Stuurlui aan de wal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Stuurlui aan de wal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 21:35

Iedereen kent ze wel. De mensen die aan de kant staan bij de buitenbak of in de deuropening van de binnenhal en die het allemaal zo vreselijk goed weten. Afentoe word je er echt helemaal knetter van als je zelf bezig bent met een gruwelijk moeilijk paard en mensen staan daar commentaar te leveren. Valt mij wel altijd op dat het mensen zijn die zelf niet veel presteren (maar dat vaak wel denken). Heb zelf al een keer de neiging gehad om m'n lange zweep van 1.30m maar weer eens uit de kast te halen. En als ik dan vervolgens weer wat commentaar hoor hoef ik alleen maar even m'n zweep in de buitenhand te houden en daarmee langs die mensen te galopperen. Zijn die monden zo weer gesnoerd Haha!


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:38

ja ik ken het, zo irritant!
vooral als het van die ouders zijn tijdens je lessen die hun kind even wat "nuttige" aanwijzingen geven Boos!
zo irritant!
vandaga had ik wedstrijd en tijdens het inrijden stond er een vader: ja spring nou enz enz..
en de instructrice zegt wacht nog maar even, eerst lekker inrijden....aaah, wat boeit dat nou...ga er gewoon overheen enz.
zat me hellemaal dood te irriteren Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:54

Nee dat soort gezeik hebben we niet op onze pensionstal, thank God!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:21

Pellie schreef:
Nee dat soort gezeik hebben we niet op onze pensionstal, thank God!

ik heb dat op mijn nieuwe stekkie nog niet gehoort, en ben ik heeeeel blij om.
Mijn vroige stalhouder had altijd het geintje om zodra ik was afgestapt en aan het afzadelen was, te vertellen wat hij er van vond (en dat was altijd negatief)

Op de ponyclub hadden ze er ook zo'n handje van
Altijd op zo'n misselijke manier...
Schijnheilig iemand durfde wel de uitdaging aan op die knol van mij... na 20 minuten hield ze der mond voort wel... Extreme duivel

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:45

Ik ken het. Toen ik nog op de manege stond was dat ook vaste prik. Ik kan me er idd dood aan ergeren.
Gelukkig sta ik nu op een ministalletje met maar 2 andere pony's, dus dat probleem speelt hier niet.

* To Belg, or not to Belg *

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:51

Het scheelt dat ik bij mensen thuis rij. Héérlijk, bijna altijd de buitenbak voor mezelf. En als er iemand naast de kant staat, is het een ervaren iemand die alleen maar het beste met me voor heeft... Lachen

Maar oh, ik heb genoeg 'stuurlui' meegemaakt hoor. Maar die komen er vanzelf wel achter dat ze goed fout zitten...

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:53

op een manege heb je dat heel erg snel! ik reed vaak een eigen paard op m'n vroegere manege en daar stonden ook altijd wel wat mensen in de deuropening commentaar te leveren! heb altijd het idee gehad dat ze jaloers zijn ofzo.... weet niet, maar dat dacht ik altijd!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 08:59

Nou, ik kan het commentaar meestal redelijk goed horen van mensen en het slaat echt nergens op. Zelf heb ik ervaring met gruwelijk moeilijke paarden en ik rij zelf niet bepaald slecht of op laag niveau. En dan komen opmerkingen van iemand die in de L2 rijdt en zijn/haar paard kromtrekt gruwelijk irritant over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:40

Ik hoor dat niet eens als ik lekker met m'n paard bezig ben. Ik ben regelmatig functioneel doof, hartstikke handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:48

Gelukkig heb ik er heel erg weinig last van en dat wil ik graag zo houden Lachen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:07

geef ze gewoon een dikke knipoog en een lach.

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:36

Heb er ook geen last van, ik denk misschien wel wat, maar zeg het pas als ze er ook om vragen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:49

Ik ken het. Mijn rijbak ligt grenzend aan een landweggetje waar met mooi weer een heleboel mensen lekker komen wandelen en fietsen. Soms heb je dan ongevraagd wel eens een publiek.
Ik heb het een tijdje geleden meegemaakt toen ik mijn ruin aan het rijden was. Hij heeft heel veel moeite met de oprichting omdat hij zo groot en lang is. Dus ik pak dat altijd even op het einde van de rit op als hij lekker los en ontspannen is. Komt er een of andere heldere voorbij gefietst en komt er zo'n loze opmerking van: je moet je paard wel voorwaarts neerwaarts rijden anders komt het niet goed. Slaat werkelijk helemaal nergens op want je weet niet eens waar ik mee bezig ben. Ik rijd lekker door en negeer zulke opmerkingen.
Gisteren had ik het toevallig nog. Ik had les en op een gegeven moment komt er een groepje voorbij gefietst. Een van die mensen zei; 'je paard loopt veels te diep' . Dat kon hij zien in het voorbij fietsen, in een fractie van een seconde, knap hoor!!!
Maar goed als je niet gewend bent dat je je paard ook wat ronder kunt rijden dan weet je dat niet maar dan kan je maar beter je klep houden.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 12:21

Grappige is dat ik van voorbijgangers of bezoekers nooit last heb. Die weten niet beter en vinden alles mooi.
Heb je die fietser niet gelijk gevraagd om jou les te geven? Misschien wil die persoon het wel even voordoen hoe het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:42

Die neiging heb ik ook wel eens gehad, om gewoon af te stappen en te zeggen "laat maar es zien hoe het echt moet dan", maar ik weet dat die gekke merrie van mij d'r 1 groot feest van gaat maken als er iemand opstapt die haar te hard in de mond pakt of z'n sporen vijf centimeter het spek in schopt, en dat vind ik ook niet helemaal gewenst voor d'r opvoeding... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:44

Oh in dat soort gevallen heb ik 1 regel: "bedankt, maar ik heb al een instructrice", om vervolgens vrolijk door te rijden Haha!.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 12:58

Sonja schreef:
Die neiging heb ik ook wel eens gehad, om gewoon af te stappen en te zeggen "laat maar es zien hoe het echt moet dan", maar ik weet dat die gekke merrie van mij d'r 1 groot feest van gaat maken als er iemand opstapt die haar te hard in de mond pakt of z'n sporen vijf centimeter het spek in schopt, en dat vind ik ook niet helemaal gewenst voor d'r opvoeding... Haha!

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een ander wel eens op Bresco heb gezet. Was ook iemand met een iets te grote waffel. Het enige dat ik nog hoorde was: hoe zet ik hem weer stil???? Bresco had mij geloof ik al door toen. Hij heeft haar even door de hele bak gesleurd. Vervolgens kwam hij bij mij tot stilstand. Heb haar daarna niet meer gehoord Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:12

Ik vind het bij ons op stal op zich wel meevallen. Natuurlijk staan er mensen aan de kant en ik trek me daar zelf best veel van aan. Als ik te grove hulpen geef omdat Maddox een keer niet wil stoppen, dan schaam ik me eigenlijk wel. Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.

Ik vind dat je netjes rijdt, maar volgens mij heb je toch niet hoger gestart dan L?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 13:56

Wat betreft dat laatste puntje Manon, dat ligt bij mij een beetje pijnlijk. Ik heb toen niet de kans gehad om door te starten. Heb toen alleen nog maar getraind. Niveau ligt wel hoger, maar het is niet "officieel".

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:04

Ik vind het ook altijd zo iritant. Ik heb dan 'maar' een kleine pony en mensen zeggen altijd dat ik er ook maar een klein kindje voor moet zoeken. Maar met Dennis gaat dat niet, hij is af en toe gewoon pittig hengst, ik wil niet weten wat er gebeurd als ik een echt lief klein shetland ruitertje d'r dan op heb zitten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 19:47

ja das zekker iritand we hebebn ook een meisje op onze mange en last was er een wedstrijd maar de instucteur geeft dan les gaf ze gewoon zelf les aan der kind gaat ze middende in de bak staan gielen naar der kind de instructeur werd er gewoon stil van

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:16

ik ken dat soort mensen wel. als ik rij heb ik het er meestal te druk voor maar als ik aan de kant sta en ik hoor zo'n mensen praten erger ik me er wel aan...maar in mate...Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 00:31

Toen ik nog op de manege reed had ik ook altijd kotsneigingen van een bepaald persoon. Ik ben een allemandsvriend en heb niet vaak mensen die ik niet mag.....maar die ene persoon
Ik reed wat paarden voor de manege-eigenaar extra en reed dan met een les mee. De twee paarden die ik reed, waren niet echt makkelijk en vooral die ene had wel eens van die capriolen en dat was niet normaal. Ze lanceerde me dus een keer en brak 2 ribben en de rest was gezellig gekneusd..maar vind je het gek, als je bij A gelanceerd word en in volte van C terecht komt Scheve mond Maar ik was gewoon weer op mijn paard geklommen en maakte netjes mijn rondjes galop af. Als dat paard het in haar bol kreeg dan was het net een rodeopaard en ik bleef zo dus een paar rondjes zitten en toen moest ik me wel los laten Verward Er was dus een meisje in de les en ze was best aardig, maar die moeder Lips are sealed Dat meisje kon niet zo goed rijden en dat wist ze zelf ook wel, maar haar moeder vond haar de beste Gaaaap en toen ik viel zei ze tegen me'Zie je dat je niet kan rijden, mijn dochter blijft tenminste zitten' nou ja....laat maar lekker gaan. Nog niet eens 5 minuten later verstapte het paard waar dat meisje op reed zich en ging iets naar rechts en ze lag er meteen dus naast. Ik had het niet meer van het lachen, niet omdat dat meisje viel, maar je had dat hoofd van die moeder moeten zien Tong uitsteken Dat paard deed dus eigenlijk helemaal niks en ze viel en dus kwam ik langs de deur(waar die moeder stond) en zei toen 'wie kan er niet rijden' en sindsdien heeft ze steeds onwijs aardig tegen me zitten doen.......of je daar blij mee moet zijn Scheve mond gelukkig rijd ik niet meer bij een manege..niemand die zegt wat je moet doen of laten! heerlijk!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:54

Zo hebben we er ook wel een paar op de manege...
Voorbeeldje:

Er komt een kind met Virginia (een paard van de manege dus) aanlopen, om naar de bak te gaan voor haar les. Maar het was pas half, dus ze moest nog een half uur wachten. Het gesprek:
Ik: Heeft Cyndy (instructrice) je al geroepen?
Zij: Neej.
Ik: Okeej, ga dan maar terug, je mag pas komen als je wordt geroepen.

Wat denk je? Dat kind blijft gewoon staan? Dat was een of andere beginner, die denkt dat zij het goed weet. Staat Virginia daar een half uur buiten te wachten Lips are sealed
Er stond ook een moeder bij, die dacht dat zij het ook wel wist. Ik bleef doorzeggen dat ze terug moest, gaat die moeder zeggen dat dat helemaal niet nodig is Gaaaap Naja, ze bleef uiteindelijk staan, terwijl dat normaal niet mag. Als Cyndy dat had gezien, had ze haar terug naar stal gestuurd, en dat doet ze echt!

Dat vind ik zooo irri... Dan gaan ze alleen maar alvast naar de bak om te rijden, na de les zetten ze dat paard op stal, doen het hoofdstel en zadel (misschien) af, en gaan naar huis.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-03 09:00

Dat vond ik altijd wel erg op de vorige manege. Er waren diverse manegeklanten (ik heb het dus niet over ALLE manegeklanten) die echt bizar met de paarden omgingen. Zelf liep ik nog wel eens even langs de manegepaarden en als je zag hoe ze die beestjes afentoe achterlieten. Zadel er nog op of hoofdstel lag gewoon in de hoek van de stal. Echt te bizar voor woorden. Dat waren overigens ook mensen die 1x in de 2 weken kwamen opduiken en dachten dat ze het allemaal wel ff zouden leren Lips are sealed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Getty_Maan, Mieke, mmajar, sasja0705, savieralover, Vagabondo, Vinny12511, Whizz en 178 bezoekers