Knoflook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Knoflook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 23:29

Hoi hoi,

Ik heb net met de zoekfunctie op knoflook gezocht, maar waar is het naast vliegenmiddel nog meer goed voor?

Ik begreep nl. dat niet iedereen er zo happig op is, terwijl ik net weer 2 kg voor mijn (verzorg) paardjes gehaald heb. Ze krijgen het gewoon door hun voer. En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt nadelen ken, maar ze zijn er dus blijkbaar wel. Dus please brand los, ik rij nl op een fokmerrie en het zou super zonde zijn als er iets met het veulen gebeurd doordat ik iets verkeerds voer.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:32

Ehh, het stinkt Haha!

Knoflook is rijk aan vitamine A, B1, B2 en zwavel. Knoflook wordt veel gebruikt voor een optimale weerstand, een gezonde huid, gezonde luchtwegen en een goede bloedsomloop. Er zitten verschillen in de herkomst van knoflook. Zo is Amerikaanse knoflook krachtiger dan de Chinese; niet alleen de geur, maar ook de smaak en de werking. Veel produkten worden gemaakt van Amerikaanse knoflook.

Met dank aan De Paardendrogist Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 23:34

Mayo schreef:
Ehh, het stinkt Haha!

Knoflook is rijk aan vitamine A, B1, B2 en zwavel. Knoflook wordt veel gebruikt voor een optimale weerstand, een gezonde huid, gezonde luchtwegen en een goede bloedsomloop. Er zitten verschillen in de herkomst van knoflook. Zo is Amerikaanse knoflook krachtiger dan de Chinese; niet alleen de geur, maar ook de smaak en de werking. Veel produkten worden gemaakt van Amerikaanse knoflook.

Met dank aan De Paardendrogist Haha!


Ja daar had ik ook al naar gekeken, maar kon er niets negatiefs vinden... Ik ben bang dat als Ionica volgens seizoen (na de bevalling Haha!) weer gedekt wordt de "schadelijke stof" in knoflook dit tegen zal gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:35

Knoflook werkt antiparasitair, is slijmoplossend, bloedzuiverend en goed voor de huid. Verse knoflook beter niet geven, want dat is te scherp en kan maagproblemen veroorzaken. Als je er Foenegriek bijgeeft wordt de werking van de knoflook versterkt en de knoflook versterkd de werking van de Foenegriek. Bovendien gaan ze er minder door stinken...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:09

Wat is beter foene griek of knoflook snippers?
Krijgen paarden er ook extra energie van?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:33

nee ze krijgen er geen extra energie van Lachen

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:37

Ik geef verse knoflook, pers een bol uit doe die in de maiskiem olie en elke dag een scheutje over zijn voer, even goed schudden met de fles anders blijft alle knoflook onderin zitten.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:02

ik geloof er niks van dat knoflook snippers ervoor zouden kunnen zorgen dat je merrie niet drachtig word

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:03

Ik heb ooit wel eens gehoord dat knoflook zorgt voor energiekere paarden.
Maar dat zal dan wel een fabeltje wezen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:05

Mabel is de laatste tijd een stuk energieker en ik voer knoflook snippers sinds kort dus om het te checken ga ik weer even over op foene griek eens kijken wat er uit mijn kleine onderzoek komt Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:08

Ik heb er nog nooit van gehoord dat knoflook negatieve (bij)werkingen zou hebben. En als het al iets zou zijn, volgens mij kan het dan nooit met drachtigheid te maken hebben. Dus naar mijn mening zou het helemaal geen kwaad kunnen als je het aan d'r geeft

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:51

Diana_Mabel schreef:
Mabel is de laatste tijd een stuk energieker en ik voer knoflook snippers sinds kort dus om het te checken ga ik weer even over op foene griek eens kijken wat er uit mijn kleine onderzoek komt Lachen

Hou je me op de hoogte dan? Ben wel zeer benieuwd of het klopt dat het paarden energieker maakt! (zo ja, dan stop ik maar met knoflook voor Kiara, hoe rustiger hoe beter Haha! )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:59

Diana_Mabel schreef:
Wat is beter foene griek of knoflook snippers?
Krijgen paarden er ook extra energie van?


Foenegriek is een homeopatisch geneesmiddel tegen een zere keel en tegen hoesten. Knoflook is antiparasitair, bloedzuiverend, slijmoplossend en tegen vliegen.

Dus als je een paard hebt die een beetje hoest: Foenegriek.
Als je een paard hebt die last heeft van de vliegen moet je geen Foenegriek geven...dat helpt dan namelijk niet tegen de vliegen. Dan helpt de Knoflook (en het maakt niet uit in welke vorm je dat gaat geven)

Maar als de Foenegriek de vliegwerende werking van knoflook versterkt, moet je het juist weer wel SAMEN met de knoflook geven. Het is dus : èn/èn, en niet of/of/ Snap je?

En de paarden krijgen er geen extra energie van. Die extra energie krijgen ze omdat ze zich lekker in hun vel gaan voelen met de zon en het warme weer, de lente en het gras....

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 21:41

Cassidy"]
[quote="Diana_Mabel schreef:
Wat is beter foene griek of knoflook snippers?
Krijgen paarden er ook extra energie van?


Foenegriek is een homeopatisch geneesmiddel tegen een zere keel en tegen hoesten. Knoflook is antiparasitair, bloedzuiverend, slijmoplossend en tegen vliegen.

Dus als je een paard hebt die een beetje hoest: Foenegriek.
Als je een paard hebt die last heeft van de vliegen moet je geen Foenegriek geven...dat helpt dan namelijk niet tegen de vliegen. Dan helpt de Knoflook (en het maakt niet uit in welke vorm je dat gaat geven)

Maar als de Foenegriek de vliegwerende werking van knoflook versterkt, moet je het juist weer wel SAMEN met de knoflook geven. Het is dus : èn/èn, en niet of/of/ Snap je?

En de paarden krijgen er geen extra energie van. Die extra energie krijgen ze omdat ze zich lekker in hun vel gaan voelen met de zon en het warme weer, de lente en het gras....
[/quote]

Thanx!! Deze info zocht ik:D Dus ik kan lekker met mijn zakje knoflooksnippers en foenegriek in de aanslag voeren!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:34

Je hebt ze volgens mij ook gemixt in een potje! Dat kun je dus het beste geven? Het gaat mij alleen om vliegen te weren, maar als ik die mix voer, helpt dat dus beter tegen vliegen dan knoflook alleen?! Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:11

Dat heb je verkeerd begrepen (en ik zie ook net dat ik het een beetje verkeerd heb neergezet, mijn excuses daarvoor) . De mix zorgt ervoor dat de knoflook beter werkt, maar dan denk ik eerder aan de antibacteriele en slijmoplossende/bloedzuiverende werking, en niet aan de afwerende werking op vliegen. De paarden gaan er minder van stinken/anders van ruiken, en de vliegen komen toch eerder op de geur van iets af/ of worden door de geur van iets afgeschrikt. Ik denk dat je het beste met vliegenspray, Vlieg Op spray of Veerust of iets dergelijks aan de gang kunt tegen de vliegen. Dat heeft bij mijn merrie nog het beste geholpen, ondanks de knoflook/foenegriek die ze kreeg. Maar knoflook geven is in ieder geval niet verkeerd...maakt niet uit in welke vorm je het doet...

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:29

Knoflook werkt bloedzuiverend, ontsmettend, regenerend, bevordert haar-en nagelgroei, is botversterkend en verbetert de algemene conditie.
De etherische olie van knoflook werkt vele malen sterker dan de knoflook zelf. Eén druppel knoflookolie heeft een sterkere uitwerking, dit staat gelijk aan wel 8 teentjes knoflook.De etherische olie werkt veel beter dan knoflook in iedere andere vorm (snippers, tabletten, granulaat etc)
Niet alleen vanwege de sterke concentratie, maar ook omdat het lichaam knoflook in de vorm van etherische (essentiële) olie optimaal opneemt en benut.Knoflookolie is een heel goed wormwerend middel en ook is het een goede algemene conditieverbeteraar. Maar we hebben het dan wel over de echte etherische olie van knoflook!!! Het stinkt wel enorm als je het geeft (alsof ze met zijn allen in de bistro hebben gegeten) maar het paard zelf ruikt niet..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:11

Ja, die olie wilde ik ook hebben. Ik heb echt alle winkels in de buurt afgezocht en niemand had knoflookdruppels. Het schijnt dat niet iedereen dat mag verkopen of zoiets.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:33

Of dat niet iedereen het wil verkopen. Een flesje dat per ongeluk uit je handen valt in de winkel en de klanten komen niet meer bij je binnen...*LOL*
Volgens mij kun je de olie wel bij de paardendrogist krijgen...

Edit: ik heb even gekeken, de paardendrogist verkoopt het. Kijk op www.paardendrogist.nl, onder produkten op alfabet en dan onder de letter K.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:44

De knoflook die ik voer komt bij de Hocras vandaan (horecagroothandel), kilozakken met poeder, zelf in een emmertje doen, veeeeel goedkoper dan de paardendrogist en reken maar dat het net zo hard stinkt!
Gewoon knoflook is mij goed genoeg, ik hoef geen "speciale paardenknoflook" met een duur prijskaartje er aan.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:14

het reinigt het bloed. zuivert bouwd de weerstand op.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:24

Knoflook prima! Maar de foenegriek... Als je paard geen problemen heeft voer het dan alstjeblieft niet. Komen de symptomen terug, dan wordt het tijd om de da te bellen. Ik zou nooit maandenlang foenegriek voeren omdat er vaak (niet altijd, maar wel vaak!) hoestremmende middelen in zitten. De longen van het paard worden slechter zonder dat je het merkt. Tot het ineens fout gaat. Dit heb ik bij 2 paarden gezien, dus pas een beetje op!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 17:54

Margreet schreef:
De knoflook die ik voer komt bij de Hocras vandaan (horecagroothandel), kilozakken met poeder, zelf in een emmertje doen, veeeeel goedkoper dan de paardendrogist en reken maar dat het net zo hard stinkt!
Gewoon knoflook is mij goed genoeg, ik hoef geen "speciale paardenknoflook" met een duur prijskaartje er aan.


Ik haal het bij de Chinees groothandel. Kost maar 2,75 euro voor een kilo snippers.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:32


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:06

Mikey schreef:
Knoflook prima! Maar de foenegriek... Als je paard geen problemen heeft voer het dan alstjeblieft niet. Komen de symptomen terug, dan wordt het tijd om de da te bellen. Ik zou nooit maandenlang foenegriek voeren omdat er vaak (niet altijd, maar wel vaak!) hoestremmende middelen in zitten. De longen van het paard worden slechter zonder dat je het merkt. Tot het ineens fout gaat. Dit heb ik bij 2 paarden gezien, dus pas een beetje op!


Ik dacht dat Foenegriek een natuurlijk middel was, als ik het goed heb zaden van iets? Er is dus niets aan toegevoegd. Als er dus hoestremmende middelen inzitten, dan zouden deze er van nature in moeten zitten, en dan zitten ze er volgens mij of altijd in, of nooit?