hoe zijn jullie paarden bij de hoefsmid??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

hoe zijn jullie paarden bij de hoefsmid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 18:09

Vandaag is de hoefsmid weer langs geweest.. Maar San ik absoluut niet braaf.. Het was de tweede keer bij deze smid maar hij vind het echt niet leuk..
Hij was deze keer al braver als de vorige keer.. maar het is dan zo neurootje.. Ik hoop dat het met de tijd beter wordt naarmate hij ouder wordt. Ik was nieuwsgierig hoe jullie paarden reageren op de hoefsmid, of ben ik de enige met zón stresskipje Tong uitsteken


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:17

De smid vind Tos zo'n braaf paard, en zo zuinig op zijn schoenen Haha!

Tos fleemt hoog uit een keer als de ijzers er onder worden gebrand Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:20

haha de onze doen er ook niks mee eszelon als die niet te ver van hassan af staat dan anders gaat ie druk doen maar ze tillen goed hun been op en dan hebben we ook wel een hele lieve hoefsmid die doet alles heel rustig. alleen een van de shetjes kan eens lastig doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:22

Mijn paard is ook geen held bij de smid, maar ik heb de perfecte smid gevonden en dat is een hele opluchting. Laatst is mijn paard weer beslagen en het ging weer beter dan de vorige keer, hij trok nu nog maar 1 of 2 keer zijn pootje weg en verder niks, ik ben zo trots op die twee Lachen. En oh ja, toen ik even aan het vegen was stond mijn smid mijn paard gewoon kusjes te geven... Verward,ik hoorde toch echt *smak* *smak* achter me Lovers .

[VvdD] De perfecte hoefsmid

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:28

Sabientje staat altijd netjes stil dus dat is wel fijn. Wat wel grappig is is dat onze hoefsmid vroeger met Sabientje op het hoefsmid examen is geweest Lovers maar ja...ze is ook lief Lovers Haha! Schijnheilig Knipoog
Ennne lov...je bent niet de enige met zo'n smid Knipoog

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 18:29

Lovely ik heb ook even bij jou verhaal gekeken en dan is San nog heilig... Gelukkig heb ik ook een rustige smid maar als San echt gaat klieren, verheft hij eerst zijn stem... Scheve mond en toen hij echt ging lopen klieren met het afvijlen na het nagelen.. Toen is hij 1 keer heel boos geworden.. Boos! Moet wel zeggen dat het toen over was.. Achter kappen was hij deze keer heel braaf.. Was de vorige keer ook niet..

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:52

Levi is gelukkig gewoon braaf bij de hoefsmid. Die word overigens alleen bekapt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:55

Kawa is braaf
Hij heeft vroeger wel eens proberen te klooien, maar dat was hij zo afgeleerd Extreme duivel

Maar bij Kawa was het dus geen angst, maar gewoon uit proberen tot hoever hij kon gaan.

Niet ver dus...

Hofsmid hoeft van mij niet te verongelukken omdat een paard gewoon niet opgevoed is.
Angst is uiteraard wat anders
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-03 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:55

San, hij deed niet veel meer dan omhoog komen en achteruit lopen, maar dat werkt nogal lastig. Ik ben wel heel erg blij dat het nu zo goed gaat. Mijn paard is absoluut niet bang meer voor de smid, ze kunnen het nu goed vinden en plakken er ook maar een knuffelkwartiertje aan vast, haha.
Mijn paard is door een andere smid nogal aangepakt omdat die smid mijn paard vervelend vond, terwijl hij in werkelijkheid gewoon bang was. Die handelswijze heeft niet goed uitgepakt en dat blijft nogal lang hangen. Daarom ben ik nu zo blij met Jeroen, die pakt het goed aan en met resultaat. Het schijnt dat er mensen tegenwoordig van heinde en verre naar hem toekomen met lastige paarden omdat hij er zolangzamerhand wel bekend om staat er goed mee overweg te kunnen.

Het schattigste moment van de laatste keer moet ik ook even vertellen Haha!. Jeroen staat voor hem om zijn de buitenkant te vijlen, maar praat ondertussen tegen mij en mijn paard legt dus over zijn schouder zijn neus tegen Jeroen zijn wang en zucht eens diep; toen wist ik zeker dat het vertrouwen nu echt begint te komen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:01

Risco is erg gek op de smid. Hij blijft altijd lekker staan. Als hij dan gebukt
staat gaat ie altijd uitgebreid aan zijn kont snuffelen Haha!
Zooo waar ben jij overal geweest? Ziet er altijd wel grappig uit...
De hoefsmid gaat ook wel heel rustig met hem op. Met de voetjes optillen en neerzetten enzo.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:02

De vorige hoefsmid die ik had dat was echt een ramp...Die 2 sloegen mekaar de koppen in.
Als hij hem van een afstand al zag aankomen met die dingen voor zn voet op te zetten, vijlen enz (het karretje alleen al was ook al genoeg) dan ging die helemaal flippen. Boos!
Dan moesten ze heb met zn drieen vasthouden en dan draaiden ze die praam dr op en nog ging die dr vandoor. Scheve mond En [**] probeerde hem steeds te slaan }>
Ik heb daar vaak genoeg staan huilen omdat die zich zo misdroeg...kinderachtig he?

Nu heb ik gelukkig een hoefsmid die is echt supah. Lovers [**] is dr hardstikke lief bij.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:03

Baloe bijt de hoefsmid altijd in zijn kont Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:09

Meestal zijn 4 van de 5 ponys erg braaf bij de smid.
Totdat onze kleinste eerst aan de beurt is (oliebol) Extreme duivel die stijgert en kliert als het haar uitkomt.........dan moet ze even op haar nummer gezet worden , maar helaas is ze niet zo snel ergens van onder de indruk dus naar een 15 minuten goed aangepakt te hebben is het over en is ze zo mak als een lammetje.........helaas zien de andere 2 shetlanders dat dan en dan hebben ze er nog wel eens een handje van om hetzelfde te doen Frusty
Dus als de smid de volgende keer komt dan is Kismo.....als laatste aan de beurt Pling en dan hebben we totaal geen problemen met haar!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:17

mijn Gam is de braafste... het interesseert hem werkelijk geen hol! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:23

Mijn paarden zijn verschrikkelijk lief, tillen zelf hun voet al op aan de kant waar de smid staat - echt ideaal! Mijn man beslaat ze zelf, en het zijn hele makkelijke paarden om te bekappen / beslaan.

Extremely rare and Beyond Compare


Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:23

mijn paard staat onderhand te slapen Dromen als de hoefsmid bezig is. Superbraaf dus !!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 19:23

Lovely schreef:
San, hij deed niet veel meer dan omhoog komen en achteruit lopen, maar dat werkt nogal lastig.

Paard heet sandor, vandaar de afkorting Knipoog ....
Sandor ontspand zijn been niet als hij op de bok staat te leunen.. en trekt dan bijv. plots dat ding om.. Met alle schrik want dat ding maakt herrie als hij tussen je benen terecht komt. en dan weer stres Extreme duivel
Verder loopt hij te schrapen en onrustig heen en weer te draaien.. kijken of je op 2 benen kan blijven staan lukt vaak niet etc.. Maar wat ik al zei .. Het was al beter dan de laatste keer...

Citaat:
Het schattigste moment van de laatste keer moet ik ook even vertellen Haha!. Jeroen staat voor hem om zijn de buitenkant te vijlen, maar praat ondertussen tegen mij en mijn paard legt dus over zijn schouder zijn neus tegen Jeroen zijn wang en zucht eens diep; toen wist ik zeker dat het vertrouwen nu echt begint te komen.


Dit hoop ik ook ooit nog een keer mee te maken Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:25

Or is altijd zichzelf, knuffelig, frummelig (vooral broekriemen), snel afgeleid (en dan vergeet hij even dat hij een ijzer onder krijgt) en de smid die vind hem een heel leuk paard Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:27

Nico is echt superbraaf, hij vind het allemaal best Lovers

Maar omdat ie voor speciale ijzers, zooltjes en siliconen heeft duurt het best wel lang, en op het eind is Nico het altijd wel zat en gaat ie soms wel een beetje klieren.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:37

Onze paarden zijn over het algemeen wel braaf, bij de smid.
We hebben sinds kort een nieuwe, en die is een stuk braver voor paarden.
We hadden een moeilijk paard, die de hele schuur door vloog enz..
Nu we een ander hebben, staat ie gewoon te slapen tijdens het bekappen.
Verder staan ze altijd keurig stil.
Parouscha vind soms de ijzers eronder, wat eng, als ze warm beslagen word, komt er een giga damp en rook vanaf, vind ze altijd eng.
Maar hij vind haar altijd mooi en kort op de hoeven staan *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:38

Jurga is erg braaf, niets over te klagen. Voice is pas voor het eerst geweest, maar dat was een drama. Van voor, naar achter van links naar rechst en vooral je been lostrekken. Ze had later een kale kont van de veil die er een paar keer langsgegaan was. *LOL* Scheelt madam echt niets, da's een karakterkikker. Maar ze leert het wel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:51

Jolynn is echt superbraaf maar mijn vorige pony Seabird was echt een draak!! Extreme duivel Hij had ooit een keer een hoefzweer gehad en die is twee keer door een nogal ongeduldige hardhandige hoefsmid uitgesneden. Toen hij zijn voetje terugtrok kreeg hij gelijk een paar schoppen in zijn buik!! Boos! . Daarna heeft het echt jaren geduurd voordat hij weer een andere smid vertrouwde. Ondanks muisjes en een praam slaagde hij erin nog te trappen. Met veel geduld is het gelukkig later beter gegaan. Knipoog

XANTHA

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:00

Amber is als ik erbij ben harstikke braaf.Zowel bekappen als beslaan.Maar ben ik er niet bij dan gaat ze de smid uitproberen.
Ze doet hem geen pijn ofzo hoor maar ze gaat gewoon lopen klieren.Zolang ik er dus bij ben is het een schat.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:03

superbraaf, die staat er gewoon bij te slapen hoor Slapen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:13

Jamy is altijd harstikke braaf Lachen (iig de keren dat ik het gezien heb)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers