ruiterkamp+ trektocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 15:51

Ik ben afgelopen week op ponykamp geweest.
[b]Maandag[b]
Om half 11 moesten we op de manege zijn. De paarden en pony's werden ingedeeld. Ik moest op Iris, een hele lieve vosmerrie.

Even later gingen we rijden. We hadden les van de leidster.
Na de lunch hadden we springles.
's Avonds hadden we een dropping.

[b]Dinsdag[b]
Dinsdagochtend hadden we les. Daarna gingen we zwemmen en oefenen voor de caroussel die we op zaterdag uit zouden voeren voor de ouders. De
leidster ging 's avonds weg omdat ze op vakantie ging.,


[b]Woensdag[b]
Woensdag begon de trektocht. We vertrokken geloof ik om half twee. Het ging allemaal niet zo goed. Op het viaduct ging Britt er kei hard vandoor. Ze trok zich los (we liepen er langs). Gelukkig kon ze nog net op tijd vastgepakt worden. Een meisje was er drie keer afgevallen. De derde keer was op de hei. We moesten stilstaan omdat het meisje weer op moest stappen. Ginger had geen zin om te wachten. Hij draaide om en galoppeerde weg. Henk was met zijn paard mee op trektocht, hij reed achteraan. Gelukkig stopte Ginger nadat het meisje zich had laten vallen.
Op een gegeven moment zouden we op een veldje even uit gaan rusten, iets drinken en een koek eten. Maar er waren mensen met takken op vuilnisbakken aan het meppen. De meeste paarden reageerden er niet op, maar Iris wel. Ze ging achteruit het fietspad op en er kwamen net twee fietsers aan. Gelukkig stopten de fietsers en ging Iris weer vooruit.
Verder gebeurden er niet echt speciale dingen.
We sliepen in Sterksel bij een soort ranch. De pony's en paarden mochten in de wei en wij sliepen in het stro. Het is daar echt kei luxe. Ze hadden er sinds vorig jaar kei veel nieuwe boxen bij, een stapmolen, een longeerbak, een solarium en twee wasplaatsen. Iris mocht

[Donderdag]
's Nachts om vier uur werden we eventjes wakker omdat we paarden hoorden. Er gingen daar mensen trainen met de paarden omdat ze zaterdag wedstrijd zouden hebben. Dat deden ze 's nachts omdat het overdag zo warm was.
De andere paarden hadden Iris flink te pakken gehad. Ze had een wond op haar hals en buik. Wel lastig, want het zadel zou er op komen. We hebben er toen een pannenlap op gedaan.
Donderdagochtend zijn we naar buiten geweest. Het was kei lekker. Alle paarden waren hartstikke braaf, Ginger ook. Alleen met poetsen en opzadelen was ze aan het kloten. Ze ging bij het meisje dat op haar reed op d'r voet staan, die is waarschijnlijk gekneusd.
We hadden ongeveer 2,5 uur buitengereden.
Toen we terug waren mocht ik Iris even afspuiten. Ze had veel wondjes van de dazen (we waren ze vergeten in te spuiten) en d'r andere twee wonden konden ook schoon worden.
's Avonds hadden we met een groepje van 6 man een spooktocht verzonnen voor de anderen. We hadden mensen van daar gevraagd om te helpen met ze te laten schrikken. Het had allemaal heel leuk kunnen worden, maar nee hoor... Het begon flink te onweren (dat was wel leuk, dan was 't spannender), maar het regende veel te hard.
's Nacht mocht Iris met het paard van Henk in de wei zodat de andere paarden niet nog meer bij haar konden doen.
Zwartje was kreupel. Holly zou de volgende ochtend voor haar in de plaats meegaan.

[b]Vrijdag[b]
Toen ik 's ochtends wakker werd voelde ik iets raars op m'n lip. Er zat een kei grote muggenbult op m'n bovenlip. Het zag er echt niet uit!
We poetsten de paarden en pony's in de binnenbak omdat het slecht weer was. Daarna vertrokken we op weg naar de manege in Mierlo. Het ging echt hartstikke goed. Alleen in galop kwam Calantha nogal dicht op Iris en dan wou Iris vooruit en dat kon niet omdat ze dan tegen Friso z'n kont aan zat enzo.
Het weer was lekker. Niet echt warm, dus bijna geen dazen en het drupte alleen soms een klein beetje.
We zouden eigenlijk nog gaan zwemmen maar bijna niemand had daar zin in. We zouden binnen gaan zwemmen, want het was slecht weer.
Uiteindelijk ging we niet. We hebben ook niet echt bonte avond gehad. We hadden toch niet echt de tijd gehad om iets te verzinnen. Gewoon muziek aangezet, spelletjes gedaan en gekletst. Dat was heel gezellig.

[Zaterdag]
We moesten nog oefenen voor de caroussel. Dat ging best goed, Iris gaf ook stukken lekker na. Iris had achter een dik voetje. Ik heb dat na het oefenen even afgespoten. Toen moesten we het aan de ouders laten zien. We reden van groot naar klein, ik zat als derde van vooraan. Het ging echt voor geen meter. Iris had er geloof ik ook niet zoveel zin meer in, ze liep lang niet zo lekker als bij het oefenen.
Gelukkig had ze geen last van haar voetje. Ik heb het na 't rijden ook nog even afgespoten.

Ik sliep de hele week naast Claudia, dat was echt lachen geblazen.

Het was een hartstikke leuk kamp. Volgend jaar ga ik weer!


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 15:58

Ik heb net al een uitgebreid verslag gehoord van Sophie. Haha!
Ik vind het zo zielig dat sommige paarden helemaal in elkaar getrapt worden in de wei. Verdrietig

Eefje

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 16:09

hey,
ik was ook mee geweest op kamp!
het was echt super gaaf Cool
amina heeft eigenlijk alles al verteld.

de trektocht naar sterksel was echt kei leuk, ik zat op lady een hele lieve vosmerrie en ze deed het heel goed. Alleen ginger was dus een beetje erg vervelend. In sterksel sliepen we gezellig in het stro met allemaal muggen, mijn hele gezicht was lek gestoken Verdrietig De paardjes vonden het daar ook wel fijn in die grote wei met vers gras!

En vanochtend hadden we caroussel voor de ouders, lady had allemaal vlechtjes gekregen die rechtop stonden dat stond haar wel stoer Cool en punk staartjes in haar staart haha, alleen het ging nie zo goed Scheve mond\ achja geeft nie het was super gezellie dus daar gaat het om!

Alleen nou is iedereen volgens mij kei erg moe haha *LOL* ik wel een beetje tenminste Gaaaap maaruh kvind het wel kei jammer dat het alweer afgelopen is, moet ik weer een heel jaar w8en want volgend jaar wil ik weer mee!

groetjes xxx eefje knuf van lady Party!!


PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:49

By ons op kamp zijn er ook veel klappen gevallen.
een pony is zwaar kreupel, zn hak is helemaal stuk en er moeten foto's gemaakt worden. Iowa heeft ook 1 lel gehad, klein wondje. Niks ernstigs.
Maar zulke dingen houd je niet tegen. Dat gebeurd nu eenmaal als ze buiten staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blijgeestig, Cloud, Damelza, DenieesB, dierenfan, Gambler99, HarmanyL, nick_en_ik, xKatinkii en 131 bezoekers