Hoe maak je van een pennymeisje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Hoe maak je van een pennymeisje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 08:40

Ik heb dus een verzorgster (achternichtje van Peter) die 1x per week samen met mij Cerise verzorgt en dan een half uur priveles op haar krijgt.
Zij is dus af en toe echt nog een Pennymeisje!
Hoe 'ontPenny' je een Pennymeisje?

Ze is pas tien maar vrij lang van stuk. Zie ook mijn onderschrift voor foto's.
Daardoor lukt het niet om een verzorgpony te krijgen, ze is al bijna te lang voor een E-pony eigenlijk.
En een verzorgpáárd is nog moeilijker vaak zoals jullie weten...

Ze is dus ontzettend blij dat ze behalve 'gewoon' rijles op de manege (waar ze alleen dressuurles krijgt op afgestompte pony's en ook nog met een afgestompte maar wel lieve instructeur...), ook nog eens best wel goed priveles krijgt op Cerise.

Zaterdag heeft ze dus voor het eerst Cerise 'aan de teugel gereden' (af en toe een seconde en hup gooide Cerise haar hoofd weer omhoog). Knipoog
Ja ja Cerise weet exact hoe ze ergens onderuit kan komen...

Zondag mocht het meisje voor de verandering ook een keer mee.
Ik heb toen eerst een balkje op X gelegd, en ze moest daar in draf overheen.
Daarna balkje op de hoefslag, in draf er overheen maar Cerise nam een galopsprong over het balkje (sprong dus eigenlijk 20 cm hoog Tong uitsteken ) en galoppeerde gewoon verder (eigenlijk excuus om verder door de bak te scheuren, wat wel mocht van het meisje... Extreme duivel

Ik heb echter wel gezegd dat ze Cerise moest leren alles in draf te doen, en niet na het balkje te scheuren.
Tenslotte is Cerise nog niet gewend aan springen, hoger dan 70 cm zijn we nog nooit gegaan.

Het meisje mocht die dag voor het eerst springen!!!
Ik heb 2 emmers neergelegd en een 'stijltje' gemaakt van 35 cm hoog (geloof ik). Vrij lage emmers, in het zand gedrukt, dus ging wel.

Het meisje durfde eerst niet maar..... ging toch want ik zei dat Cerise al lang zo hoog had gesprongen toen ze in galop over het liggende balkje ging. Ja toch?
En ze gingen....
Het ging perfect! Houding goed, meiske bleef zitten, Cerise scheurde verder de bak door en daarna al snel weer in draf...

Mijn complimenten voor beiden!
Daarna ben ik er even op geklommen want ja... ik had zo lang al niet gesprongen. *LOL*
En ik wilde Cerise even laten voelen dat je zo'n huppeltje ook vanuit draf kunt doen, en daarna gewoon in draf verder kunt lopen.
Cerise was het er niet mee eens maar kwam er achter dat ik wel gelijk had. Ach ja ze is en blijft een crosser in hart en nieren. Extreme duivel

Kortom we hadden een perfecte 1e Paasdag.
Maar mijn vraag is nog steeds:

Verward Hoe ont-Penny je een Pennymeisje Verward
Hoewel het me al aardig begint te lukken met mijn onrustige dominante knollie... *LOL*

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:51

Veel tijd en aandacht insteken. Blijven begeleiden, blijven uitleggen en over 6 maanden rijd ze de pennymeisjes op haar manege eraf. Ik snap wat je bedoelt. Het kost tijd maar het leidt dan wel tot iets.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:00

ach waarom zou je d'r nu d'r pennymeisjestijd willen afnemen?Ik heb nog steeds zulke leuke herinneringen aan de tijd dat ik mijn zusje in een springtouw knupte en dan met haar door de tuin gallopeerde Haha!

gewoon door gaan op deze manier ze is pas 10 ,komt allemaal wel

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 09:04

Inderdaad, de drie privelessen die ze nu gehad heeft hebben al veel gedaan!
En ze heeft meer talent dan ik, want ik was destijds op haar leeftijd een enorme angsthaas met hoogtevrees en slechte motoriek en slecht werkend evenwichtsorgaan.
Je kunt je voorstellen hoe lang ik er over deed om te leren draven en galopperen... Bloos

Het meisje is nu al beter dan de rest van haar groepje op de manege en ik denk dat ze binnenkort naar een 'hogere' groep mag. Ik hoop het althans voor haar! Lachen
Echter het is wel een manege die daar niet zelf voor zorgt.
Als je als ouder 'ziet' dat je kind 'te goed wordt voor die les' en er in feite niks meer leert... dan moet je ZELF vragen of het niet eens tijd wordt om haar in een andere betere les te stoppen.
Dat vind ik ook zoiets... je moet alles zelf doen of je ouders moeten het doen.
Hoofdstel omdoen? Als je het zelf niet kan wordt het voor je gedaan. Je leert het dus nooit als je het niet zelf probeert!

Binnenkort ga ik haar leren longeren. Natural Horsemanship-tips heeft ze ook al gehad... ja ze leert heel snel!
En ach: had ik maar de energie die zij had... *LOL*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:14

laat haar nog maar lekker even in de penny tijd. ze is pas 10 wat verwacht je dan al van haar? ze rijdt nog nioet zoalng op de manege toch? ik heb juist zo'n goede tijd gehad op de manege lekker spelen en al dat soort dingen.
enne ikvind cor nou niet bepaald een afgestompte instructeur, hij was ook mijn eerste instructeur en voor de beginners is die echt goed, haast geen betere.....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 14:07

ingrid schreef:
enne ikvind cor nou niet bepaald een afgestompte instructeur, hij was ook mijn eerste instructeur en voor de beginners is die echt goed, haast geen betere.....

Toen misschien maar wat ik gezien heb... als kinderen met opzadelen iets niet kunnen, wordt het niet uitgelegd maar gewoon voor hen gedaan zodat ze het niet zelf leren.
De week erop kunnen ze het dan nog steeds niet... Frusty
Verder nog wat uitdrukkingen/woorden waarvan je verwacht dat ze die ondertussen zou kennen... not...

De instructeur is heel lief, kan goed troosten als er eentje afvalt en kan goed uitleggen als er iets gevraagd wordt.
Voor beginners is hij idd heel goed, ik heb zelf les gehad van hem toen ik opnieuw begon met rijden (was 31 jr.).
Maar het meisje is nu ondertussen al wat beter dan een beginner, wil wat moeilijkere dingen doen maar mag niet naar een moeilijkere les en in deze les mag ze deze dingen niet doen.
Wanneer leert ze dan verder? Haha!

Bij deze instructeur: je moet altijd vragen, en kinderen die niets (durven?) vragen zullen bij hem niet echt ver komen.
Maar goed, niet aan mij om daarover te oordelen toch? Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:29

volgens mij is het onmogelijk een meisje volledig te ont-penny'en. zo duiken ook regelmatig hier op bokt pennydames op.

Tong uitsteken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 17:31

SuperPepeijn schreef:
volgens mij is het onmogelijk een meisje volledig te ont-penny'en. zo duiken ook regelmatig hier op bokt pennydames op.

Tong uitsteken


En Pennyheren af en toe! }>

Tja ik geef het toe.
Ben nog steeds een beetje schuldig aan...Pennymeisje zijn, ja echt. Lachen
Godzijdank wel! Knipoog

Dan ga ik met een Boktpetje op naar de oncologie (chemokuren-)-afdeling in het ziekenhuis in Arnhem.
Niet alleen om 'iets' op mijn kale koppie te hebben want dat interesseert me geen hol.
Maar stel he...
Stel dat er een ander naast me zit die vraagt of ik paardengek ben...
Dan kan ik leuk over Cerise vertellen!!! *LOL*

En nog iets:
Heerlijk dat Pennymeisje dat voor Cerise zorgt.
Cerise is dolgelukkig hiermee.
Zou jij dat niet zijn: met eerlijke, echte, bijna tastbare liefde? Lovers
Als ik die twee zie dan smelt ik gewoon.

Nee ik laat haar nog jaren Pennymeisje zijn in bepaalde opzichten.
Sommige dingen moet je er nooit meer uithalen.
Jeugd is iets dat we allemaal kwijt raken.
Maar heb je ooit gehoord van iemand die het bewust in de prullenbak wilde deponeren? Tong uitsteken [/i]

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:54

nouja ik ken de manege zelf heel goed heb er lang gestaan met luuk. ik weet hoe hij is met lesgeven maar hij is ook al in de 70. en doet het nog heel goed vind ik maar denk gewoon dat jou achter nichtje naar een andere groep moet, maar bij wie komt ze dan. de eigenaar van luuk? is ook niet echt denderent geloof ik of bij die andere vrouw die ik al helemaal niks vind. de enigste goede daar is yvonne, maar die is ook meer voor ver gevordende.. ik zou het er maar gewoon eens over hebben...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:35

Dorine schreef:
En Pennyheren af en toe! }>
:D misschien zijn we van binnen allemaal wel een beetje penny.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:35

Volgens mij is iedereen er ook ooit begonnen Knipoog

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:22

Laat haar toch nog even lekker in die penny periode Haha!