Ik heb een uur stilgestaan op een stakend paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Ik heb een uur stilgestaan op een stakend paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 10:26

Vanmorgen reed ik in de bak,maar ik had meer zin in een buitenrit,dus ik steek over,en zou toen rechtsaf.Maar daar had Rinkja geen zin in,dus die ging staken.Boos!
Mijn instructrice zei dat ik er gewoon een spelletje van moest maken,Rinkja is zo koppig dat je anders toch niet van haar wint.
Als ze stil wil staan...best,dan blijven we een kwartier stil staan.
Als ze een stap achteruit doet...best,maar dan wel meteen 50 stappen,zpdat ze daar ook weer genoeg van heeft.Dat heb ik zo een uur volgehouden.Daar stonden we dan lands de weg op het fietspad.
Rinkja ergerde zich al snel,ik zat mooi te zingen en zij maar te stampen omdat ze naar de boederij wilde.Maar als ik dan weer ging drijven,gingen we toch weer achteruit.Zo stonden we na een uur nog tegenover de boerderij,aan de andere kant van de weg.
Toen had ik er echt genoeg van,dus ze kreeg een paar flinke tikken met de zweep,maar dan gaat ze zo raar doen,dat ik moeite heb om te blijven zitten,en als ze me er af bokt,ben ik helemaal het bokje,want dan zal ze dat de volgende keer meteen weer doen.
Dus ik dreef,zij wilde niet,ik stapte er af,en gaf haar een paar flinke meppen.Toen er weer op.Staken.Weer er af,en flinke tikken geven.
Er weer op,en toen deed ze 4 stappen in de richting die ik wilde.
Dus ik helemaal blij,en ik keerder haar om richting stal,paar stappen die kant op,omdraaien,en tien meter de kant op die ik wilde.
Voordat ze weer ging staken ben ik weer omgedraaid en terug gereden naar stal.
Heb ik dit nou wel goed gedaan?
Ik weet dat ik er eigenlijk niet af moet,maar na een uur was er niks anders dan toen ik net op zat,en toen ik naast stond kon ik haar eens goed de waarheid vertellen en ging ze uiteindelijk wel.

Verder in de bak gaat alles heel goed,en het buitenrijden anders ook.
Maar soms heeft ze gewoon van die tijden dat ze dit soort fratsen heeft.

En ze kan gewoon zo vreselijk koppig zijn. Boos!


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:30

Waar doet mij dit toch aan denken Haha! . Dennis heeft dit ook een tijdje gedaan. Maar inmiddels gelukkig niet meer.
Gewoon zelf niet op geven, gaat vanzelf beter.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:49

hmmz weird.. maar ik denk dat je beter had moeten proberen een klein rondje te gaan rijden, ipv gelijk terug nadat ze t volgens jou goed deed...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:20

Ik denk er hetzelfde over als Snowdon. De volgende iig niet afstappen. Naar mijn mening is dat funest. OP het paard heb je veel meer te vertellen! Met afstappen sluit je in mijn ogen toch een soort van compromis en dat is nou juist niet de bedoelding. Ze meot gewoon doen wat jij zegt.

Volgende keer misschien iemand een stukje mee laten lopen, maar er zelf wel op blijven zitten Of met een ander paard mee om te oefenen?? Ligt het aan het zelfvertrouwen van je paard of was hij gewoon 'bokkig' ??? *LOL*

Je mag best streng zijn en de zweep gebruiken, als je nu toegeeft dan is het einde zoek, dan zal ze blijven zoeken naar andere dingen.

Succces!

Op zoek naar de zon!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:10

Ik heb ook een staker (die dat overigens als hij het doet, alleen in de bak doet) en die is niet onder de indruk als ik hem een tik geef als ik erop zit. Sta ik ernaast en geef hem een mep, dan is meneer verschrikkelijk geschrokken en is het staken ook meteen over. Je moet dus inderdaad eens wat proberen, zaak is om op de een of andere manier je zin te krijgen zodat het paard niet wint. Bij wijze van spreken ga je achterwaarts een buitenrit maken, wedden dat die lol er bij je paard snel vanaf gaat en hij maar wat graag gewoon voorwaarts wil gaan?

Gewoon doorgaan dus en laat je niet overrompelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:11

Ik denk dat het paard gewonnen heeft. Volgende keer zorgen dat je nog meer tijd hebt....
(het gaat je lukken hoor, ik heb het ook gehad, kwam met geen mogelijkheid van het erf. Nu rij ik elke week heerlijk in m'n eentje buiten! Volhouden dus!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:16

Volgende keer niet afstappen en net zo lang blijven zitten totdat je bij de hoek bent. Schoppen en slaan helpen waarschijnlijk niet en dus zul je het slimmer aan moeten pakken. Neem de tijd en maak je niet druk Knipoog. Volgens mij heb je meer geduld dan je paard.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:17

snowdon schreef:
hmmz weird.. maar ik denk dat je beter had moeten proberen een klein rondje te gaan rijden, ipv gelijk terug nadat ze t volgens jou goed deed...


Ben het ook met Snowdon eens. Wel erg vervelend zo'n paard dat niet naar buiten wil. Ik heb er gelukkig geen last van met Omar en die is ook gewend om alleen naar buiten te gaan. Een aantal stalgenootjes van mij hebben hetzelfde probleem als jij en hebben het maar opgegeven om alleen naar buiten te gaan. Ik zei tegen ze dat ze dan gewoon stil moesten blijven staan en kijken wie de langste adem had.. naar achteren okay maar dan wel de goed kant uit naar achteren. Hun paarden gaan steigeren als ze dan een tik met de zweep geven.. erg vervelend allemaal maar des te meer zo'n paard het van je wint des te minder kans je nog krijgt om alleen met hem naar buiten te gaan. Dus volgende keer niet afstappen en gewoon doordrammen en neem je picknick mandje alvast mee Knipoog en na je kleine overwinning doordrammen en meteen doorgaan met wat jij van plan was en dus niet terugkeren naar stal Zorg dat jij de langste adem hebt!

Succes!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:30

wat ik wel eens probeer wanneer het me overkomt, is het paard opzijduwen, of naar links trekken. Vaak als ze weer in beweging komen wil het nog wel eens gebeuren dat ze toch " per ongeluk" de juiste richting in gaan. En ieder stapje wat ze maakt belonen. Maar streng zijn indien ze weer tegenstribbelt.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 12:40

Mieke schreef:
Ik heb ook een staker (die dat overigens als hij het doet, alleen in de bak doet) en die is niet onder de indruk als ik hem een tik geef als ik erop zit. Sta ik ernaast en geef hem een mep, dan is meneer verschrikkelijk geschrokken en is het staken ook meteen over.


Rinkja is ook niet onder de indruk als ze een tik krijgt wanneer ik er op zit.Ze gaat gewoon lekker staan bokken.maar als ze een tik krijgt wanneer ik er na sta,schrikt ze daar wel van,en is ze onderdaniger.
Als er een ander paard meeijd,doet ze het veel minder,soms wil ze het wel,maar dan win ik best wel snel.En dit beest houd gewoon zo lang vol,dat is gewoon niet normaal meer.Ze kan makkelijk een paar uren blijven staan,dan nog wil ze niet de kant op die ik wil.
Eerst was dit nooit zo,ik kan altijd alles met haar,we zijn de beste maatjes,maar nu ineens... Verdrietig

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:53

Misschien is het een oud trucje van haar dat ineens weer boven komt drijven? Dat is bij de mijne in ieder geval wel eens aan de hand, doet het een jaar niet en dan ineens begint het gesodemieter weer. Rottig hoor, maar troost je: je bent dus niet de enige!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:07

Die van mij doet het ook! Alleen die staat niet stil, die probeerd dus weg te gaan. Het enige wat lukt is achteruit blijven lopen totdat hij vooruit gaat (werkt best goed) ik heb dur hele straten achteruit gelopen en nu kan ik eindelijk bij het oefenterrein komen....nu nog het bos

keep your head up

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 15:17

Zaterdag heb ik de hele ochtend tijd,dan neem ik een rugzakje met eten en drinken en wat bladen mee,en ga ik lekker op haar rug zitten lezen tot ze weer verder loopt. Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:12

Als je je paard een mep geeft terwijl je ernaast staat, ben je dan niet bang dat hij van je wegrent?
Verder heb ik hier geen ervaring mee, dus kan geen advies geven.

* To Belg, or not to Belg *

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 16:20

Linda250 schreef:
Als je je paard een mep geeft terwijl je ernaast staat, ben je dan niet bang dat hij van je wegrent?
Verder heb ik hier geen ervaring mee, dus kan geen advies geven.


Nee,dat doet ze niet,ik heb de teugels goed vast,en ze gaat rondjes om me heen draven.Vind het erg als ik mijn paard zo moet slaan,maar als dat beest een uur stil blijft staan... Verdrietig

En dan mijn onderschrift erbij. Knipoog
Maar Rinkja en ik zijn ook altijd dikke maatjes,en we voelen elkaar heel erg aan.Maar ik snap ook niet waarom ze nu ineens zo raar doet,anders wil ze alleen maar hard.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:36

Had ik laatst ook! Ik reed lekker buiten met mijn vzpaardje. Het is echt zo'n paniekzaaier! Er hing een jas over een paaltje en dat was eng joh!
Hij ging alle kanten op behalve voorwaarts. Ik heb het een kwartier volgehouden maar hij ging niet. Toen dacht ik, dan maar achterwaarts!
Dat ging wel goed.

Ook bekend als Kim20!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:37

ik heb een keer een halve dag voor een bruggetje gestaan met pepeijn. toen kreeg ik honger. i know the feeling. Knipoog

Amor Vincit Omnia

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:40

ikzelf een hele lange poos voor een groot raam waar de zon in scheen, een grote plas water voor lag en om de hoek een grote blaffende hond.. zucht...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:42

Lindy schreef:
Zaterdag heb ik de hele ochtend tijd,dan neem ik een rugzakje met eten en drinken en wat bladen mee,en ga ik lekker op haar rug zitten lezen tot ze weer verder loopt. Tong uitsteken


You go girl Haha! Zullen we eens zien wie de langste adem heeft Extreme duivel Succes alvast!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:53

SuperPepeijn schreef:
ik heb een keer een halve dag voor een bruggetje gestaan met pepeijn. toen kreeg ik honger. i know the feeling. Knipoog


hahaha, ik had wel willen zien wat je toen gedaan hebt..
Ik heb daar niet echt het geduld voor geloof ik..

Bij sunny hebben een keer geprobeerd om d'r met 5 man langs een tonnetje te slepen, maar ze wou echt niet, na een uur heb ik maar een binnendoor weggetje gekozen.. ze gaat overigens nu "normaal"over de weg...

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:29

En dan te bedenken dat ik me al erger wanneer ik met haar mee ben en op mn eigen pony zit (gelukkig heeft die niet van dit soort fratsen) (en met gelukkig bedoel ik gelukkig voor háár }> )
Citaat:
Zaterdag heb ik de hele ochtend tijd,dan neem ik een rugzakje met eten en drinken en wat bladen mee,en ga ik lekker op haar rug zitten lezen tot ze weer verder loopt.

ps zaterdag ochtend gaan we naar Divoza dus dan heb je niet zo veel tijd Schijnheilig


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 20:03

*volcano* schreef:
Citaat:
Zaterdag heb ik de hele ochtend tijd,dan neem ik een rugzakje met eten en drinken en wat bladen mee,en ga ik lekker op haar rug zitten lezen tot ze weer verder loopt.

ps zaterdag ochtend gaan we naar Divoza dus dan heb je niet zo veel tijd Schijnheilig


Da's waar,maar dat hadden we toen nog niet afgesproken. Knipoog
Dan morgenvroeg maar. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:44

Klinkt allemaal heel bekend. Er staat hier ook zo'n wit monster met zwarte vlekken (was het Tiko Lachen) op stal die wel is zijn eigen ideeën heeft over een bepaalde richting wel of niet op gaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDDara, Muronia, Paardennamen, stal_HD, sterregoud en 126 bezoekers