Ik ga niet meer vaak naar school,voel me zo dom :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Ik ga niet meer vaak naar school,voel me zo dom :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 11:44

Ik weet niet wat het is....Frusty
Laatste tijd ga ik echt heel weinig naar shool. Voor ieder nif-nafje blijf ik thuis. Meestal gaat het zo: Moet 'sochtend om 8:10u op school zijn, dus moeders wekt me om 7uur. Als ik dan bv. voor die dag wat huiswerk af had moeten hebben, of een repetitie had, dan ga ik me echt heel erg aanstellen. Dan doe ik altijd net alsof ik ziek ben, koorts heb, en dat soort dingen. Meestal trapt mijn moeder er dan in Verdrietig Dus meld ze me ziek op school. Zodra mijn moeder dan richring werk gaat, voel ik me zó schuldig!!!!! Elke keer flik ik het weer om gewoon op me luie reet te blijven liggen. En weer een dagje gemist van school....
Het is niet dat ik niet over ga, want heb mn rapport al gehad, die was best oké, maar als ik zo doorga, kunnen de cijfers natuurlijk niet oké meer bijven.. Frusty Een paar vakken mag ik wel een beter cijfer halen, en daar mis ik nu veel lessen van.
Ik kan mezelf wel voor me kop slaan, hoe een zielig kind ik ben

Heeft er misschien iemand tips hoe ik gewoon weer kan proberen om lekker naar school te gaan? (heb overgins geen ruzie,of dat soort dingen @ school). Ik ga ook wel vrij laat naar bed, dat zit gewoon in mijn roelatie(??), daar kan ik eventueel ook wel aan werken....

Groetjes Claudia...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:46

Same here, alleen ga ik gewoon niet, omdat ik geen zin heb en omdat ik er goed voorsta en we nagenoeg niets meer doen op school, vindt mijn ma dat prima.
Sja, tips, ikzelf vind het ook verschrikkelijk moeilijk om elke dag te gaan, ik kan je verder niet helpen. Misschien wat vrienden aansporen die je over die welbekende drempel trekken? *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:48

Nou, zeg, pak jezelf eens in het nekvel...
Grow UP!
Dit kinderachtige gedoe maakt dat je later geen goede baan zult kunnen krijgen, en dan is het hebben van een eigen paard erg lastig hoor! ([naam verwijderd] houd spreekwoordelijk wortel voor spreekwoordelijke ezel).

Nope, kan geen respect opbrengen voor dit gedrag. Ik vind het idd, zielig.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:51

Precies Dees...denk eens aan je toekomst, ik heb er ook wel eens dagen bij dat ik denk van BAH!

maar dan ga ik toch heen, ook al loop ik 3 a 4 week voor op de klas.....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:54

Nounou kan ze toch ook niet veel aan doen! Ik denk dat jij dat vroeger ook wel eens gehad hebt, zon gevoel, misschien dat je dan toch naar school ging maar dat kan ook niet iedereen!

Ik heb dat ook vaak gehad vorig jaar, in de 3e. Ik moest altijd zo hard werken en ik had gewoon nooit zin om naar school te gaan. Heb me toen ook vaak afgemeld, maar dat is niet slim geweest!
Ik had altijd een goed rapport, maar toen moest ik ineens gaan vechten om over te gaan. Dus, kom op Clau! Gewoon even doorzetten 's ochtends en dan komt t allemaal goed.
Nu zit ik dus in de 4e en ben ik weinig ziek, en als ik ziek ben ga ik vaak nog gewoon naar school ook. Het dringt nu tot me door hoe belangrijk school is en mijn examen, en straks mijn werk.
Je moet je schooltijd nou eenmaal afmaken, en als je veel afwezig bent op school, heb je ook meer risico om op je vervolgopleiding niet aangenomen te worden. Een meisje uit m'n klas is er ook echt NOOIT, en als ze er is komt ze de laatste 2 uur op school ofzo, of soms zelfs als we uit zijn pas. Zodat ze toch haar vriendinnen nog even kan zien. Verward Nou, denk maar niet dat zij aangenomen is op de school waar ze graag naartoe wil. Ze is niet toegelaten, omdat onze school die school heeft laten weten dat ze er nooit is. Tja, haar eigen schuld! Nu kan ze volgend jaar lekker achter de kassa gaan zitten.
Dus gewoon doorzetten Clau, je krijgt er wat voor terug!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:02

Het is idd wat nathalie zegt. Ik denk dat je het probleem in iig niet ontkent. Ik merk bij mezelf dat het minder erg is om op te staan als je eerder gaat slapen. Je kunt ook een wekker zetten aan de andere kant van je kamer zodat je uit bed moet komen. Dan ben je toch wakkerder en is het allemaal minder erg. Ik heb altijd s'ochtends dus nooit zin om eruit te komen misschien dat jij dat ook hebt en daarom doet alsof je ziek bent.
En idd je krijgt er wat voor terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:15

Geef jezelf gewoon een "beloning" als je wel gaat.
Als ik naar school ga en een goed cijfer haal krijg ik een bak Ben & Jerry of zo iets Haha! (zo bij mij helepen, ik pleeg bijna een moord voor een bak Ben & Jerry is, dus een dagje school is helemaal een makkie)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:21

Zal ik je naar school brengen... Knipoog of geef je telefoon nummer maar, dan bel ik je moeder wel op of zij je die schop onder je kont wil geven... Haha! En btw Nathalie, niet iedereen kent dit hoor, ik heb nooit gespijbe;d op school, vond het altijd wel leuk om met mijn vriendinnen in de klas te zitten maar goed, zoals Dess zegt... probeer er eens stil bij te staan dat je niet eeuwig bij je moeder zal wonen... en je wil later vast ook je eigen paardje waar je de zorg en kosten voor kan dragen... en een leuk huisje... eens op vakantie... shoppen... daar moet je wel wat voor doen hoor! Je zal alleen de routine die je jezelf hebt aangeleerd moeten doorbreken. Misschien kunnen we Bart vragen of hij je na 20.00 kan blokkeren zodat je wat huiswerk kan doen en op tijd naar bed kan Knipoog (grapje...hihi, doet Bart vast niet...) En wat Ilindra al zegt, stel jezelf gewoon iets leuks in het vooruitzicht als je wel naar school gaat en het lekker loopt. Wellicht wil je moeder je ook wel helpen met dit probleem als je er eens eerlijk over praat joh... succes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:23

Probeer een stimulans te vinden, zodat je wel naar school gaat. Kun je niet met iemand uit de klas afspreken dat jullie samen naar school gaan of zo? Probeer uit die neerwaartse spiraal te komen, want uiteindelijk ga je helemaal niet meer, weet ik uit ervaring. Ik heb namelijk geen diploma van de middelbare school. Het begon met een dagje niet gaan en het eindigde met helemaal niet meer gaan. Probeer een vaster schema te krijgen en betijds naar bed te gaan. Ik ben 's ochtend ook heel slecht met uit bed komen, ik voel me gewoon nooit uitgerust. Ik kom dus altijd te laat op m'n werk, maar ik ga wel!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:24

gewoon er aan denken hoe leuk het op school is, de pauses enzo dan *LOL*
ik heb het eigenlijk best wel naar mn zin op school, het is er heel gezellig gewoon en ik ben soms nog liever op school dan de hele dag thuis (niks doen..)
nu doe ik zoiezo niks meer op school, omdat de examens er bijna zijn dus mijn dag bestaat uit tussenuren (gezellig Haha!) en ach, als je je best doet heb je daar later ook nog wat aan!

ik ga wel eens een uurtje ofzo niet naar de les op een dag (zoals vandaag Haha!, ik heb straks eigenlijk natuurkunde maar ik had er 3 tussenuren voor Frusty ) maar ik ben nog nooit een hele dag thuisgebleven, ik kan ook geen toneel spelen eigenlijk....

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:29

Ik ken het van de leerlingen bij ons op school. Jaja als telefoniste op een school hoor je nog wel eens wat smoesjes. Laatst had ik iemand die vond dat hij niet naar school hoefde omdat hij een aantal tussenuren had en hij geen zin had om daar op te wachten, maakt mij niet uit hoor moet ie zelf weten maar dan hoeft ie er niet zo'n arogante kop bij te trekken Haha! . Als ik een leerling persoonlijk een beetje ken probeer ik hem/haar wel altijd te stimuleren om naar school te komen. Verder vind ik het ontzettend dom van als een leerling om te stomste redenen niet naar school gaat, maar ook vind ik dat dit hun eigen verantwoording is, als ze zonodig hun toekomst willen verpesten moeten ze het zelf maar weten.
Laatst bijgewerkt door Nathalie1981 op 23-04-03 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:29

Hey Clau, zit er geen hele leuke jongen bij je op school??
Toen ik Aldin nog leuk vond ging ik errug graag naar school!
's ochtends werd ik al wakker voordat m'n moeder me wakker maakte, huppelde naar de douche, stond te zingen onder de douche en nog zo vroeg mogelijk naar school ook. Bloos
Fijn hoor, een leuke jongen op school. Haha! Ik had echt ALTIJD zin om naar school te gaan! Nu is dat veel minder geworden, nu ik hem niet meer leuk vind blijf ik ook wel eens een uurtje weg ofzo. Maar toen.. Pfoepfoe! Knipoog

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 12:30

Heeej, aan deze reacties heb ik al wat Lachen Thanks iedereen! Nathalie, misschien had jij ook wel zo'n periode, als mij nu? Hoop dat iig dat het snel over gaat Knipoog

Een beloning is idd wel leuk ja Knipoog (maar ook weer niet voor mn buik Haha!) Ach, moet wel af en toe kunnen, toch Knipoog Goeie tip.

Vikki, je mag me komen halen hoor Haha! Haha, ik denk dat je dan alleen wel héél vroeg uit je bedje moet komen om hier op tijd te zijn Haha! (dan zijn we allebei anders te laat Tong uitsteken)

Meestal fieste ik ook met wat vriendinnen mee, maar dan was ik meestal toch te laat... Frusty Dus waren ze al weg...

En de pauzes zijn ook wel leuk, school is ook leuk, maar af en toe heb ik het gevoel dat ik er niks aan heb. Heb nu toch de juiste cijfers ervoor, waarom zou ik dan nog gaan? Maarja, die gedachte moet er dus uit.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Clautje op 23-04-03 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 12:34

Ja ik vind wel een jongen leuk op school, maar die heeft nu examens, die is er dus bijna nooit, ligt het daar misschien aan? Haha! Tong uitsteken Ik doe hem gewoon na Tong uitsteken Hehe nee, denk dat dát het niet is...

Maar Nathalie1981, wat vind jij ervan dan? Heb jij geen tips, omdat je zelf ook bij een school werkt?

Trouens Dees, jouw reactie vond ik echt niet positief. Met geen respect...
Ik weet niet wat voor een baan jij hebt, om daar jaloers op te zijn??

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:36

Waarom doe je dit hele verhaal niet tegen je moeder en spreek je met haar af dat zij je niet ziek meld?
Tja ik vind ook dat je je effe niet zo moet aanstellen en je gewoon een schop onder je kont moet geven.

Hoe wou je dat later doen als je een baan hebt?
Dan ook maar ziek melden omdat je geen zin hebt?

Nou zo werkt het niet in de praktijk hoor

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 12:42

Mn moeder weet het ook al een beetje, dat ik vaak thuisblijf omdat ik voor die dag veel huiswerk had ofzo, maar mn moeder is te lief voor me.. we wonen nu met zn 3tjes hier, dus mn vader heeft er niet echt zicht op. Ik denk dat mn moeder gewoon het beste voor me voorheeft, en tja, dan verpest ik het voormezelf Boos!

Maar ik probeer me te verbeteren!!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:45

Clautje schreef:
Trouens Dees, jouw reactie vond ik echt
niet
positief. Met geen respect...
Ik weet niet wat voor een baan jij hebt, om daar jaloers op te zijn??


Vind jij dat er wat is om positief over te zijn dan?
Je moet maar eens goed nadenken wat je nou eigenlijk wil. Wil je een diploma halen, verder studeren en een zo goed mogelijke baan krijgen, of wil je alleen maar op je luie reet zitten en misschien achter de kassa werken?
Want zoals je zelf al zegt, je cijfers zijn nu nog wel redelijk, maar als je lessen blijft missen gaan ze natuurlijk wel omlaag.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 12:47

Nee, ze kan een positieve reactie geven, ze hoeft er niet positief over te doen. Ik snap niet dat je vanaf 1 topic van mij al geen repsect voor mij hebt..........

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:58

Clautje schreef:
Nee, ze kan een positieve reactie geven, ze hoeft er niet positief over te doen. Ik snap niet dat je vanaf 1 topic van mij al geen repsect voor mij hebt..........

Dat zegt Dees toch niet?
Ze heeft geen respect voor dit soort gedrag, maar dat betekent niet dat ze voor de rest geen respect voor je heeft...

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:06

hoi clautje,
wat jij beschrijft is voor mij best herkenbaar.
Ik ging vooral in het examenjaar ook vaak niet naar school. (en heb het maakkkelijk gehaald!! Lachen
Denk dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken als je maar gaat als je een proefwerk hebt enzo dan haal je iig wel je cijfers.
Misschien heb je de laatste tijd wel minder zin in school omdat het nu zulk lekker weer is? (dat heb ik wel tenminste).
Tis misschien een idee om na de lessen met vriendinnen af te spreken zodat je toch al naar school moet en dan kun je net zo goed die lessen ook nog ff meepakken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:09

Ik denk dat Dees het niet zo negatief bedoelde. Ze geeft je een schop onder je kont, maak je even kwaad en ga weer naar school!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 13:13

Haha ja misschien dat het wel helpt..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:14

hoe herkenbaar!! ik bleef ook heeeeel gemakkelijk thuis! vooral op maandag, omdat ik zondagavond altijd zonodig op stap moest gaan(is gebruikelijk hier: zondagavond stappen in Reusel Haha! )
en omdat ik door de week ook al laat ging slapen had ik al helemaal geen zin om 's ochtends uit bed te komen!

maar mn moeder is lerares, dus die meldde me never nooit ziek!of ik moest 40 graden koorts hebben ofzo, maar ik belde dus altijd zelf!en de concierge(die neemt altijd foon op) trapte er steeds weer in!

ik was zelfs zo slim, om alleen ziek thuis te zijn op dagen dat mn ouders al naar hun werk waren voor ik naar school moest, en ze pas later thuis zouden zijn dan ik eigenlijk uit school zou zijn!

maar oke op school kan dat, ik heb netjes mn havo-diploma gehaald, maar toen, vervolgopleiding vond ik na 3 mnd nix aan en ben toen maar gaan werken, toen kwam ik mezelf echt tegen!! dan kan je je niet zomaar om alles ziek melden! dus heb me moeten aanpassen, en dat viel echt tegen!!

ga nu(proberen, want lukt nogsteeds niet goed!) optijd naar bed, rond 23.00/23.30 ipv half 1 ofzo(ben dan gewoon echt niet moe terwijl ik nu zware baan heb!) en dan kan ik er 's ochtends steeds iets makkelijker uit

en als belonging haal ik 1x per week heeeeeeeeeel veel lekkere snoepjes&koekjes enzo

wat ook goed helpt: zoek een vriend waar je vaak blijft slapen die wel goed optijd op kan staan, ik werd gewoon uit bed gegooid als ik weer eens aan het treuzelen was!!

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:18

idd renske20!! zo deed ik het ook altijd, ik belde gewoon zelf af, bij ons nam ook altijd de concierge op.
Maar gelukkig heb ik van die ouders die zich niet echt met mijn schooltijden bemoeiden dus die dachten dan dat ik gewoon eerder uit was of later mocht beginnen.
Maar toen ik laatst een half jaar moest stagelopen van 8.30 uur tot 17.00 kwam ik mezelf ook wel even tegen, je moet dan gewoon en kunt het dan niet maken om af te zeggen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:21

Met andere woorden jullie liegen je ouders wat voor? Lips are sealed