[WN] 09-07-2006 No Boundary Contest De Lutte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:47

Juist om het voor iedereen (ruiters maar ook publiek en jury) leuk te houden, hebben we er voor gekozen om de trail in de diverse vormen geheel over de dag te verspreiden. Niks zo vervelend als 30x achter elkaar hetzelfde trailproefje te zitten bekijken.

Alle trailonderdelen liggen op 1 deel van het terrein door elkaar heen, dus TomTom meenemen! (geintje hoor, zijn makkelijk te volgen, simpele lijnen, maar met lekker uitdagende opdrachten erin ) Ik vind het bijna jammer dat ik zelf niet mee kan doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:48

O ja en had Anya al een klein tipje van de sluier opgelicht over de extra (supertoepasselijke en leuke) prijzen die over de dag te verdienen zijn???
Nee zeker? Hihi, dan houden we dat nog even zo

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:51

Ik heb nog niets gezegd... Ook niet over de prijzen en de sponsors.
En de eerste aanmeldingen zijn binnen. En de eerste stal- en paddock-reserveringen.

En we hopen op heel veel jeugdruiters. Dus jeugdruiters... kom op!
En andere ruiters natuurlijk ook

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:54

Nee.. he plaaggeest... Toepasselijk.. toepasselijk... ehhh voor de trailruiters een tomtom go...???

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:57

* maakt gedachtenmemo*
WEGENKaart voor CC met TOMTOMGO erop als sticker

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:00

Anya schreef:
Ik heb nog niets gezegd... Ook niet over de prijzen en de sponsors.

O dan vertellen we daar nog niets over. Anders krijgen we nog ZO veel aanmeldingen dat we er direct een driedaagse van moeten maken en dat is ook weer overdreven voor een eerste keer, niet? hihi!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:05

Hey klinkt super!! Ik denk dat ik dan van de partij zijn met 2 paarden! Mits ik wat grooms bij elkaar kan trommelen!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:10

Ik heb net mijn inschrijvingen verstuurd.... Neem Bo maar gewoon mee, zie wel hoe het gaat, 't is voor de lol nietwaar. Stuiterd ze de bak door.. pech.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:14

Leuk CC. Ik zie dat je twee keer voor de WEGENKAART Tom tom gaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:23

Ik doe ook mee voor de tomtom. Maar is er ook een ruimte waar je je paard kan losrijden (in de binnenbak ofzo)?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:27

Inrijden kan in de binnenbak, of in de andere buitenbak. Keus genoeg.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:46

Kan ik de formulieren gewoon invullen en mailen? En dan daar onderteken? (printer is namelijk erg stuk!)

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:47

ja hoor, ik geloof wel dat jij jij bent

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:21

De belangrijkste regels (met dank aan de DAWRA, waar deze regels vandaan komen) voor in-hand-trail zijn:

Het paard wordt beoordeeld met nadruk op de opvoeding, de band en de gehoorzaamheid aan de ruiter. Beoordeling o.b.v. vlot en stijlvol overwinnen van de hindernissen. Paarden moeten aandacht tonen voor de hindernissen, zelfstandig hun weg vinden door het parcours als de hindernissen dat toestaan en gewillig gehoorzamen aan de hulpen van de begeleider. Onnodig vertragen of kunstmatig gedrag vertonen wordt bestraft.

Toegestaan harnachement: stal of showhalster met geleidetouw met ketting of geleidetouw zonder ketting. De ketting mag onder de kin vastgemaakt worden, of door het onderste oog van het halster dubbel vastgemaakt zijn. Het geleide touw mag onder de kin vastgeklipt worden. Niet toegestaan: touwhalster of ketting of ander voorwerp in de mond of over de neus.

*let op geleidetouw zonder ketting is niet toegestaan bij de DAWRA, wel bij deze wedstrijd*

Begeleiders lopende gedurende het hele parcours links van hun paard, met de rechterhand op het looptouw (rechts staan is alleen toegestaan als de hindernis dat vereist). Het uiteinde van het touwe wordt in de andere hand gehouden (je hebt dus altijd twee handen aan het touw), behalve als je een hand nodig hebt om een taak uit te voeren.

Aanraken van het paard is niet toegestaan, behalve bij zijwaarts en achterwaarts gaan. Tijdens het achterwaarts gaan loopt de begeleider vooruit in de richting van het paard.

Punten worden toegekend o.b.v. 0 – oneindig. 70 punten is een gemiddeld goede prestatie. Voor iedere hindernis ontvangt het paard plus- of minpunten, die worden opgeteld of afgetrokken van die 70 punten. De hindernisscore loopt van plus 1½ tot min 1½: -1½ extreem slecht, -1 heel slecht, -½ slecht, 0 correct, +½ goed, +1 erg goed, +1½ uitmuntend.

Daarnaast kun je strafpunten krijgen:

diskwalificatie:
• Gebruik van een hand op het paard tijdens alle onderdelen behalve zijwaarts en achterwaarts.
• Het geleidetouw in 1 hand houden
• In een andere volgorde uitvoeren van de hindernissen als is voorgeschreven
• Geen poging doen een hindernis te overwinnen
• Defect aan het harnachement dat vertraging in de uitvoer van het parcours veroorzaakt
• Vallen van paard
• 3e weigering van het paard
• Niet op de juiste plaats of vanuit de juiste richting een hindernis binnengaan, verlaten of bewerken, waaronder meer dan 90° te veel draaien
• Afwijken van de juiste lijn tussen de hindernissen
• Een hindernis overwinnen op een andere manier dan zoals beschreven
• Buiten de grenzen van het parcours rijden
• Niet de juiste gang tonen waar voorgeschreven
• Het loslaten van het paard

½ strafpunt:
• Iedere zachte tik tegen een balk, stok, pion of hindernis
1 strafpunt:
• Iedere harde tik tegen- of stappen op een balk, stok, pion of hindernis
• Uit de gang vallen in walk of jog gedurende twee of minder passen
• Beide voor- of achtervoeten in een ruimte bestemd voor een enkele voet
• Ruimte overslaan of niet stappen in bestemde ruimte
3 strafpunten:
• Uit de gang vallen in walk of jog gedurende meer dan twee passen
• Omgooien van een verhoogde balk, pion, barrel, plant of een hindernis ernstig verstoren
• Buiten de grenzen van een hindernis stappen, van- of uit een hindernis vallen of springen, met één voet
• Een hand aan het halster
5 stafpunten:
• Laten vallen van een object dat meegevoerd had moeten worden
• Eerste weigering, steigeren, of poging om een hindernis te vermijden door te vluchten of meer dan twee passen er van weg te lopen
• Hek loslaten of touw-hek laten vallen
• Met een hand belonen of angst bewerkstelligen
• Buiten de grenzen van een hindernis stappen, van- of uit een hindernis vallen of springen, met meer dan één voet
• Duidelijke ongehoorzaamheid (slaan, bokken, steigeren, staken)
• Tweede weigering, steigeren, of poging om een hindernis te vermijden door te vluchten of meer dan twee passen er van weg te lopen
• Een hindernis niet afmaken

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:21

Anya schreef:
Leuk CC. Ik zie dat je twee keer voor de WEGENKAART Tom tom gaat

Tuurlijk... hihihi. Voor Bo is het gewoon ervaring opdoen en ze is zo'n dapper klein ding (en erg ligtvoetig ) dat we gewoon lekker trailen.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:51

Mijn inschrijvingen zijn op de "bus"!

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:35

crazycactus schreef:
en erg ligtvoetig )

Heel lichtvoetig he CC Of ligt ze veel

Ik heb de inschrijving net binnen. Ik ga eens kijken hoe en wat, weet nl niet of wederhelft thuis is.

Anya wil graag watervrees in de natuurtrail, maar geen schijn van kans daar En mss gaat draak wel mee voor de trail in hand.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:59

Ik blijf er moeite meehouden, en dat terwijl ik het eerst wel met ch gegeschreven had
Maar Bo ligt wel veel ja... is zeer lui aangelegd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:57

De proeven zijn definitief en ingeleverd bij de rest van de organisatie. Die kijken er nog een keer kritisch naar, en dan kunnen jullie gaan oefenen

Don't shoot me, jullie wilden zelf meedoen!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:58

Hahahahaha... nou oke...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:14

*wijst hard naar Sonja*
Met veel dank aan Sonja, die heel veel werk in die proeven heeft zitten (en voorpret )

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:59

Sonja schreef:
Don't shoot me, jullie wilden zelf meedoen!

Oh oh, zorg dan maar dat de jury op een veilige afstand gaat staan als ik moet starten. Ik heb al 1 keer eerder de jury bijna omver gesprongen (de Perfect Circle in Zuidwolde nov. 2004). Ik heb af en toe een klein beetje een stresskip onder mijn kont .

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:58

Ach neem aan dat de jury wel wat gewend is en anders is hij dat na de wedstrijd wel

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:10

Ah joh Tammie. Ik start voor het eerst iets met Wizkid (in hand). En als die opzij springt, springt er ook gelijk heel veel opzij (met zijn 1.80). Dus je bent de enige niet

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:19

Ach.. chris is snel genoeg.. Wie gaat er ringstewarden???