Hopeloos verliefd op onbereikbaar paardje :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Hopeloos verliefd op onbereikbaar paardje :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 00:00

Zoals sommige misschien al weten word ik te groot voor baloe en moet hij dus ooit verkocht of geruild worden. Voorlopig waarschijnlijk nog niet, maar ik ben al wel vast een beetje aan het rondkijken. Vooral marktplaats is favoriet.

En laat daar nu het ideale paard voor mij staan voor een bedrag dat mn ouders niet voor een paard zullen overhebben! Het gaat om een chique, zwarte 5 jarige zwarte merrie uit de Zottiestam. Superbraaf 1.63 kan niet beter. Maar ze kost 7000 euro...Mn ouders zitten niet zo in de paarden en vinden dat echt belachelijk veel voor een paard. En dan te bedenken dat er paarden voor tonnen over de toonbank gaan Oke, 7000 euro is nou eenmaal veel geld, maar het is nou eenmaal zo...

Ik droom maar weer verder.... Clown


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 04:11

Oh wat balen zeg.....maar er zijn heus wel meer hele gave paardjes voor veeeeel minder geld! *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 08:24

Tsja, hou jezelf maar voor dat dit paardje in het echt misschien een vreselijke draak is. Een foto zegt natuurlijk niet zoveel. En trouwens, het beste paardje van stal is altijd je eigen, toch?

* To Belg, or not to Belg *

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:46

Je bedoelt vast deze merrie Knipoog Het is een mooi paardje om te zien, alleen heb ik mijn bedenkingen als er staat, klinisch en rontgenologische gekeurd, dat mag namelijk niet ouder dan een paar weken zijn anders is het niet meer geldig Misschien dat je toch nog een keer met je ouders kunt gaan praten Verward

Afbeelding

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 11:35

Dat is hem ja Lovers

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:50

ja en de eigenaar komt/kwam ook wel op bokt, ik heb vorig jaar een keer een topic geopend over dit paard over de afstamming en toen is ze wel een paar keer op bokt gewwest onder de naam Zoraida
Als ze nou kon ruilen tegen mijn paard had ik t al geweten, want ik vind het ook het perfecte paardje voor mezelf

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:52

en weet je wat ik net geleden nog had?! Een super mooi paard dat voor mn neus is verkocht Boos! Das nog veel minder vooral omdat het wel bijna zeker was dat de koop/ruil van ons kant zou doorgaan...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 12:50

Dat is ook erg! Had ik ook met kerst een hele leuke grote e-pony. Maar ik kan niet binnen 2 dagen beslissen of ik hem wou ruilen voor mn eigen. En toen na de kerstdagen was ie verkocht aan een meisje als kerstcadeautje Boos! Vervelend is dat

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:56

Dat is iid een supermooi paardje. Kwijl
Maar er zijn zoveel leuke mooie paardjes...
Deze staat al een hele tijd te koop geloof ik...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:27

Fonnie schreef:
Deze staat al een hele tijd te koop geloof ik...


ja want ik zag m vorig jaar ooit al een keer op marktplaats en toen heb ik dr naar geinformeerd maar ja helaas voor mij ging de ruil/koop ook niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:48

Ik vind het toch al heel bijzonder wanneer ouders hun kind een paard of pony kadoo doen. Wat dat aangaat ben je al erg bevoorrecht.
Misschien dat een dergelijk paard er nu niet in zit. Maar als je straks op jezelf zit, over een jaar of 5 en je hebt een redelijk toekomstperspectief, dan kun je gaan kijken voor het paard dat je zelf wilt gaan aanschaffen en wat je zelf zult betalen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:06

Is 7000 euro niet een beetje erg veel?! Weet niet hoe duur die perfecte dressuurpaarden ong. zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 18:14

Jessie88 schreef:
Is 7000 euro niet een beetje erg veel?! Weet niet hoe duur die perfecte dressuurpaarden ong. zijn...

Wat noem je perfect? Dat is voor iedereen weer anders. Voor een sportpaard is 7000 Euro niet veel.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:33

t is maar net hoeveel je er voor over hebt. Niet veel, 7000 Euro?? Vind ik wel! Ik heb mijn BWP merrie van 10 met super afstamming voor heel wat minder gekocht, en daar is niks mee aan de hand. En het is ook een sportpaard!

Ja ok, ik weet dat er paarden zijn die voor veel meer als 7000 Euro verkocht worden, maar om dat allemaal maar "normaal" te vinden, nee....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:39

Er komen nog meer paarden hoor...en je raakt wel weer verliefd op een ander....

En wat is de reden dat dit paard verkocht wordt?

Je suis Charlie.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:48

Nog even over de prijs, 7000 euro voor een goed sportpaard is iid niet veel, maar voor een 'gewone' ruiter is zo'n duur paard, naar mijn mening niet nodig (ik heb het over de echten he, op naar de 20.000 en hoger) Voor een gewone paritculier die 'aardig' kan rijden heeft aan een gemiddeld sportpaard echt wel genoeg. Laat de toppers maar over aan de topruiters, want wat er in zo'n paard zit haalt een 'gewoon' ruitertje er ook nooit uit.
Voor het plezier en ambities voor de sport zijn er legio paarden voor een normaal bedrag te krijgen en voor de een is dat wat meer als de ander.
En met een beetje een normaal gebouwd gezond paard kun je een heel eind komen. Daarvoor hoef je echt geen paard van tienduizenden euro's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:58

Ze staat al heel lang te koop. En een keurin is niet enkele weken geldig, maar 3 maanden om precies te zijn.

Tja, die mensen willen er misschien nu wel een keer vanaf, en volgens mij is hij al een tijdje duurder dan die 7000 euro geweest.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:48

Pipo schreef:
Ze staat al heel lang te koop. En een keurin is niet enkele weken geldig, maar 3 maanden om precies te zijn.

Tja, die mensen willen er misschien nu wel een keer vanaf, en volgens mij is hij al een tijdje duurder dan die 7000 euro geweest.


Klopt allemaal, maar een rontgenologisch onderzoek is maar een paar weken geldig, bij de AMEV zelfs maar 3 weken (heb het toevallig laatst voor iemand nagevraagd Haha! )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:02

Heb de instelling: Wat ik niet kan betalen vind ik niet mooi! Haha!

Zo zie ik ook vaak genoeg mooie paarden (bij Cassi op stal) en vrijdag een bij Colin op stal. Beiden te koop, alleen prijzen rond de 15.000 euro....... Haha! Dus al een stuk minder mooi paard hoor! Tong uitsteken

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:30

Dat heb ik ook buitenzorg *LOL*
Ik betaal mijn paarden zelf en zal dus echt een prijsklasse lager moeten zoeken. Als ik dan een betere wil zal ik zo'n paard eerst verder moeten rijden in de sport en dan verkopen voor een goede prijs. Dan heb ik weer iets meer te besteden voor een jong en iets beter paard *LOL* (en dan moet je onderweg geen pech hebben met blessures en dergelijke...)

7000 euro vind ik trouwens best een nette prijs als het paard echt zo fijn is als ze zeggen, maar ik zou het niet te besteden hebben Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:15

dit paard staat al zeker een paar maanden te koop! Eerst stond er bij elke advertentie die deze mensen plaatste 'hogere prijsklasse'. Nu hebben ze opeens wel een prijs en andere foto's. Op de eerste advertenties stond deze vrouw ook op de foto maar dan met een rood truitje aan. Ik vraag me af, als het zo'n goed paard is het al zeker 4 maanden te koop staat en ze zo in prijs gaan zakken.....

geen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 18:22

Buitenzorg schreef:
Heb de instelling: Wat ik niet kan betalen vind ik niet mooi! Haha!


Bij nader inzien vind ik em toch best wel lelijk *LOL*

Ik kijk wel weer verder...vind het echt een superleuk paard en het klopt dat hij eerst duurder was. Maar je kan ook tegen een topper aanlopen die veel goedkoper is. Lopen doe ik al, maar de topper moet ik nog vinden Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:21

Rontgologisch gekeurd betekent niet dat hij goedgekeurd is......

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 20:09

als ie afgekeurd was was ze vast geen 7000 euro meer toch?

Maar voor mij maakt het toch nix meer uit, we zullen haar toch niet kopen


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:36

Jippie schreef:
Ik vind het toch al heel bijzonder wanneer ouders hun kind een paard of pony kadoo doen. Wat dat aangaat ben je al erg bevoorrecht.
Misschien dat een dergelijk paard er nu niet in zit. Maar als je straks op jezelf zit, over een jaar of 5 en je hebt een redelijk toekomstperspectief, dan kun je gaan kijken voor het paard dat je zelf wilt gaan aanschaffen en wat je zelf zult betalen.

ben ik volkomen met je eens, ik heb voor eldientje toch echt zelf moeten sparen.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Fly_high, Kn8rretje, Laj1, maj0, Noblesse_ en 144 bezoekers