Gewoon bedachtzaam of een rare tic ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Gewoon bedachtzaam of een rare tic ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 19:44

Voordat ik ga rijden, heb ik een heel ritueel dat afgewerkt moet worden.
Geen bijgeloof oid, meer een "tic" Knipoog
Zo ga ik eerst altijd mijn voeten wassen, schone sokken aantrekken, schoon ondergoed ed. voor het geval dat er maar iets zou gebeuren.
Bang ben ik niet, maar ik moet er niet aan denken dat als ik van m'n paard af val en bij de huisarts of het ziekenhuis terecht kom, dat ik dan vieze sokken aan heb.
Op zich niks mis mee, maar het heeft wel wat weg van een verplichting, zonder dat zou ik niet op mijn paard stappen.

Hebben jullie ook zo'n rare tic als het om de voorbereidingen voor het rijden gaat ?


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:50

neej,niet echt,als ik een grote tocht ga maken controlleer ik wel een keer of 20 of alles wel goed zit en zo,maar verder niks

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:51

Nee, eigenlijk niet. Maar ik kan me wel voorstellen waar jouw gedachtengang vandaan komt.

* To Belg, or not to Belg *

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:51

ik doe dat elke dag zowieso (voeten wassen, schone sokken en schoon ondergoed e.d) hahaha nee sorry ik heb niet zo'n tic...maar kan me er iets bij voorstellen

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:54

Nee ik doe dat ook nooit, maar ken wel mensen die zo iets doen ( of altijd een schone onderbroek meenemen want stel dat je in het ziekenhuis beland) Ik snap wel dat sommige mensen dat doen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:56

Oscar schreef:
Hebben jullie ook zo'n rare tic als het om de voorbereidingen voor het rijden gaat ?

Alleen als ik op wedstrijd ga.
Dan wil ik altijd per se bepaalde dingen mee. Vanaf nu gaat dat chique halster wat we van je hebben gekregen dus ook mooi iedere wedstrijd mee.

En als ik buiten ga rijden, dan wil ik ook allerlei dingen mee voor het gaval dat. Zoals mobiele, geld, sleutels voor evt steentjes uit de hoeven te halen, etc.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:58

Mickey schreef:
En als ik buiten ga rijden, dan wil ik ook allerlei dingen mee voor het gaval dat. Zoals mobiele, geld, sleutels voor evt steentjes uit de hoeven te halen, etc.


maar dat noem ik geen tic, dat zijn toch gewoon voorzorgsmaatregelen?

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:12

Nou dat heb ik niet.
Maar ik heb wel hele andere rare tics.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:37

Ik heb geen tic voor het rijden, maar een tic als ik wegga, ik controleer altijd wel 3 keer of het hek van de wei of de deur van Jerai's stal wel dicht zijn Haha!. Dan weet ik ergens dat ze wel dichtzitten, maar ik moet toch voor de zekerheid even kijken.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:45

Ik moet altijd 100 keer naar het toilet als ik denk aan de gedachte om onderweg te moeten plassen Haha! . Brrr!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:55

Ik heb eerder een gewoonte dan een tic, maar sommigen vinden het echt een tic.
Als ik opgezadeld heb dan steek ik altijd een sigaretje op voor het rijden. Daarna ga ik pas aan singelen, hoofdstel omdoen en natuurlijk een cap op doen!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:44

Kusia schreef:
Ik heb eerder een gewoonte dan een tic, maar sommigen vinden het echt een tic.
Als ik opgezadeld heb dan steek ik altijd een sigaretje op voor het rijden. Daarna ga ik pas aan singelen, hoofdstel omdoen en natuurlijk een cap op doen!

Gewoon ff lekker ontspannen dus!! *LOL*

---CARPE DIEM---

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:49

Ik vergeet mijn zweepje altijd. Vaste prik.
Ben ik klaar met opzadelen, moet ik Concorde (of een ander slachtoffer) smeken mijn zweepje even van de kast af te vissen...
Terwijl ik gewoon weet dat ik hem even pakken moet als Sheek nog vast staat... :/

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:25

visje schreef:
Ik moet altijd 100 keer naar het toilet als ik denk aan de gedachte om onderweg te moeten plassen Haha! . Brrr!


dat heb ik nou ook altijd Haha!

ook moet ik altijd 100 keer me handen wassen als ik net gepoetst heb en op het punt sta weg te gaan (kan niet tegen vieze handen Haha! )

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:34

Jerai lover schreef:
Ik heb geen tic voor het rijden, maar een tic als ik wegga, ik controleer altijd wel 3 keer of het hek van de wei of de deur van Jerai's stal wel dicht zijn Haha!. Dan weet ik ergens dat ze wel dichtzitten, maar ik moet toch voor de zekerheid even kijken.


Yep dat doe ik dus ook.. checkcheck dubbel check, stang dicht? deur dicht? ok.. pfff ik mag weg... heb ik het wel dichtgedaan Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:46

citalover"]
[quote="visje schreef:
Ik moet altijd 100 keer naar het toilet als ik denk aan de gedachte om onderweg te moeten plassen Haha! . Brrr!


dat heb ik nou ook altijd Haha!

ook moet ik altijd 100 keer me handen wassen als ik net gepoetst heb en op het punt sta weg te gaan (kan niet tegen vieze handen Haha! )
[/quote]

Juist! Ik denk dat ik eens naar een dermatoloog moet, want van al dat wassen drogen mijn handen verschrikkelijk uit. *LOL*

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:41

citalover schreef:
ook moet ik altijd 100 keer me handen wassen als ik net gepoetst heb en op het punt sta weg te gaan (kan niet tegen vieze handen Haha! )


Dat heb ik ook! Als ik op stal ben was ik wel 20 keer m'n handen! Ik kan ook niet tegen vieze handen, en droge zijn helemaal erg. Heb dus ook creme en alles op stal staan! En zodra ik thuiskom in de schone omgeving voel ik me heel vies en doe ik niks voor ik onder de douche ben geweest! Maar das niet echt een tic denk ik, gewoon dat het niet fijn voelt Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:23

ilsejee"]
[quote="citalover schreef:
ook moet ik altijd 100 keer me handen wassen als ik net gepoetst heb en op het punt sta weg te gaan (kan niet tegen vieze handen Haha! )


Dat heb ik ook! Als ik op stal ben was ik wel 20 keer m'n handen! Ik kan ook niet tegen vieze handen, en droge zijn helemaal erg. Heb dus ook creme en alles op stal staan! En zodra ik thuiskom in de schone omgeving voel ik me heel vies en doe ik niks voor ik onder de douche ben geweest! Maar das niet echt een tic denk ik, gewoon dat het niet fijn voelt Haha!
[/quote]

Ja dat heb ik ook ja.
Niet echt steeds mijn handen wassen ofzo, maar zodra ik thuis ben wil ik wel het liefste schoon zijn.
Dan vind ik me ineens stinken Lips are sealed

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers