Mogen chaps ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Mogen chaps ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 22:00

Zie bovenstaande Knipoog .
Dan hebben we het over dressuur en springen, en dan niet van die chaps met rafels enz. Gewoon zwarte chaps, ze lijken wel op laarzen maar dan gewoon met rits. Haha!
Of moet je verplicht met laarzen rijden op een wedstrijd. Dat verwacht ik namelijk wel maar ik baal er stevig van. Met die ondingen kan ik echt niet rijden. *LOL*
Heb zaterdag voor het eerst een wedstrijd, wens me succes. Haha! (en met het vinden van laarzen)


EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 06:36

nee het mag eigenlijk niet geloof ik..
Maar met springen rijden ze er best vaak mee
Als je je sporen er overheen hebt zie je het verschil toch amper

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 06:51

Nee eefjuh slecht advies!! Op manegewedstrijden mischien wel, maar op de officiele wedstrijden is het absoluut verboden!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 06:52

Ik heb op een officiële springwedstrijd ook een keer gesprongen met (bruine!) chaps, omdat ik mijn leren laarzen vergeten was. Ik heb het gewoon gedaan, en er is niks van gezegd. Maar ik wist wel dat het niet mocht Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:05

Maar bij de dressuur zou ik het niet flikken hoor, daar zijn ze best streng in die dingen.. Bij het springen willen ze dat nog wel eens door de vingers zien.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:19

En nadat ik gestart was moest ik me bij de jury melden, o oh.. Maar ze wouden even zeggen dat ik een springschoen was verloren in het parcours Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:23

Whaha, was dat even schrikken!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 11:37

Nouhouuu, moet ik nog naar laarzen op zoek ook...
Op een of andere manier moet ik, als ik laarzen neem ze van alle kanten op maat laten maken omdat ik lange maar dunne onderbenen heb. Zoo irri.

Whaha, grappig verhaal, Summertje... *LOL*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:13

irish_lady schreef:
Nee eefjuh slecht advies!! Op manegewedstrijden mischien wel, maar op de officiele wedstrijden is het absoluut verboden!


Laatst bij een dressuurwedstrijd toch iemand gezien met leren chaps Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:24

Mag, als je er ontheffing voor hebt. Dus als je bv kunt aantonen dat je om medische redenen geen laars aan kunt. De chaps moet dan wel zwart, glad en aansluitend zijn en je moet er jodphurschoentjes onder aan, dus geen stalschoenen oid.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:30

Als je je laarzen bent vergeten en je kan niet regelen is het heel verstandig om even toestemming te vragen bij de jury. Ze doen vaak niet moeilijk ze waarderen liever de eerlijkheid.

Ze zijn op dit moment weer streng aan het controleren op kleding dus wees verstandig meld het van te voren. Leren chaps mogen niet de laars moet uit een deel bestaan.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:34

Verzoek tot ontheffing moet ingediend worden bij de KNHS. Als mensen dan ontheffing hebben gekregen moeten ze die brief vooraf aan de jury kunnen tonen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 18:09

Ik heb jodphurschoentjes eronder en ze zijn wel glad maar niet glanzend.
Ik rijd trouwens een groentjesproef dus zo heel erg zal er wel niet op gekeken worden. Ik ga toch op zoek naar laarzen.
Nog een paar foto's van hoe ze eruit zien zeg maar.

Afbeelding
Beetje onduidelijk maar het valt dus niet zo op dat het chaps zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal beetje onduidelijke foto's maar het gaat om het idee... *LOL*
Zou het eventueel met deze chaps kunnen als ik echt geen laarzen kan vinden Verward Hier waren ze vies trouwens en dus niet echt zwart meer. Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:31

Nee, sorry, chaps zijn nu eenmaal niet toegestaan. Bij deze zie je het overigens wel erg goed. Ik zou toch mijn laarzen maar aantrekken als ik jou was, anders wordt je vast uitgesloten.

Maar betekent een groentjesproef dat het onderling is? Dan zouden natuurlijk andere regels kunnen gelden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 18:50

Nee, niet onderling maar voor mensen die niet zo vaak wedstrijden rijden of geen startkaart hebben. Dat laatste is dus bij mij het geval.
Als het gemeente kampioenschappen zijn neem ik aan dat het niet onderling is, toch. Verward Nee.
Okee, maar je ziet wel, mijn onderbenen zijn sprietjes, dus elke laars zwabbert om mijn been. Zelfs de smalste van de smalste chaps liepen te zwabberen om mijn been. Eng gewoon. *LOL*
Maarja, dan maar een beetje minder comfort, je moet toch wat... Schijnheilig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:09

Als je geen startkaart nodig hebt, dan kan het nooit een officiele wedstrijd zijn !
Dus waarschijnlijk toch een vorm van onderling, alleen een iets andere opzet dan bij maneges.
Gemeentekampioenschap is trouwens ook geen term die gebruikt wordt bij wedstrijden onder de KNHS-vlag.
Het kan zijn dat de officiele regels worden aangehouden (waarmee de wedstrijd zelf nog niet officieel wordt, dat is een ander verhaal), maar het kan ook best zo zijn dat er niet zo nauw gekeken wordt.
Misschien even navragen bij de organisatie ?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:09

Een jury kan heel vervelend zijn met dit soort dingen. Kan mij nog wel een blunder van iemand herinneren die in de M met zweep binnen kwam rijden. Ze kon gelijk omdraaien en vertrekken. Zo zonde.......

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:21

Fitzroy schreef:
Verzoek tot ontheffing moet ingediend worden bij de KNHS. Als mensen dan ontheffing hebben gekregen moeten ze die brief vooraf aan de jury kunnen tonen.


Klopt helemaal. Ik had een geval waar een ruiter door een val de laars kapot ging en niet meer te gebruiken was. Ze starte in andere klasse ook nog paarden ze vroeg keurig toestemming en het was geen probleem. Hij heeft wel even gekeken of de chaps goed zaten en niet te groot waren enz. Met springen zijn ze wel minder streng als bij de dressuur.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:33

een gemeentekampioenschap is een wedstrijd waar iedereen die in een bepaalde gemeente woont ( in dit geval gem. Elburg ) aan mee doen, er doen dus mensen mee van allerlei verenigingen daar in de buurt, En het is ook toegangkelijk als je geen startkaart hebt, dan rij je een zogenaamde ' groentjesproef' Het is niet echt onderling dus, maar omdat iedereen die een paard heeft en in de gemeente elburg woont mee mag doen, word er * denk ik * bij de groentjes ( tuurlijk bij de B,L,M etc zal dat anders zijn ) niet zo heel streng gelet worden op kleding etc.
Maar toch zou ik voor de zekerheid wel met laarzen gaan rijden, omdat er gejureerd wordt door officielle jury's!

(L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers