[vd] Hoe leren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

[vd] Hoe leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 20:32

Nou ik wil met Pinto aan vrijheids dressuur beginnen, hoe kan ik beginnen en heeft iemand iets over bv leren stijgeren hoe ik het hem aan kan leren?

So close,
no matter how far.



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:27

gebruik de zoekfunctie eens.....

verder vraagje, als je een paard gaat beleren onder het zadel he, leer je hem dan ook gelijk passage?

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:30

Als ik jou was zou ik beginnen bij de basis, en daar hebben we een zoekfunctie voor.

Of kijk eens op de site van Pinky_Girl.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 07:18

stef schreef:
gebruik de zoekfunctie eens.....

verder vraagje, als je een paard gaat beleren onder het zadel he, leer je hem dan ook gelijk passage?

Hoe bedoel je..

So close,
no matter how far.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 07:18

Elke schreef:
Als ik jou was zou ik beginnen bij de basis, en daar hebben we een zoekfunctie voor.

Of kijk eens op de site van Pinky_Girl.

Ja de basis begin ik ook maar nu ben in info aan het verzamelen

So close,
no matter how far.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:36

PintoNatal"]
[quote="stef schreef:
gebruik de zoekfunctie eens.....

verder vraagje, als je een paard gaat beleren onder het zadel he, leer je hem dan ook gelijk passage?

Hoe bedoel je..
[/quote]
Ze bedoelt dat je beter niet kan beginnen met het aanleren van steigeren omdat dat een van de moeilijkste en "gevaarlijkste" oefeningen is van de vd. Begin eerst met de basis en ga van daaruit verder naar de moeilijkere oefeningen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 11:57

Saar"]
[quote="PintoNatal"][quote="stef schreef:
gebruik de zoekfunctie eens.....

verder vraagje, als je een paard gaat beleren onder het zadel he, leer je hem dan ook gelijk passage?

Hoe bedoel je..
[/quote]
Ze bedoelt dat je beter niet kan beginnen met het aanleren van steigeren omdat dat een van de moeilijkste en "gevaarlijkste" oefeningen is van de vd. Begin eerst met de basis en ga van daaruit verder naar de moeilijkere oefeningen.
[/quote]
Ja daar wilde ik oko mee beginnen

So close,
no matter how far.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:38

Ik heb zelf net het boek "de Paardenschool"gekocht en ben daar druk mee aan het lezen. Daarin staat goed beschreven hoe je alles stap voor stap kunt opbouwen. Je begint bij het simpel (zo simpel is dat trouwens niet) halthouden. Kijk of je dat boek kunt kopen of misschine uit de bieb ofzo! Verdiep je er goed in, want het lijkt allemaal leuk en makkelijk, maar ik ben pas net begonnen en gloof me het is niet makkelijk

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:52

Idd,
Je schrijft dat je wilt beginnen met vrijheidsdressuur. Dat is prima, maar beginnen met vrijheidsdressuur en steigeren past IMO niet in 1 zin.
Als je een paard gaat inrijden leer je hem normaliter ook niet gelijk de passage.
Er is dus idd een goed boek, hierboven beschreven, op de site van Pinky kan je e.a. vinden, en door te zoeken in oudere topics kom je ook vast wel iets tegen.
Succes

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 08:06

Essie schreef:
Ik heb zelf net het boek "de Paardenschool"gekocht en ben daar druk mee aan het lezen. Daarin staat goed beschreven hoe je alles stap voor stap kunt opbouwen. Je begint bij het simpel (zo simpel is dat trouwens niet) halthouden. Kijk of je dat boek kunt kopen of misschine uit de bieb ofzo! Verdiep je er goed in, want het lijkt allemaal leuk en makkelijk, maar ik ben pas net begonnen en gloof me het is niet makkelijk
'
Heb ik al

So close,
no matter how far.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 08:07

stef schreef:
Idd,
Je schrijft dat je wilt beginnen met vrijheidsdressuur. Dat is prima, maar beginnen met vrijheidsdressuur en steigeren past IMO niet in 1 zin.
Als je een paard gaat inrijden leer je hem normaliter ook niet gelijk de passage.
Er is dus idd een goed boek, hierboven beschreven, op de site van Pinky kan je e.a. vinden, en door te zoeken in oudere topics kom je ook vast wel iets tegen.
Succes

Ja je hebt gelijk ik wil het ook allemaal te snel maar ik wilde erst allemaal tips enzo printen en dan g a ik pas beginnen

So close,
no matter how far.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers