Dilemma: fokprodukt terugkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Dilemma: fokprodukt terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 13:45

Ik kreeg gisteren een mailtje van mn ouders. Ze hadden een mail gekregen van de eigenaren van Fenny. Ze willen haar verkopen en wij hebben eerste keus. Pling Ze verkopen ook nog twee produkten van haar: een jaarling hengst en een 2 jarige merrie, allebei van dezelfde vader (van deze vader loopt ook een produkt koersen, en dat gaat prima).
Nu vroegen ze aan mij wat ze moeten doen... Fenny zou heel leuk zijn, vind ik, het is Ofir's tante, en we hebben haar zelf gefokt. Maar: ze is al 14. Scheve mond En dan komt er nog bij dat we al 4 paarden hebben, waarvan er twee in training staan. We hebben de ruimte wel, dat scheelt. Maar wat moeten we nou? Fenny terug kopen en met de oude lijn doorfokken, of de jonge merrie kopen, die eerst nog kan koersen? Ik weet het niet


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:06

heel moeilijk.......... ik zou zelf kijken welke paardjes het meeste kans hebben op een goed tehuis... en dan degene die het "minst" kans heeft terugkopen....

Maar ik ben een sentimentele muts wat dat betreft... Haha!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:24

SmithsGirl schreef:
heel moeilijk.......... ik zou zelf kijken welke paardjes het meeste kans hebben op een goed tehuis... en dan degene die het "minst" kans heeft terugkopen....

Maar ik ben een sentimentele muts wat dat betreft... Haha!


Dat hoor je mij niet zeggen Knipoog Haha!
't Is overigens wel een nobel streven en het komt zeker uit een goed hart, dus daar is niks mis mee.

Zelf zou ik eerder kijken of je er veel belang aan hecht om het paard terug te kopen.
Ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om haar weer op haar oude stekkie te hebben, ook vanwege de emotionele waarde.
Maar het belangrijkste voor mij zou zijn of het een goede fokmerrie is.
Dat ze "al" 14 is zou me niet zoveel uitmaken, echt oud is het natuurlijk niet en de prijs zal er ook naar zijn.
Als het een goede fokmerrie is en je wilt haar graag terug, dan is het natuurlijk een uitgelezen kans en dan zou ik het zeker doen
Veel succes met je beslissing !

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 17:08

"al" 14 is het wel hoor Haha! Haar moeder is weggegaan toen ze 12 of 13 was, Ilana is weg gegaan toen ze 10 was, maar daar kon sowiezo niet meer mee gefokt worden. Ik heb wat dit betreft ook wel een beetje de neiging om Fenny te kiezen, maar toch... met een jong paard kan je eerst koersen, we hadden net besloten om Rival te laten dekken, dan maar meteen twee laten dekken? Fenny is toch al wat ouder, en haar eerste veulen was niet goed (miste botje in been en is afgemaakt). Over het algemeen worden de veulens er geloof ik niet beter op, als de merrie ouder wordt. aaaahhh.. ik zit mezelf gek te maken hier...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion en 34 bezoekers