Verslag weekje paardrijden in Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Verslag weekje paardrijden in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 23:57

Hier een vers verslag van mijn weekje Engeland!
Wij, d.w.z. mijn moeder, 2 collega's vcan haar en ik, zijn woensdagochtend met het vliegtuig vertrokken vanaf Schiphol naar London. Vandaaruit zijn we met een bus 5,5 uur onderweg geweest naar Swansea. Dat is een plaats in Zuid-Wales. Na niet eens een stop te hebben gemaakt kwamen we zo gaar en uitgesmeerd als boter aan. Vanuit Swansea hebben we een plaatselijke bus genomen richting het dorpje waar we moesten wezen. Eenmaal daar werden we met de auto opgehaald en kwamen we, nog gaarder en vermoeid van een hele dag reizen, aan op het landgoed. De mensen die daar woonden, hadden een landhuis waar ze kamers verhuurden aan mensen die gewoon een nachtje wilden komen logeren, aan mensen die wilden wandelen en mensen die wilden paardrijden op paarden van hun. Voor dat laatste waren wij dus gekomen!

De paarden hebben het echt perfect daar. Ze kunnen op een weiland staan, maar als het regent of waait kunnen ze via een pad naar een beschut plekje lopen waar ook allemaal balen kuil staan. Ze moeten eens per dag dan rijden (en niet zo kort en moeilijk ook) maar hebben ook vaak vrij.

De volgende dag gingen we dus rijden. Je ging met een hele groep, 2 begeleiders. Omdat ik één van de weinige ervaren mensen was die meereden, kreeg ik Cheeko. Dat was een ondeugend Welsh-pony'tje met een schattig hoofdje en een heel leuk karakter. Hij was best wel pittig, al waren ze natuurlijk allemaal heel rustig omdat ze al die beginners moesten dragen. Mijn moeder had nog nooit een buitenrit gemaakt dus die kreeg de makkelijkste (en tegelijkertijd het hoogste) paard, genaamd Polly. Toen hebben we heerlijk gereden over een stukje strand en een stuk bos. Onderweg hou je altijd minstens een uur pauze bij een resteurantje, teeroom, eetcafé of whatever.

Na de rit vroegen de twee begeleidsters of ik zin had om iedere dag na het rijden bij de paarden van de eigenaar te gaan helpen (eten geven, aanvegen, gewoon de standaard klusjes). En een paarden dat hij daar had... ik stond echt te kwijlen! Achteraf bleek dat er niemand van de gasten was die de stallen daar in mocht, dus ik was een uitzondering en voelde me daardoor erg gevleid Schijnheilig .

Dag 2 reed ik op Bottom, een soort Cheeko in het groot Knipoog . Ik vond Cheeko wel leuker omdat ik daar meer contact mee kreeg. We zijn langs de velden gereden waar je een onwijs mooi uitzicht had. De groep was aleen nogal rommelig. Er was dan een vrouwtje die constant zat te gillen als haar paard een pasje opzij deed wat die paarden alleen maar onrustig maakten. Annette, de college van mijn moeder, zat op een jong paardje die best druk was. Die schoot op een gegeven moment ook langs de groep, gewoon uit joligheid, en Polly, die achteraan liep, schrok daarvan. Dus die galoppeerde ineens aan en mijn moeder schrok zich rot. Het is een beetje moeilijk te beschrijven hoe het nou precies gebeurde, maar mijn moeder viel dus van Polly af. Kon niemand wat aan doen en Polly stond heel schuldig te kijken. Echt, Polly was een paard uit duizenden!

Er reed verder nog een vrouwtje mee die we Spook noemden, omdat die paarden allemaal zo bang van haar waren. Zij had gezegd dat ze had gejaagd en dus heel goed kon rijden. Dat was dus niet zo en toen Derby, een schimmeltje waar zij op reed, opzij sprong lag ze er zo naast! Yeah, go Derby!! Dat mens schelden op die meisjes die begeleiden, die het juist zo goed deden. Rotwijf.

Dag 3 reed ik dus op het schimmeltje, Derby, en een leuk beest dat dat was! Echt zooo lief! Dat was ook de enige dag dat we gegaloppeerd hadden, want op de lunchplek mochten degenen die durfden met een van de meisjes mee naar een lang galoppeerpad. Heerlijk! Spook reed ook weermee, grrr... wat heb ik me doodgeërgerd! Ze zat ons de hele tijd te bekijken, en overal klagen en schelden en tieren. Maar ja, kon ons haar schelen, als wij maar lol hadden. Derby was echt een geweldig paard!

Dat was dus in een notendop mijn verslag Knipoog. Vandaag hebben we weer dezelfde reis teruggemaakt, dus ik ben doodmoe en ga nu lekker SLAPEN! Voor de site:

http://www.parc-le-breos.co.uk

Binnenkort volgen er nog foto's!

Groetjes, Denise.


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:08

Zo he dat lijkt mij echt gaaf, volgens mij heb je het echt tof gehad.
Mooi landschap zeker ook?

Ik ben echt heel benieuwd naar de foto's

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:43

Klinkt wel erg gaaf. Engeland is ook zo mooi!
Ik wil ook ooit nog eens in Engeland of schotland gaan rijden.
Ik ben benieuwd naar je foto`s!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:38

Nou zo te lezen heb jij je goed vermaakt he *LOL* , heeft je moeder er niets aan overgehouden van die val?

We willen wel de FOTO"SSSSSSSSS zien Nerd

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:11

Nu ben ik bijna net zo erg als mijn welshe huisgenoot, maar je bent niet in Engeland geweest maar in Wales!! Haha! (of groot brittanie, maar niet engeland Tong uitsteken )

Klinkt in ieder geval wel leuk, ik wou het ook nog gaan doen (ik zit vlakbij Newport) maar vanwege financiele redenen kan het niet (sta rood Haha! )

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:10

Hoi ,

Klinkt allemaal heel leuk, hoop dat je het naar je zin hebt gehad?
Ik heb het verslag al wel gehoord van An hoor, maar leuk om het van jou te lezen, over dat spook heeft ze het namelijk niet gehad.
Hoop dat je moeder zich geen pijn heeft gedaan.

groetjes Corrie

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 07:48

wkoekoek"]
Nu ben ik bijna net zo erg als mijn welshe huisgenoot, maar je bent niet in Engeland geweest maar in Wales!! Haha! (of groot brittanie, maar niet engeland Tong uitsteken )
[/quote]

Oké oké, je hebt gelijk

[quote="jaqueline schreef:
Mooi landschap zeker ook?


Jaaa idd we hebben echt genoten!


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:51

Zeg moet jij niet naar school?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:17

Hé, wat grappig, hier ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Kregen jullie ook elke ochtend de - dit is een paard - zo kom je erop – hier zit de rem / versnelling, etc – uitleg Tong uitsteken , en hebben ze nog steeds dat uitgebreide opzadelritueel? Ik reed toen op Lala (hele domme naam voor een heel leuk paardje), een soort Welsh Cob, staat die er nog?

Wat ik wel ontzettend jammer vond was dat alles in één groep gepropt werd. Mensen die konden rijden zaten in dezelfde groep als mensen die nog nooit een paard van dichtbij gezien hadden (echt!) en dagjestoeristen. In de gids stond wel dat het tempo wat lager was, maar hier had ik nou ook weer niet op gerekend. Ik vond het ook niet heel erg verantwoord, die paarden waren hartstikke braaf, maar het blijven dieren. Die beginners reden ook steile, gladde paadjes af en de hele kudde is een keer vlakbij een drukke weg op hol geslagen nadat een grote tak van een boom afstortte...

Maar de eigenaresse was een schat van een mens, de paarden waren leuk, het eten was best lekker (de ontbijtjes waren Vingers aflikken) en de omgeving was echt schitterend. Naar Wales wil ik dan ook zeker nog wel een keer terug.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:23

wkoekoek schreef:
Nu ben ik bijna net zo erg als mijn welshe huisgenoot, maar je bent niet in Engeland geweest maar in Wales!! Haha! (of groot brittanie, maar niet engeland Tong uitsteken )

Je was me voor Lachen

Heerlijk he, paardrijden in Wales?? Lachen Mijn opa woont in Powys, en daar is het ook prachtig.. heb daar mijn passie voor paarden opgedaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:34

Gaaf zeg! Ben ook al een aantal keer op vakantie geweest, zowel in Engeland als in Wales! En heb natuurlijk de nodige ritjes gemaakt tijdens die vakanties! Heb er mijn hart verloren. Zou zo weer op vakantie gaan...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 19:39

JoT schreef:
Hé, wat grappig, hier ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Kregen jullie ook elke ochtend de - dit is een paard - zo kom je erop – hier zit de rem / versnelling, etc – uitleg Tong uitsteken , en hebben ze nog steeds dat uitgebreide opzadelritueel? Ik reed toen op Lala (hele domme naam voor een heel leuk paardje), een soort Welsh Cob, staat die er nog?

Wat ik wel ontzettend jammer vond was dat alles in één groep gepropt werd. Mensen die konden rijden zaten in dezelfde groep als mensen die nog nooit een paard van dichtbij gezien hadden (echt!) en dagjestoeristen. In de gids stond wel dat het tempo wat lager was, maar hier had ik nou ook weer niet op gerekend. Ik vond het ook niet heel erg verantwoord, die paarden waren hartstikke braaf, maar het blijven dieren. Die beginners reden ook steile, gladde paadjes af en de hele kudde is een keer vlakbij een drukke weg op hol geslagen nadat een grote tak van een boom afstortte...

Maar de eigenaresse was een schat van een mens, de paarden waren leuk, het eten was best lekker (de ontbijtjes waren Vingers aflikken) en de omgeving was echt schitterend. Naar Wales wil ik dan ook zeker nog wel een keer terug.


Nee Lala staat er niet meer. Wat voor paardje was dat? Bij ons zat het in de planning om de groep te splitsen, maar er waren ook een hoop wandelaars dus er was onwijs veel te doen in huis waardoor ze maar weinig mensen konden missen.

Verantwoord? Ik denk dat het een pittige rit is voor een beginner, maar ik vond dat ze het erg goed en veilig deden, altijd vragen of het goed ging, zeggen hoe je moest zitten op bepaalde punten, bla bla bla...

Ik had het ook erg naar mijn zin, misschien volgend jaar weer!

Groetjes, Denise.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:13

leuk eg dat zou mijn moeder dus noooooit doenhe...ze heeft een keer op soraya gezeten wel 10 sec.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:09

Ze zijn inderdaad heel veilig daar, iedereen wordt met alles geholpen.
Ik vond ook de routine met de lunch erg leuk. Gewoon de paarden aan de andere kant van de weg laten staan. Niks vastzetten. En na een uur kwamen wij uit de pub en dan stonden ze daar nog gewoon.
Ik vind dat ze ook heel vriendelijk met de paarden omgaan.

Sommige ritten waren wel erg spectaculair. Heel stijl en erg dicht langs de klippen, maar absoluut betrouwbare paarden.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:12

Omdat jij ook in die stal bent geweest. Hebben ze die bejaarde falabella nog, die achterin een voor de boxen een klein stalletje heeft?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:25

YouKwnowWho schreef:
Nee Lala staat er niet meer. Wat voor paardje was dat? Bij ons zat het in de planning om de groep te splitsen, maar er waren ook een hoop wandelaars dus er was onwijs veel te doen in huis waardoor ze maar weinig mensen konden missen.

Verantwoord? Ik denk dat het een pittige rit is voor een beginner, maar ik vond dat ze het erg goed en veilig deden, altijd vragen of het goed ging, zeggen hoe je moest zitten op bepaalde punten, bla bla bla...

Ik had het ook erg naar mijn zin, misschien volgend jaar weer!

Groetjes, Denise.


Nou ja een Welsh Cob achtig iets dus (ik ben erg slecht in rassen benoemen), bruin/rood, niet slank en niet dik en echt zo'n paard waarvan je je afvraagt of hij niet in je koffer zou passen... Heel leuk dus, zat heerlijk, lekker voorwaarts, vrij braaf, maar dat waren ze eigenlijk allemaal (op eentje na, die ging af en toe gewoon rollen, z'n berijder moest daar erg alert op zijn). Ze vonden haar daar lelijk, maar ik vond het een schatje.

Ik vond die beginners (non-riders) wel heel dapper. Stel je voor, je hebt nog nooit op een paard gezeten (wij hadden zo'n gezin erbij) en dan ga je op zo'n beest van een steile, gladde heuvel af. Nou, ik geloof niet dat ik dat had gedurfd toen ik net begon met rijden. De stunt bij ons was toen het ponietje van een klein meisje een gat tussen haar en haar voorganger meende te moeten overbruggen door een galopje. Ik heb nog nooit iemand zo verbouwereerd zien kijken! Ze vond het echt niet leuk. Knipoog Erg fout, maar ik heb in een deuk gelegen.
Net je foto's even bekeken trouwens en wat is het daar toch mooi!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, Dyphusion, Emj_23, Gerdjee, Indy_Mouse_9, IzAw, josien_m_, ladynette_x, Larislaatje, Noukie123, SemrushBot, Sourire, Vagabondo, Wopkebrok, xRaisin en 138 bezoekers