kan dit nog????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

kan dit nog????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 20:13

Onze merrie, Nannechien, is geboren als vos. Na een jaar had ze al appeltjes en nou is sinds afgelopen winter haar hoofd donker... tegen het zwarte aan. Haar manen zijn nog gewoon hun normale kleur. Ik snap er even helemaal niks meer van Ze word dit jaar trouwens 5 jaar.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:08

wat grappig, heb je en foto van haar ? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat een vos, op die leeftijd nog donker word. Wel zie je bij veulens af en toe een lichtere veulenvacht, waaronder een donkere kleur zit.. Maar die zijn dan meestal een stuk jonger

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:26

Let op de vermelding op je startkaart en coupons, als er vos staat maar ze daar niet meer op lijkt (nog niet eerder gehoord trouwens). Moet je dit aan laten passen. Om problemen te voorkomen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 16:47

startcoupons ben ik niet nodig....... het is een shet hahaha.

Foto:

Afbeelding Toen was ze nog gewoon voshoofdig. Nu is haar hele hoofd tot aan haar kaaklijn donker.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:15

ja hoor kan best. dit verkleuren gaat naargelang de seizoenen.
dan zijn ze weer echt vos, en dan worden ze bijna zwart! , wees gerust, ze wordt terug vos hoor !

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:20

Het gebeurt bij somige shetlandbloedlijnen wel vaker, dat he bij de neus richting de kaak donker wordt, klopt dit bij de jouwe ook?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:58

haha ik dacht eindelijk iemand met hetzelfde. Tallie is donker vos op dr papieren, ondertussen is dr vacht (vooral 'swinters) rooiig bruin, en dr manen zijn praktisch zwart, en in de staart komen ook steeds meer zwarte haren. Ik heb me idd al af zitten vragen of ze wel gaan geloven dat zij het is als ik op de keuring ben met dr ooit

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 19:50

serenta schreef:
Het gebeurt bij somige shetlandbloedlijnen wel vaker, dat he bij de neus richting de kaak donker wordt, klopt dit bij de jouwe ook?


Ja dat klopt ja...... Komt dit door Kismetbloed?????

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:55

Nou ik had een Arabiertje x New Forest. Toen we haar kochten was ze BRUIN. Later hoorde ik dat ze als veulentje echt VOS was (zo geboren) en ze werd bij mij een SCHIMMELTJE Verward. Dat is ook niet echt logica der kleuren


Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:05

Een vriendin van mij heeft een arabier die helemaal bruin is geboren(alleen enkele witte aftekeningen). Hij is nu 10 en al heel lang helemaal grijs(met die witte aftekeningen dan).
Bij ons op stal staat een 3 jarige ruin, hij is voskleur geboren en een jaar later was hij schimmel. Hij veranderd nog steeds van kleur iedere keer als hij n andere vacht krijgt(zomer-.wintervacht). Hij heeft wel altijd bruine haren in zijn vacht.

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 01:24

Nou mijn Vos verkleurd niet, het hele jaar blijft ze de zelfde kleur.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 18:01

Bij mijn vos zie je dat heel sterk tijdens het verharen. De onderlaag is bijna zwart, en tijdens het verharen zijn de voskleurige bovenharen zo kort, dat de donkere onderlaag er door heen schijnt. Dan lijkt ze ook donkerder dan ze is/was.

Overigens komt ze elk jaar met andere kleurtjes onder haar winterkleed vandaan ...

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:32

Ik weet niet welke lijnen maar heb het vaker meegemaakt met shetlanders