Hoe houden jullie je paard?(lang verhaal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 10:33

Misschien een stom onderwerp, maar soms vraag ik me dat af.
Ik heb zelf een paard en een pony. Ze staan niet bij elkaar. Mijn paard staat tijdelijk op een pensionstal met alles er op en eraan, binnenbak, buitenbak, paddocks, longeerring, kantine, wasplaatsen. Normaal staat hij op een boerderij samen met nog 2 andere pensionpaarden. daar kan hij elke dag in de wei, is het lekker rustig en er is een buitenbak bij. Anders dan op de pensionstal, waar het altijd barst van de mensen, omdat er ook manegelessen zijn. Dus veel schreeuwende kinderen, auto's, meestal is de bak wel bezet. Trouwens wel goed voor mijn paard al die drukte. Ze gaan elke dag even in de paddock, maar van echte weidegang is geen sprake. En als ze in de wei komen, dan is dat maar een paar uurtjes. Met het argument dat ze anders te gek gaan doen in de wei. Nou volgens mij doet een paard dat elke dag buitenkomt voor minstens 4 a 5 uur niet meer gek, juist als ze een uurtje per dag eruit komen, dan moet alle gekkigheid eruit in die paar minuten..... }> }> Maarja, daar denkt iedereen anders over.
Mijn pony staat vlak bij mijn huis, al meer dan 10 jaar. Ze staat alleen, maar dat is ze nu eenmaal gewend, wel heeft ze twee "friese stoere buurmannen". De wei is niet groot. Daarom kan mijn paard daar dan ook niet bij in. We hebben het opgedeeld in twee stukken. Een stuk gras en een stuk zand (geel zand). Ze gaat om 8 uur 's morgens naar buiten tot ong. 10 uur 's avonds. 's middags gaat ze vaak het gras in.
In het weitje staat een schuilstal. Hierin zit ook haar voerbak en zelfdrinker. Als het regent staat ze vaak daarin.
's nachts staat ze in een open stal (3 zijdes wanden en de voorkant open) van (let op!!) 4 x 7 meter.. Kusje Tja, je hebt de ruimte en er staat er maar 1... We voeren altijd zelf, en ik doe alles zelf, onderhoud aan de wei, uitmesten enz. Rijden doe ik vaak bij kennissen in de buurt. Of gewoon thuis op het zand, echt fanatiek ben ik toch niet meer met haar.
Op de pensionstal van mijn paard waar hij op het moment staat, hoef je alleen maar te rijden en te poetsen. Verder wordt alles voor je gedaan. Dat is aan de ene kant wel fijn, maar als ik dat vergelijk met mijn pony.. Je weet altijd wat er gevoerd wordt als je hetzelf doet.
Dan denk ik, wat heb ik nou liever, een eigen weitje zonder al die luxe of ga ik dan toch voor die luxe?
Om eerlijk te zijn vind ik het een stuk leuker zonder als die luxe, maar als het slecht weer is enzo dan is die binnenbak toch ook wel heel erg handig...
Voor het paard zelf is denk ik die luxe niet nodig. Volgens mij zijn die vrolijker als ze lekker buiten in de frisse lucht staan, ook in de winter.
Daarom is mijn oude pony ook denk ik zo fit ondanks haar 26 jaar.
Gelukkig staat mijn paard niet altijd op die luxe stal maar gaat hij gewoon terug naar zijn boerderij met weiland, maar ja hij is geblesseerd en mag alleen op stal staan dus voor hem is er weinig keuze... Huilen Huilen


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:04

Mijn knolletje staat sinds kort op een kleine pensionstal. Zo'n 3 maandjes terug stond ik met haar nog op zo'n hele luxe manege.. Maar ja.. daar kon ze de wei nie in, en t was ook nie echt optimaal als je niet ZZ zwaar reed *LOL* Ik sta nu in een ruime box, ik denk zo'n 4,5 bij 3, dus ze kan ook lekker rollen of liggen enzo.. Er staan in totaal 15 paarden en pony's, en 11 mensen. We hebben twee buitenbakken, 1 Dressuurbak, en 1 springbak, in die bakken longeren we ook, en gooien we ze ook los. De paarden worden met normaal weer 's morgens t land in gegooid, en gaan er 's middags weer uit. Met warm weer staan ze er 's avonds in. Om de dag mesten we de stal helemaal uit (halen we m helemaal leeg) en gooien m vol met schoon stro, waarvan je lekker veel mag pakken Haha! 's Morgens voert de eigenaresse je paard (biks, kuil) en 's middags of 's avonds doe je t zelf. t Is very gezellie, en goed geregeld, da's ook handig.. Helaas denk ik nie dat ze genoeg plek hebben voor mijn "aankomende" paard Pling (wat nog wel es laaaaanng kon gaan duren, want ik denk nie dat mijn ouders er ook zo over denken... ), een Shire Haha! *LOL* maar goeddd.. Op een halfuurtje stappen heb je een bos liggen, nou ja, bosje, nie erg groot, maar wel fijn om te trainen voor endurance.. Op anderhalf uur stappen (gaat wel heel veel over verharde wegen) ben je bij t strand, dus dat is ook heeerliiiijjk.. Naja, hier sta ik dus! Zal wel n keertje foto's maken!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:37

Mijn paardje stond tot een paar maanden geleden op een pensionstal, die toen wij er kwamen klein was, aar steeds meer groeide met binnenbak, grotere buitenbak, spuitplaats, ze hebben het over een solarium gehad en dus ook meer paarden. Die binnen bak was wel fijn(hoewel ik veel liever buitenrijd,maar dat kan niet altijd) Maar met meer paarden betekende dat dus ook minder weidegang. Ze kwamen om de dag 2 uurtjes ofzo buiten, ik heb gehoord dat dat nu zelfs nog maar 2/3 keer per week is. Spot was er aan gewend om dag en nacht buiten te lopen en vond een uurtje dus niet genoeg, waardoor ze haar niet konden pakken en ze dus helemaal niet meer buitenkwam. Dat is net zo iets al Pascha zegt: over dat uitleven, het werkt allemaal door. Nu staan we bij een kleine stal, waar 9 lespony's/paarden staan en Spot dan. Ze staat nu de hele dag buiten en is stukken blijer! Als je die paarden in de wei zet zijn ze ook rustig, hoe vaker ze in de wei komen hoe mibder gek ze doen!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:42

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paarden in een pensionstal heb staan. Al die mensen.
Je kan niet zelf voeren (neem ik aan tenminste), altijd mensen bij je paard, weinig weidegang.
Vooral het idee dat als de paarden op stal staan er altijd mensen bij zijn. Die voorbij lopen, aaien, zitten te frunniken. Moet er niet aan denken.

Isolda heeft een jaarjte op de manege gestaan. Om in te rijden en door te rijden. Dat is makkelijk met een binnenbak, anders zit je te klooien met een springerig paard in de wei.
Wat vond ik het verschrikkelijk! Kwam ik op de manege, zie ik dat ze een bult kuil in haar ruif had. Veel te veel. Of ze stond op een andere plaats.
Ze werden ook in de wei gebracht en hadden in de zomer veel weidegang hoor, maar toch... Het idee dat een ander mijn paard doet? Nee, dat doe IK!

Mijn boefjes staan lekker in ons eigen weitje. Een eigen stalletje achter huis. Alles klein en geen luxe. Ik moet ze water geven op stal uit een emmer, heel wat gesleep. Maar ik geniet er van. IK doe MIJN eigen paardjes, heerlijk gevoel!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:53

IJsco stond met Pliva in een weiland naast een woonhuis. We huurden dit voor F 50,- per paard. Er is achterin een schuilstal waar alleen IJsco in durfde, was een vrij donker stalletje.

De eigenaren van het weiland waren de hele winter in Spanje en hadden water en elektra afgesloten. We moesten dus water uit de put halen met een emmer en een touw, en als het donker werd (in de winter dus al om half 5) moesten we ons zien te redden met olielampjes. Dan stonden we dus in het pikkedonker op te zadelen om naar les te gaan maandagavond om 7 uur 's avonds Scheve mond\

Hooi hadden we in een kapschuurtje liggen, dat haalden we met de trailer bij een boer weg. We hadden verder een klein stalletje waar we al onze spullen hadden liggen. We reden dus bijna altijd buiten, weer of geen weer, en als we wilden trainen gingen we soms in de buitenbak van kennissen een stuk verderop. Verder geen luxe daar Haha!

Aldira staat op een grote manege die nu alleen als pensionstal gebruikt wordt. Er is een binnenbak, buitenbak, round pen, er zijn paddocks, weilanden en grote lichte boxen. Het ziet er allemaal supernetjes uit en alles is heel geordend. Iedereen heeft een eigen kast voor haar paard en er is voldoende en goed materiaal om uit te mesten en schoon te maken. Verder is de sfeer ook nog eens heel goed dus ik vind al deze luxe wel fijn!

En toch heeft het ook wel wat om ALLES zelf te doen, het is gewoon heel anders op deze manier. Ondanks de vrieskou vond ik het in de winter ook leuk om heen te gaan, in het donker (wel link trouwens, ik nam vaak mijn vriend mee want mijn zus en ik werden ook wel eens begluurd dus dat is een nadeel van een afgelegen plek) je paardje uit de wei te halen en op pad te gaan. Je voelt je heel verantwoordelijk en je krijgt een speciale band met je paard op deze manier. Reflectoren om de benen en rijden maar *LOL*

Er is voor beide wel wat te zeggen.

_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-08-06 13:16 ]</font>

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:12

Mijn 'toekomstige pony' komt op een pensionstal te staan waar ik al heel wat jaartjes rondloop. Ik heb daar ook een aantal verzorgpony;s gehad en het is erg leuk. Het is allemaal niet zo luxe en mooi, maar je zit echt midden in het bos, een hele mooie omgeving. En er is een bak bij en heel veel weiland.

Mijn pony komt dan in een kudde met allemaal pony's. voornamelijk ijsjes en newforest. Ze hebben een hele grote schuilstal waar ze ook het hooi overdekt krijgen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:21

Mijn paard staat op een heel kleine stalletje, maar 3 boxen, waarvan 1 bezet door mijn paard...verder 2 paddocks, 3 weitjes, een trainingsmolen, solarium en een buitenbak..tsja alles wat ik nodig heb is er, behalve de binnenbak *LOL*

Galactica Wadim X Gemini

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:23

Mijn paard staat om een boerderij met erg veel ruimte. We hebben 2 ruime paardenboxen zonder tralies, echt van die ouderwetse stallen met alleen een soort van tussenschot tussen de stallen om de 2 boxen te splitsen. Ze kunnen dus lekker met elkaar kroelen, dit vind ik zelf heel belangrijk. Verder staan ze als het weer een beetje mee zit van april/mei tot eind september op het land, dag en nacht. Daarna alleen overdag. Ik vind dat de paarden het geweldig hebben, maar als je echt serieus wil rijden is het niet echt wat. We hebben wel een bak, maar die moet helemaal opgeknapt worden. We rijden dus op een groot stuk veld. Ik vind dit een stuk prettiger rijden, maar dat verschilt per persoon. Van dat luxe hou ik dus ook absoluut niet. Vaak zijn die maneges of pensionstallen eerder gericht op het welzijn van de ruiter ipv het paard. Maar je hebt er ook hele goed tussen. Het grote voordeel vind ik dat ik lekker m'n gang kan gaan, niemand die zich bemoeit en het is heerlijk rustig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:32

Ik vind het ter afwisseling juist wel leuk om in de wintermaanden op een gezellige stal te zijn zodat je niet steeds in je eentje bezig bent. Bovendien is het hier een stuk aangenamer in plaats van anderhalf uur in de vrieskou bij de paarden in de wei te staan prutsen.

Paardvriendelijk is de manege zeker! Alles wordt er aan gedaan om het de dieren zo goed mogelijk naar de zin te maken.

Overdag in de wei en als het regent in de paddocks.
Verder 's nachts in de paddock of op stal, wat het paard het fijnste vindt, zo staat er dus een groepje bikkels het hele jaar buiten en een paar oudjes en mietjes 's nachts in een grote box met een dikke laag stro.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:21

Die van mij staat op een grote manege. Twee binnenbakken, een buitenbak, een losgooibak, longeerbak, stapmolen (blegh zegt Bolivia Frusty ), wasplaats, solarium en van mei tot oktober 4 uur per dag weidegang.
Ze staat in een buitenbox met uitzicht op de ponies en het voetbalveld. Jammere aan de boxen is dat ze helemaal dicht zijn en dat ze het paard naast haar niet eens kan zien.
In de winter kunnen ze niet naar buiten (dat is de Randstad he!) en dat is balen.
Voor mij als ruiter is het prettig want ik heb 2 x per week priveles, 1 x springles en altijd plek om te rijden. Nadelen genoeg hoor, want ze krijgen bijvoorbeeld niet zoveel ruwvoer

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:29

Ling staat op een grote manege in het bos.
Ze hebben daar een binnenbak, stapmolen, springwei, en weilanden waar je zoveel als je wilt gebruik van mag maken.Het enige nadeel is dat als je pech hebt je paard in een stand staat.(als de boxen vol zijn)

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:40

He coco maar ik hoorde van Axel dat de stands ook boxen zijn geworden. Weliswaar klein maar toch.

En om op het onderwerp terug te komen. Barbiano staat op een manege met drie binnenbakken, twee wasplaatsen waarvan 1 met warm en koud water de andere alleen met koud water, een solarium. Buitenbak en als het weer het toelaat maandag t/m zaterdag weidegang, anders worden ze wel eens losgegooit in de bak met een groep. We mogen zelf zoveel we willen gebruik maken van de weides.

Er komt nog een extra buitenbak en longeerpiste. Ik ben over het algemeen heel tevreden, alleen is de laatste tijd naar mijn idee de weidegang iets minder goed geregeld.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:43

Citaat:
Op 2001-08-06 14:40, schreef Lisette:
He coco maar ik hoorde van Axel dat de stands ook boxen zijn geworden. Weliswaar klein maar toch.



Ja dat klopt maar ze zijn zo klein dat ik het nog steeds stands noem. Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:45

De mijne staat op een grote manege. Alles is er, 2 binnenbakken, 1 voor de manege les en 1 voor de pension paarden. Weidegang, prachtig bos achter de manege, binnen en buitenstallen de mijne staat binnen, poetsplaats, buitenbak, stapmolen en een kantine. Wat heb ik nog meer nodig?

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 13:56

Sam staat op een boerderij/pensionstal. In de maanden sept/okt tot mei staan de paarden 's-avonds en 's-nachts in boxen, met rondom tralies zodat ze elkaar kunnen zien, en met luikjes. Overdag staan ze in groepen buiten in hele grote paddocks, waar ze een flink galopje kunnen maken. Alles wordt gedaan, dus voeren, hooi geven en uitmesten. Er zijn 2 buitenbakken en een longeerbak. Verder ligt het aan de rand van recreatiegebied spaarnwoude, en er is nog een park vlakbij waar je ook fijn kunt rijden. In de maanden mei-sept/okt. staat alles dag en nacht op het land. Dit is niet bij de boerderij, maar op verschillende weilanden rond het dorp. Hier in de buurt is het (mijn mening) de meest ideale situatie. Echt luxe is er niet, en het is ook vaak wat rommelig maar dat vind ik niet erg. De sfeer is er prima, en er wordt heel goed met de paarden omgegaan, zodat ik Sam er met een gerust hart kan achterlaten.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 14:14

Sefja staat bij een boer/ pensionstal in abcoude. Ze staat in de zomer met nog twee pony's waarvan een andere ijslander in de wei, met bomen zodat ze beschutting heeft. 's Winters komt ze in een grote loopstal met uitloop met dezelfde pony's. Er is een buitenbak en de buren hebben een binnenbak die je tegen een vergoeding mag gebruiken als het echt rotweer is. Verder zijn er nog 7 kwpn ers die in boxen staan en overdag een aantal uur in de wei. Voeren en uitmesten wordt gedaan. Het enige nadeel vind ik de beperkte uitrijdmogelijkheden (harde weg, over dijkjes ) dat is voor de tolt zelfs wel handig maar ik kan dus nooit buiten een stuk galloperen, wel jammer.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 17:09

expensive staat in de wei van mijn vader Lachen en daar lopen paarden van me kennis die gebruikt dus ook die wei, hij heeft er een oudje van 25 in, veulen, jaarling en dan nog mijn pony expensive. en verder staan me spullen in de kas, achterin. enne in de winter gaat ie op stal bij me kennis en ik rijd ook in de binnen en buitenbak bij me kennis want die woont heel dichtbij en soms ga ik een over de weg

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 18:32

Normaal staat Polly bij kennissen aan huis. Weitje, schuilstal (wat van de winter haar box wordt omdat die man liever niet heeft dat ze 's winters buiten loopt) gezelschap van 2 geitjes. Ze krijgen witlof en hooi vna die mensen maar als ik haar meer wil voeren zal ik dat zelf moeten doen.
Ze staat nu tijdelijk bij een andere kennis samen met nog 6 paarden (2 shetten verder grotere paarden) 5 weilandjes, eigen buitenbak en een verenigingsbak, en nieuwe stallen worden gebouwd. Ik moet nog proberen goede voer afspraken te maken met de mensen waar ze nu staat, maar ze zijn niet zo bereidwillig geloof ik. Anders gaat ze daar weg, als ik geen goede afspraken kan maken moet ze maar ergens anders heen, ik vind het heel belangrijk dat ik die mensen kan vertrouwen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:26

Hoi,

De Shetjes van mij en mijn zusje staan samen op een weitje dat wij hebben gehuurd van een boer. We hebben er ook een schuilstalletjes opstaan.
Het weitje ligt vlak bij ons huis, daar halen we ook gewoon water enzo vandaan, en het hooi ligt in een kar in ons tuintje vlak bij de wei.

Ik wou nog ff toevoegen dat ik het heeeeeeelemaal niet erg vind om alles zelf te doen, juist leuk zelfs Lachen

_________________
Groetjes Claudia!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zip op 2001-08-06 20:28 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:01

Robin staat bij een boer met een hele grote (vooral gezellige!!) pensionstal van ca 80 paarden/pony's. We hebben 1 binnenbak, 2 buitenbakken. De binnenbak is gewoon een 20 x 40. 1 buitenbak is ook 20 x 40 en de andere 20 x 60. We hebben hindernissen dus kunnen ook springen. We kunnen heerlijk buitenrijden. Er zijn veel weilanden, iedere dag gaan de paarden en pony's de wei op (tenzij je zelf zegt dat het niet hoeft oid) 's ochtends gaan ze naar buiten en 's middags worden ze weer binnen gezet. De stallen zijn heel ruim, ik denk ook ongeveer 4 x 4 ofzo.. iig heeel ruim.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 07:44

Ik sta op een pension- en africhtingsstal, met binnenbak, grote buitenbak, veel wei, stapmolen en hopelijk straks springtuin. Er staan een stuk of 10 pensionklanten en verder een stuk of 20 paarden van de eigenaar zelf. Het is er altijd redelijk rustig, 's avonds zijn er wel meer mensen om te rijden en te lessen. Voeren, uitmesten e.d. wordt allemaal gedaan. Mijn paard komt iedere dag op de wei, meestal een halve dag.
IK zou niet graag weer terug gaan naar een manege, veel te druk en chaotisch voor mij en vaak weinig mogelijkheden om te rijden op 'normale' tijden.
En alternatieven als bij een boer hebben voor mij een paar bezwaren:
- geen tijd om zelf te voeren etc
- geen binnenbak bij slecht weer (verwend!!)
- moeilijker als je eens spontaan een dagje/paar dagen weg wilt.
Kortom, voor mij niet graag anders dan zo.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 10:36

Ik sta op een pensionstal. Er staan 20 paarden/pony's. Ze staan in ruime boxen met tralies halverwege en open bovendeuren. de stallen worden iedere dag uitgemest. er wordt gevoerd en hooi gegeven. In de winter gaan ze in groepjes in de paddock of in de stapmolen. In de zomer staan ze de hele dag in het land. De pension eigenaar doet ook collectief de paarden inenten en onwormen. Dat hoeven we dus ook niet te doen. er staat op het bord wanneer het gebeurt. we hebben een grote buitenbak, paddock, stapmolen, longeerring, solarium, spuitplaats, kantine en erg veel gezelligheid.
We rijden zo de polder in en binnen een half uur zit je in het bos of op de hei.
We zijn en hele hechte club en als je een keer een dagje niet kan is er altijd wel iemand voor je die hem even in de paddock wil zetten of en z'n voer klaar wil zetten.
We proberen ieder jaar een puzzel-,pannekoeken-, polder-, snertrit, en 1 onderlinge wedstrijd te organiseren en we hebben een nieuwjaarsborrel.
En Jantina, het is echt niet zo dat iedereen aan je paard zit hoor. Dat gebeurt wel bij maneges maar bij ons heeft iedereen genoeg aan z'n eigen paard.
groetjes
Barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 10:41

Amulet staat samen met m'n verzorgpony's (op dit moment 10 normaal 5) en een KWPN'r (eerst ook nog een haflingermerrie alleen die is net evrkocht) op een land van 3,5 hectare (ongeveer kan meer zijn) ruimte zat dus.
Ik rij gewoon in het weiland en als ik naar buiten wil moet ik 50 meter langs de weg en ik ben in het bos.
Er is nog 1 stalletje bij voor het geval er iets met de paarden gebuerd en een schuilstal waar ze in en uit kunnen lopen.
Amulet staat er gratis Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:36

Ik heb Pinky nog nooit in een pention gehad en van mij hoeft het ook niet! Ik heb een grote (ppff 75 x 50 ?!) wei vol gras en een schuilstal ( 4 x 3 ) en daar staat Pinky alleen. Eerst had hij zelfs 2 weien, maar dat is 1 teveel voor hem, en 2 komen daar binnenkort 2 andere paarden in te staan.
En ik moet zeggen, ik ben daar dan wel alleen (binnenkort dan met nog iemand, maar die ken ik nog nie) maar ik heb er alles. Opslag voor al mn spullen (oude waggon Knipoog) met 2 kasten erin. Water aansluiting, als ik wil spuitplaats want er zijn oude koeien stallen met ber put *LOL* En bovendien ook nog eens een hooi/stro opslag waar ik ook een gezellig plekje heb. Dus ik heb het hier zo'n 100 x relaxter al zeg ik het zelf! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgië, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 18:53

wij hebben 4 fjorden die samen op de weide lopen, heel het jaar door. Ze hebben wel 3 schuilhokken in de wei maar die gebruiken ze enkel in de zomer tegen de insecten en de warmte. Toen we onze eerst fjord hadden heeft zij ook een tijd alleen gestaan, en de vorige eigenaar zei ook: ja, daar is ze toch aan gewend zenne. Maar volgens mij wendt een paard daar nooit aan. Het is wel een heel dominante merrie en daardoor niet al te vriendelijk tegen andere paarden maar toch kun je merken hoe blij ze is dat ze nu gezelschap heeft. Als we bv. met de andere drie gaan rijden dat hinnikt ze de hele tijd. Ik denk ook niet dat je paard al die luxe nodig heeft, maar gewoon een wei en gezelschap.

groetjes, kiki Party!! Party!! Party!!

zet allen jullie paarden buiten!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Googlebot en 40 bezoekers