soorten zalf en bij wat heb je het gebruikt. Tevens kreeg ik het advies om beide benen (voor) te koelen en in te smeren. Waar is dat goed voor?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:17

pezen zijn o zo'n moeilijke lichaamsdelen.als advies kan ik je geven elke dag op het harde te stappen ,dat zorgt voor een betere doorbloeding van de pezen,spieren genezen snel want die zijn goed doorbloed, pezen zijn wit en dus slecht doorbloed, als daar een beschadiging zit duurt het dus veel langer voor dat kan genezen,die zalfjes die jij hebt die helpen ook bij een snellere genezing oftewel een betere doorbloeding, als je op het harde doet stappen, in een rechte lijn,NIET op de volte , dan stimuleer je de doorbloeding in die pees en heb je meer kans op een snellere genezing.je kunt ook wat groene leem erop smeren savonds, dat zorgt ervoor dat de benen niet dik worden en je dus een betere doorbloeding blijft houden.succes!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:45

Als jouw paard echt wat aan zijn pees heeft, zou ik eerst eens advies bij de DA vragen. Jouw instructrice heeft niet de juiste middelen om een diagnose en therapeutisch plan in te stellen. Ze weet de ernst niet en ze heeft er neit voor geleerd. Ook al zal die er ongetwijfeld veel ervaring mee hebben. Voor je vanalles gaat doen wat niet eens werkt/tegen werkt, zou ik een consult bij de DA vragen. SUcces!!!