Wat voor planten heb ik eigenlijk in mijn tuin?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Wat voor planten heb ik eigenlijk in mijn tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 13:14

Tja het heeft helemaal niks met paarden te maken en vraag me ook af of er wel iemand is die zich ook bezig houd met planten in de tuin.
Ik vraag me dus af wat voor planten ik precies en heb en wat zij nodig hebben.
Natuurlijk weet ik wel wat ik geplant heb Tong uitsteken maar wil me er toch iets meer in gaan verdiepen.
Als iemand mij kan vertellen op welke site ik eens kan proberen te kijken dan zou dat heel handig zijn.

Een voorbeeld van een aantal plantjes die ik heb:

Lavendula (lavendel)
Melissa Officinalis (citroen plant)
Mentha Peperita (pepermunt)
Hyacinthus White Pearl (witte Hyacint)
Vigne ,vroege v d laan (witte druif)
Nina Weibull (rode perkroos)
Senga Sengana (de aardbei)

En wat andere natuurlijk(anders is het zo leeg) Tong uitsteken


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:16


prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:19

Met die pepermunt moet je een beetje uitkijken, die woekert als een gek door je hele tuin heen!

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:08

Aan mij heb je ook niet zo'n goede vraagbaak.
Ik had in mijn eerste eigen tuin eenjarigen gezaaid en die kwamen nog op ook. Ik koesterde ze en gaf ze dagelijks water.
Op een dag kwam mijn schoonmoeder langs. Zij is altijd bezig met haar tuin en weet er veel van af maar ik kreeg een rolberoerte toen ze opeens mijn zorgvuldig gekweekte eenjarigen uit de grond begon te trekken. Toen ik begon te protesteren keek ze me bevreemd aan en zei toen "maar Alex, dit is onkruid" Bloos *LOL*

Sindsdien kweek ik eenjarigen alleen nog maar in bakjes en zet ze pas in mijn tuin als ze duidelijk herkenbaar zijn Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 23:31

Alexandra toch.
Onkruid moet je ook niet water geven Tong uitsteken
Ik lag echt in een deuk toen ik je verhaaltje las Haha!

Ik weet honderd procent zeker dat dit geen onkruid is!
De kaartjes heb ik nog erbij.

Dat permunt uitbreid moet ook,want daarvoor staat het er.
De tuin moet lekker gevuld worden,met zo weinig mogelijk planten(zo goedkoop mogelijk houden he)
Het ging erom dat we wat geur plantjes er tussen door hebben.
We hebben namelijk enorme zeikers van buren die beweren dat onze tuin stinkt.(niet alleen dat hoor,want het is gewoon pesten en meer niet,zijn van die camping bejaarden en wij jongeren willen ze niet als buren.Ze zijn al twee jaar bezig ons weg te krijgen,maar ik bijt terug)
Mijn vriend wil heel graag wiet planten in de tuin want die geven echt een geur om u tegen te zeggen,maar sasje staat dat niet toe(vriendje af )
Maar als er iemand is die gewone planten kan aanraden die ook enorm geuren,graag!
Mij zullen ze niet lang voorhouden dat mijn tuin stinkt(wat hij dus nu al niet doet)Ik pak ze terug en maak er de mooiste tuin van heel de wereld van(nouja iets in die richting)
Ik ben erg graag buiten dus erg vind ik het niet om nieuwe plantjes te planten en wil me daarom iets meer verdiepen in deze dingen(zodat ik niet de zelfde kant op ga als Percy Tong uitsteken )

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:32

In het voorjaar: keizerskronen, ruik je al van verre! Buxus doet het het hele jaar goed (stinken)....

Extremely rare and Beyond Compare

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:38

kamperfoelie...en seringen...

En er is ook een soort laurierboom die als hij boeit echt naar kattepis stinkt...heeft kleine witte bloemetjes...wordt ongeveer manshoog...
Weet iemand daar de naam voor?

Je suis Charlie.

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:47

En dan is er nog een soort vleesetende plant, die een aas- oftewel lijkengeur afgeeft zodat de vliegen er op af komen. Ik heb dat 1 keer geroken, brrrrr.... maar die plant doet het jammer genoeg alleen maar binnen Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:53

Alexandra ik heb een heleboel bloemetjes getrokken. Te veel voor mijn tuin. Kom er maar wat ophalen hoor. Was zowiezo verbaasd dat alles nog leefde ondanks dat ik weg was

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:54

Percy schreef:
Aan mij heb je ook niet zo'n goede vraagbaak.
Ik had in mijn eerste eigen tuin eenjarigen gezaaid en die kwamen nog op ook. Ik koesterde ze en gaf ze dagelijks water.
Op een dag kwam mijn schoonmoeder langs. Zij is altijd bezig met haar tuin en weet er veel van af maar ik kreeg een rolberoerte toen ze opeens mijn zorgvuldig gekweekte eenjarigen uit de grond begon te trekken. Toen ik begon te protesteren keek ze me bevreemd aan en zei toen "maar Alex, dit is onkruid" Bloos *LOL*


Moest wel even grinniken om jouw verhaal. Maar de een zijn onkruid is de ander zijn lievelingsplant...Als je goed kijkt zijn brandnetels ook ontzettend mooi... en helemaal als er vlinderrupsen op af komen....

Onkruid is een begrip voor alles wat ergens ongewild groeit. Wij hadden bijvoorbeeld een bamboe die zich over de hele tuin had uitgebreid...zo erg dat we erover dachten om met round up aan de gang te gaan. Ware het niet dat eens in de 14 jaar die bamboe bloeit en daarna afsterft. Dat is dus vorig jaar gebeurt...waren wij er meteen vanaf...

En alles wat er komt.... maar geen bamboe meer....Haha!

Je suis Charlie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:33

Citroenplanten geuren (lees: meuren Knipoog ) ook ontzettend, vooral als je ze aanraakt of wanneer er regen op valt.
Aanradertje ? Haha!


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 14:41

Oscar:
Een citroenplant heb ik al,maarinderdaad die kunnen lekker geuren ja.
Al het andere is natuurlijk ook een optie!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:53

Buiten de vaste planten in de tuin heb ik nu overal bakken met nieuwe plantjes staan. Er zitten ook zoveel zaadjes in zo'n pakje Knipoog
Stokrozen, verschillende soorten zonnebloemen groot en klein, violieren en Susanne met de mooie ogen, o ja en siererwten Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie