Tra La La Tra La La

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Tra La La Tra La La

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 09:36

Eindelijk, onze merrie is ook bevallen, gelukkig niet van de paashaas Haha!

We hebben onze eerste Quarter Horse Hengst! De Kleur is nog niet helemaal bekend en over de naam ook nog niet Bloos Maar het is er ECHT, ze was al vanaf gisteravond 18.00 bezig, tot een uur of 22.00. Toen was het een hele tijd stil. Het was ongeveer 3.00 toen ze weer begon. Toen een maal water gebroken was zijn we naar de stal gegaan, gelukkig zag ik daar gelijk twee pootjes. Mamalou, dat is ze nu echt, heeft het staand gedaan. Het is een grote hengst en gelijk vrezelijk eigenwijs, werd boos op mijn vriend omdat die hem wilde steunen met het staan. Nou dat beloofd wat.

Onze merrie is uitgeput, de nageboorte krijgt ze er niet meer af, helaas is de veearts naar een koliekgeval maar komt zo snel mogelijk. Clown

IK BEN ZO BLIJ!!!!!!!!!!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:38

Gefeliciteerd!! nu hopen dat de nageboorte ook in zijn geheel eruitkomt!!
Naaam???

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:10

Gefeliciteerd met je veulen! Ik hoop dat de nageboorte geen problemen geeft. Foto's!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 10:20

Kleine update, de Veearts is net geweest, ze heeft een spuit gekregen en heeft nu weeën voor de nageboorte. Met een uurtje moet die eraf zijn, het kwam er al weer een stukje uit. We volgen het binnen, ik wil Moeder niet echt meer storen.

Ons veulen is een lekkere doerak, dat zie je al gelijk, hij bekijkt het plafond en alles om zich heen.

Op papier gaat hij "VDS Doc N Dun It" heten en als stalnaam waarschijnlijk Morris, daar hadden we nog niet genoeg over nagedacht Bloos

Ik probeer fotos te uploaden maar niet alles werkt mee op de digitalesnelweg Huilen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:24

Gefeliciteerd !!!!!

Nu maar hopen dat de nageboorte er helemaal goed is afgekomen en dat alles verder goed gaat !

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:30

Morris vind ik een REUZE naam
Je hebt hem van m'n lijstje gepikt Clown

Gefeleciteerd , veel plezier met je nieuwe man en ik ben heel benieuwd naar foto's Schijnheilig

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:43

Leuk zeg! Leuke naam ook Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:24

Gefeliciteeerd zeg! Weet je zeker dat het een hengst is??? *LOL* Leuk hoor, ben erg benieuwd naar pics.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:27

Gefeliciteerd hoe is het nu met de merrie?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:33

Van harte gefeliciteerd! Laat je nog even weten hoe het nu met mams is? Is de nageboorte er goed uitgekomen?
En natuurlijk verwachten we foto's van dit "eigenwijze" ventje Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:59

Jurga schreef:
Gefeliciteeerd zeg! Weet je zeker dat het een hengst is??? *LOL*

Haha, heeft hier iemand een traumaatje opgelopen?? Na jouw verhaal heb ik me wel voorgenomen minstens drie keer te checken wat het is als het komt!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:35

gefeliciteerd met je kleine! Lekker van genieten *LOL*

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 19:30

Bedankt voor al jullie Lieve reacties!! De nageboorte is er prima af gekomen, ze was gewoon erg moe maar na die prik van de veearst ging het aardig snel. Toen hebben wij even een lekker tukkie gedaan.

Ik weet zeker dat het een hengst is, ik had Jurga in gedachte toen ik keek, maar ik voelde echt een zakje Haha!

Hierbij de eerste foto's van onze Morris, want dat is de naam toch geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook al fotos van Morris in de wei maar die moet ik nog op de computer zetten. Als jullie willen kan ik die later erop zetten. Nu die droog is is hij een wat lichter maar hij heeft wel een Buckskin kleur. Waar de aalstreep vandaan komt begrijp ik niet helemaal. Moeder is zwart, heeft wel een aalstreep maar is geen dun.

Onze Mamalou doet het ERG goed, ze is een hele goeie moeder en daar ben ik zo vrezelijk blij mee. Ze is zo lief voor 'm!! Lovers Daar krijg je rillingen van.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:34

Ods schreef:
Ik heb ook al fotos van Morris in de wei maar die moet ik nog op de computer zetten. Als jullie willen kan ik die later erop zetten.

Beetje in de war van de bevalling? Je stelt van die rare vragen! Knipoog

Natuurlijk willen de foto's in de wei ook zien!! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:17

Jaaa zien zien! Mooi veulen hoor! Zo gaaf idd om te zien, die merries met hun babe.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:35

Gefeliciteerd!!! Wat een lekker apart droppie zeg Lovers

En wat een vraag, natuurlijk willen we foto's!!! Zoveel mogelijk Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:49

mooi veulen hoor...en al zo'n leuke quarterhorse-bil Knipoog
gaaf, gefeliciteerd!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 23:54

Eindelijk ben ik weer achter de computer gekropen, leuk ook zo'n veulen erbij en dan zo'n stoere vent bij mijn twee meiden Bloos

Oke Foto's wilden jullie, ik heb er vier, daar moeten jullie het maar even mee doen }> Ik wil als hij er wat leuker uit ziet wel weer wat meer plaatsen.
Afbeelding
Let vooral op met TROTSE merrie, wat kan ze nu toch lief kijken Lovers
Afbeelding
Zo'n leuke foto, hij ligt tegen mams been op, denk maar niet dat ze een stap verzet! Al haar benen heeft ze verzet behalve die... Daar krijg ik waterlanders van, vind ik zo LIEF Lovers
Afbeelding
Beetje wazig maar wat een benen he?
Afbeelding
Hier kan je het goed zien, hij komt echt een stuk hals te kort Haha! Maar ik ben erg erg trots op onze Morris en we hebben ENORM respect voor onze merrie, Goh wat is zij LIEF!!!!!!!!!!!!!!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:16

Leuke foto's Ods! Toch maar gepost? Tong uitsteken Is de merrie ook een bepaalde kleur of is dat gewoon zwart ofzo?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:32

Ach, die beentjes en inderdaad hij komt een stukje hals te kort! Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:49

het is wel een schatje om te zien, en een prachtige kleur.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:15

prachtig veulen!! van harte gefeliciteerd zo te zien toch een dun of niet??
ontroerend dat je merrie zo lief is ik hoop dat die van mij ook zo is we verwachten ook ons 1e veulen binnenkort

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 11:36

Jurga"]
Leuke foto's Ods! Toch maar gepost? Tong uitsteken Is de merrie ook een bepaalde kleur of is dat gewoon zwart ofzo?
[/quote]
Ik ben zo trots, je kent dat gevoel vast wel, we hebben iets bijzonders meegemaakt en dan gaan alle remmen los Bloos Moeder is gewoon zwart, heeft wel een aalstreep.

[quote="Kokopelli schreef:
prachtig veulen!! van harte gefeliciteerd zo te zien toch een dun of niet??
ontroerend dat je merrie zo lief is ik hoop dat die van mij ook zo is we verwachten ook ons 1e veulen binnenkort
Thanks, nou, door de aalstreep zou je dat toch zeggen was het niet dat beide ouders geen Dun zijn. Volgens mij kan je dan geen Dun krijgen, opa aan vaders kant was wel een Dun. Ik moet toch eens raad vragen aan een kleurenexpert Bloos Haha! Ik hoop het ook voor je dat je merrie goed met het veulen omgaat, het was mijn grootste angst, juist omdat ik ook niet de aardigste merrie heb, ze is heel eerlijk dat wel. Maargoed, het heeft goed uitgepakt, ik heb haar wel met alles in aanraking gebracht, dus zelf gevoeld en de plekjes aangeraakt waar veulens ook bij komen. Geen idee of dat het heeft gedaan maar verkeerd is het nooit. Ik help je hopen Kokopelli, wanneer komt jou veulen? Spannend he?

Iedereen bedankt voor al jullie lieve reakties!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:56

Liefff!!! Wat een schatje zeg! En een hele gave kleur! Veel plezier ermee Haha!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:04

Harstikke mooi veulen zeg!! Een (buckskin-) dun zo te zien? Jack over dun it is inderdaad geen dun maar een buckskin, maar Hollywood dun it is ook een dun. Dus daar zal Morris zijn kleur van hebben! Kijk maar eens hier http://www.mcquaystables.com/ dan zie je ook de aalstreep direct op zijn rug. Echt een hele gave kleur! En zo te zien staat er ook een leuk koppie op. Proficiat!
[/list]