Check die manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Check die manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 23:07

Afbeelding

Dit maakt het gewoon af bij een paard tijdens het showen vind ik. Wat vinden jullie mooier; lange manen of korte manen (zodat je de hals goed kunt zien)? helaas moet je paard wel aanleg hebben voor lange manen }>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 23:10

Lang is mooi... maar je kunt het overdrijven... ik vind het net Barbie goes Western... Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 00:07

lijkt me erg onpraktisch en ook een hele klus om de manen zo mooi te houden.Iets te lang naar mijn mening.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 00:18

Als de manen onder de hals uitkomen vind ik het al snel te lang. Moet idd bij het paard passen. De lengte op het plaatje vind ik er echt niet uitzien.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:39

Als dat paardje graast gaattie op z'n eigen manen staan!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:35

Ik ben dol op lange manen , maar dit is net een my little pony, speelgoedpaardje, niet mooi dus!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:12

Haarbal schreef:
Als dat paardje graast gaattie op z'n eigen manen staan!


De manen kun je alleen zo lang krijgen als je ze 'door de weeks' ingevlochten houdt. Dan zal'ie er dus niet op gaan staan.
Op zich zijn dit mooi verzorgde manen en dan vind ik lang bij een reiner of cutter mooi. Maar ik ben een pleasure/halter muts, en op de toiletteer/halter dag heeft men het kunnen zien... ik wil ze bij m'n eigen paard kort (maar dan ook écht kort Haha! )

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:15

Tja, als stalgenoot van DunnitsMystery kan ik natuurlijk niet gaan zeggen dat kort mooier is Haha! Die zag ik laatst ook voor het eerst met de manen los gereden worden, en dan is dat mooooooooi... echt zo sprookjesachtig....

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:11

nee..teveel barbie paard...

ik ben gek op lekkere korte fjordenmanen.. maar ja om mijn tink nu te kortwieken?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:36

Sonja schreef:
Tja, als stalgenoot van DunnitsMystery kan ik natuurlijk niet gaan zeggen dat kort mooier is Haha! Die zag ik laatst ook voor het eerst met de manen los gereden worden, en dan is dat mooooooooi... echt zo sprookjesachtig....


lol.. dat is je geraden ook Knipoog

Tja ik vind het persoonlijk mooi.. Maar D heeft dat soort manen dan ook.
Maar smaken verschillen sommige vinden het mooi andere absoluut niet..
Zelf vind ik dat het wat extra's geeft.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:22

Geweldig die lange manen! Kwijl
Bud heeft geen aanleg voor lange manen helaas...ik krijg ze NIET langer dan dat ze nu zijn. Ze zijn altijd al zo lang geweest eigenlijk.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:11

Ik vind dit een beetje TE lang, maar 'gewoon' lang is wel mooi.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:12

dit is miss wat te veel, maar ik ben dol op lange manen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:15

Schitterend toch!!! Hier hebben die reiners lange manen voor, dat met die snelle beweging de manen heerlijk wapperen!!!
Maar de verzorging lijkt me vreselijk............

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 12:58

Met zo'n paard een reiningproef zonder hoofdstel rijden.. Cool Dat is echt ruig.. geen teugels in de weg en zwaaien met die handel Clown
Mijn jongste paardje is van Great Retake... die heeft best wel lange manen.. mijn oudste paardje, wat de moeder van mijn jongste is, heeft maar 15 cm.. groeit echt niet jammer genoeg.. maar die jonge van mij.. heeft toch al wel best lange manen.. Maar ze groeien nou niet meer zo hard als eerst Boos! helaas pindakaas!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:49

Prachtig!!! DunnitsMystery heeft ook al van de prachtige manen ja, dat had ik laatst al gespot in zijn profiel Tong uitsteken Kan niet lang genoeg Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:14

Ik vind het geweldig, die lange manen Kwijl
Shers manen zijn nu redelijk lang, ze komen net onder haar hals uit. Maar ik hoop dat ze nog even doorgroeien Knipoog Kwijl

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:19

snowdon schreef:
Prachtig!!! DunnitsMystery heeft ook al van de prachtige manen ja, dat had ik laatst al gespot in zijn profiel Tong uitsteken Kan niet lang genoeg Haha!


nou niet lang genoeg zijn? Lachen heb ooit een keer een foto gezien van een palomino hengst die ze tot op de grond had. Dat was wel een beetje te lang Lachen Zelf vind ik het lang genoeg als ze los bij Dunnit tot op de knie hangen. Heb gemerkt met rijden als ze langer zijn dat ze dat wat minder prettig vind (rij ook wel eens met knie beschermers en dan raken die manen daarin verstrikt).. Vind het erg tof lange manen maar Dunnit moet er geen last van hebben.. Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:34

Lang genoeg als ze bij Dunnit tot op de knie hangen...patser Tong uitsteken
Ik mag blij wezen als ik het ooit voor elkaar krijg dat ze onder de hals uitkomen *LOL* Bud's manen groeien zo langzaam dat het zelfs lijkt alsof ze steeds korter worden, maar zijn hals wordt steeds breder.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:53

Wie ik?? Schijnheilig

Tja ze heeft er gewoon aanleg voor, meer kan ik er ook niet van maken. dat is kwa manen net de mazzel die ik heb. En ja ik moet ze ook een beetje bijknippen anders worden ze ook te lang.. Lachen
Maar ja zo heeft D aanleg tot lange manen en heeft buddy aanleg tot een gespierde nek Knipoog Meer je best doen als zijn manen onderhouden kan je toch niet, de rest moet het paard doen en dan gaan we weer terug naar aanleg Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:59

Toch vind ik het heel raar als je op Dunnit zit, die lange zware vlechten. Je verwacht dan automatisch dat je contact met de teugel heel anders zal zijn aan de kant waar de manen hangen, omdat je teugel onder die vlechten zit. Maar ze heeft er totaal geen last van en reageert net zo lekker licht als op de andere kant... Lovers

Ben benieuwd of je veulentje ook zo'n enorme bos krijgt Peet!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:12

Dat is waar. Maar niet altijd als je namelijk op haar rijdt, niet kijkt waar je heen gaat en dan wel links-rechts stuurt merk je dat ze beter op de teugeldruk aan de rechterkant (niet manenkant) reageert. Zolang je gewoon kijkt waar je heen gaat is er geen echt verschil.. Moet je maar eens proberen als ik r' weer ga rijden Knipoog

Dat zou heel gaaf zijn. Maar ja het is altijd de vraag of dat vererft natuurlijk. lol zal al blij zijn als dat veulen niet de manen van D gaat opvreten Knipoog

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:13

Hertshoornolie doet wonderen... Weet je zeker dat iedereen bij ze uit de buurt blijft Haha!


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:23

lol.. nou is D zelf al heel erg goed in het op afstand houden van anderen Knipoog maar ik heb voor de zekerheid al antiknabbel Lachen

Blah hoewel ik hoop dat ik dat niet hoef te gebruiken.. Wordt dan echt een dagelijks ritueel om die manen een beetje schoon en heel te houden.. Normaal is het niet veel werk maar als ik dat soort spul er in moet smeren wordt het onderhouden er niet echt leuker op Lachen

<niet dat ik veel medelijden wat dat betreft kan verwachten volgens mij Lachen>

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:15

Nee, deze manen zijn mij te lang; een beetje als my little pony Tong uitsteken
Ik vind persoonlijk de manen het mooist als zij net niet onder de hals vandaan komen. Dan heb je toch wat "maan" maar je ziet de hals nog wel, snap je Verward

https://www.cowgirlstore.nl
Cowgirl Store LOOK GOOD, RIDE FREE!
Cowgirl Vintage * Clothing * Accessories * Boots
Riding and Showwear * Horse Tack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers