Waarom ziet iedereen er zo volwassen uit ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Waarom ziet iedereen er zo volwassen uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 17:00

Ik vind het echt irritant hoor, al die jongeren die er zo volwassen uit zien. Ik kan met geen mogelijkheid meer zeggen of iemand nu 14 is, of bijvoorbeeld 18. Met al die make-up, hippe kleren, piercings enz ook.
In grote lijnen kan ik het nog wel schatten, dat iemand bijvoorbeeld echt geen 14 meer is, maar toch wel 20 ofzo, maar daartussenin Het lukt me voor geen meter.
EN dat is erg irritant omdat ik dat wel moet kunnen voor m'n bijbaantje. Donderdag komt Van God Los uit en de afgelopen 2 weken heeft de ring ook al gedraaid in de bios waar ik werk. En beide films hebben een minimum-leeftijd van 16 jaar. Helaas hebben mensen geen bordjes op hun voorhoofd geplakt zitten met hun leeftijd, dus moeten wij (=cassière en ik (kaartjesscheurster Knipoog )) gokken en op ons gevoel afgaan hoe oud de mensen zijn.
Dat is zoooo rottig om te doen. Moet je de hele tijd mensen wegsturen, omdat ze niet oud genoeg zijn
Dinie (cassière) vraagt al aan iedereen waarvan zij denkt dat ze jonger zijn dan 16 een legitimatiebewijs voordat ze een kaartje verkoopt. Maar bij sommige mensen had ik zaterdag echt zoiets van "Jezus, die zijn echt geen 16", terwijl dinie ze wel had doorgelaten. Dan moet ik ze nog een keer vragen om legitimatie en dat vind ik zo banketstaaf om te doen. Zijn ze net helemaal blij dat ze erdoor zijn gekomen, worden ze alsnog teruggestuurd. (Ja misschien ben ik ook wel te meelevend hoor).
En je zet jezelf er soms ook mee voor banketstaaf. Dat je aan iemand legitimatie vraagt die dan 21 blijkt te zijn, terwijl die persoon er net zo oud uitziet als de 14-jarige die je net hebt weggestuurd Frusty .

Als iedereen er nu gewoon zo oud uit zou willen zien als hij/zij is, dan ben ik echt veel vrolijker Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:08

ik ben 22, maar wordt altijd rond de 18 geschat... tja...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:09

hehe ik 15 en zie er ook jonger uit hoor
kijk maar eens in mijn profiel voor de foto's van canrnaval en dan die van normaal.
normaal doe ik dus geen smink op he Knipoog
en???

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:18

Hee, grappig, ik ben het hier helemaal mee eens! Ik zit er vaak naast met het schatten van leeftijden. Kleding, tattoos en piercings dragen er wel toe bij dat mensen er ouder uitzien. Ook hun houding (brutaliteit ofzo) straalt wat uit. Zelf word ik altijd ouder geschat Huilen Huilen dan ik ben (ben 29), maar dat komt gewoon omdat ik een oud hoofd en een uitgezakt lijf heb..... Knipoog


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:23

Ik ben 16 en mensen schatten mij altijd rond de 20. Haha komt denk ik omdat ik gewoon goed bij de tijd ben....en al een stuk ouder vriendje heb.


CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:27

ik ben pas 15 geworden, maar wordt meestal rond de 17 geschat, is met uitgaan meestal wel makkelijk

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:42

Heel genant: een vriend van een kennis van mij ( Verward ) loopt overdag gewoon rond. Had kennelijk geen werk. Heb je wel eens... Hij is vrij dun en lang, en zijn grijze haar is al tijden niet geknipt. Ik dacht echt dat ie werkloos was. Nou was ik laatst weer daar, zegt mijn kennis zoiets als: "Nou, het valt nog best mee, voor een man van 76." ZES-EN-ZEVENTIG! Whoeaaaahhh!! Hoe kun je er nou 20 jaar naastzitten? Bloos Bloos Bloos Bloos Frusty Frusty
Maar inderdaad, het is niet makkelijk te zien tegenwoordig. Toen South Park in de bioscoop draaide, waren wij de enige twee boven de 16. Zit je daar in een zaal vol kinderen, terwijl de film voor boven de 16 was...

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:45

Ik mocht laatst geen sigaretten halen.. ben verdomme 22! Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:45

vroeger leek ik altijd ouder en nu jonger Haha! , het is misschien heel banketstaaf voor sommige maar je meot toch echt om legitimatie vragen, wij mochten ook nooit drank en sigaretten onder de 16 verkopen en je kreeg ze toch aan de kassa. en dan wat is geldige legitimatie je schoolpasje? of echt je id bewijs. Ook kwam t heel veel voor dat ze dan iemand in de winkel gingen vragen om het bijd e kassa af te rekenen. en das nog veel irritanter stuur je ze eerst weg en dan dit.
(edit, draait van god los toch bij jullie?)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 17:48

Metellica schreef:
Ik ben 16 en mensen schatten mij altijd rond de 20. Haha komt denk ik omdat ik gewoon goed bij de tijd ben....en al een stuk ouder vriendje heb.

Wat is bij de tijd zijn Verward Wat versta je daaronder? Ik ben ook wel bij de tijd, maar ik draag bijvoorbeeld geen make-up, piercings, tattoo's en ik heb ook niet echt een 'oudere houding'.
Ik ben dus wel benieuwd wat je daar onder verstaat.

Eigenlijk mag ik zelf niet zeuren, ik word ook steeds 20 geschat terwijl ik pas net 17 ben, maar ik vind mezelf er gewoon uitzien als 16 en ik wil er ook niet ouder uitzien en doe daar dan ook niets voor. Heb verder ook geen speciale kledingstijl, of make-up oid. Ben meer een vanalles-watje (trek altijd het eerste dat ik in m'n kast zie liggen aan)

Zou het dan dus misschien gewoon aan het niet kunnen schatten vermogen van mensen liggen? Of aan het verschil dat er 'vroeger' typische volwassen-kleding en jeugd-kleding was en dat dat verschil er nu niet meer is? Immers de meeste volwassen mensen willen er nu ook zo jong mogelijk uitzien en trekken ook de daarbij behorende kleding aan.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:52

Kiara schreef:
Hee, grappig, ik ben het hier helemaal mee eens! Ik zit er vaak naast met het schatten van leeftijden. Kleding, tattoos en piercings dragen er wel toe bij dat mensen er ouder uitzien. Ook hun houding (brutaliteit ofzo) straalt wat uit. Zelf word ik altijd ouder geschat Huilen Huilen dan ik ben (ben 29), maar dat komt gewoon omdat ik een oud hoofd en een uitgezakt lijf heb..... Knipoog


Whahahahaha Paula hou op!!! Qua uiterlijk schat ik je helemaal geén 29, wel qua gedrag, want je bent gewoon erg volwassen Haha!

Ik zelf word trouwens altijd ouder geschat, maar voor mij maakt het niet uit, ik ben 21 dus mag officieel toch al alles. Behalve in de USA, toen mocht ik dus nog niet drinken (was vorig jaar) en toen hielp het wel dat ik eruitzie als een ouwe doos.

Heb me wel een keer moeten legitimeren om een plakje sigaretten te mogen kopen Ik was beledigd!!!!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 17:54

Marjolein"]
(edit, draait van god los toch bij jullie?)
[/quote]
Jep, die draait toch, er is zoveel aandacht aan besteed, zoveel media-druk. Ze kunnen het haast niet maken om het niet te draaien. De burgemeester heeft het liever niet, maar we doen het lekker toch.
Iig 1 week tenminste, dan kijken we aan heo het gaat, als er vechtpartijen komen, is ie er ook zo weer uit Haha!

[quote="Marjolein schreef:
Ook kwam t heel veel voor dat ze dan iemand in de winkel gingen vragen om het bijd e kassa af te rekenen. en das nog veel irritanter stuur je ze eerst weg en dan dit.

Jep, dat proberen ze bij ons dus ook. Maar dan sta ik aan de deur en kan ik ze alsnog wegsturen Extreme duivel Voel me net de grote boze wolf.
Ik denk dat ik maar ga vragen aan Dinie of ze niet gewoon iedereen om legitimatie wil vragen, dan hoef ik het tenminste niet meer te doen, ben niet zo'n held Schijnheilig

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:57

metellica pas 16? dacht altijd dat je rond de 20 zat * oeps*
ik werd meestal wel ouder geschat maar nu weer jonger....
ik ben 20 vaak denken ze dat ik rond de 18 ben

Love the life that you live, live the life that you love

wendytje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:57

Ik moest vorig jaar bij het zwembad altijd voor iemand van 16 betalen, terwijl ik net 14 was! (ik heb nooit legitimatie op zak en ze geloofden nooit dat ik geen 16 was)....

Maar dit is wel weer makkelijk om de bios in te komen (naar Signs, werd wel gelijk afgestraft, ik vond die film echt zoooo eng...)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:01

Ik word er zo gek van dat ik altijd maar jonger word geschat Huilen Ik ben 16 maar soms gokken ze gewoon dat ik 14 ben Frusty 15 vind ik ook een blediging. Me vriedin zeg dat ik nog gewoon een kinderlijke uitstaling heb, tja hopelijk raak ik die snel kwijt Scheve mond
Aan mijn gedrag soms kan je me wel 12 ofzo schatten Schijnheilig *LOL*

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:03

Ik ben negentien en wordt ook altijd jonger geschat! Heb er eigenlijk weinig last van, levert soms wel grappige situaties op.. bijvoorbeeld als ik aan kom scheuren bij de benzinepomp Haha! Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:06

Vorig jaar wilden ze mij bij de Deutsche Bahn nog een kinderkaartje verkopen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:06

Ik word over het algemeen ook een stuk jonger geschat, qua uiterlijk dan hè. Qua gedrag wordt ik juist altijd ouder geschat, ik weet niet wat dat is.

De ergste beledigingen:
Toen iemand vroeg of m'n vriend m'n vader was (ok, hij is wel wat ouder, maar zo oud...).
Toen ze bij de videotheek vroegen of ik al 18 was, terwijl ik 21 was.

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:14

op mn 9e schatten ze me al 13!!!
Komt ondank ik zo lang ben. Nu ben ik bijna 18, en wordt ik tussen de 20 en 24 geschat. Wel handig met uitgaan Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:49

Ik word ook altijd jonger geschat dan ik ben. Het laatste jaar valt het wel mee eigenlijk.. maar vaak dachten ze dat ik 16 was terwijl ik toen 18 was enzo. Echt leuk vond ik het niet hoor, maargoed wat doe je eraan. Ik ga dus echt geen laag make-up aanbrengen om er ouder uit te zien!
Als ik met mn vriend samen ben (23) (ik nu 20) dan valt het wel mee.
Ik zie het altijd maar zo, als ik nu jonger geschat wordt is het bud, maar over 10 jaar ben ik er blij mee Pling

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:48

Ik word juist meestal ouder geschat.
Ben nu 18, maar meestal is het 20 Knipoog
Komt misschien omdat mijn vriend wat ouder is en een andere uitstraling?

Ik weet het niet, maakt me ook vrij weing uit Haha!

Het leven is een gebakje!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:36

ja klopt, t is steeds moeilijker om leeftijd te kunnen schatten!

ik ben vanaf mn 13e/14e ongeveer 18 geschat, nu ik bijna 21 ben, wordt ik nogsteeds 18 geschat!

mn zus is nu net 19, die schatten ze altijd ouder dan mij!

ach ja, als ze me op mn 30e nogsteeds als 18 er uit vinden zien ben ik allang blij Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:58

Ik bereik dit jaar de leeftijd van 21 Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:03

ik ben 28 maar ik word rond de 21 geschat. als ze me dingen zien doen, soms nog jonger *LOL*

Amor Vincit Omnia

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:04

SuperPepeijn schreef:
als ze me dingen zien doen, soms nog jonger *LOL*


Maar of dat nu positief is? Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Peony en 115 bezoekers