Een duur paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Een duur paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:47



Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:53

Tsja er is een verschil tussen een duur paard en een te duur paard voor een bepaalde ruiter.

Bijv. Een paard van EUR 10.000,00 is voor mij te duur, maar hoeft in principe geen duur paard te zijn. Het hangt voor mij van een hele hoop af voordat ik een paard echt daadwerkelijk duur vind.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:00

Dat ik ging kijken voor mijn merrie had ik een bepaald bedrag in mijn hoofd, waar ik dus flink overheen ben gegaan dat ik mijn paard zag. Dat bedrag dat ik in mijn hoofd had lag toen bij 10.000 Gulden. Ze had geen bijzondere stamboom, ze had geen bijzondere prestaties, was 4 jaar oud...maar het was mijn match. Ik zag haar en was verkocht. Ben ik nog steeds trouwens...

Een paard van 22.000 Gulden (sorry, ik reken met grote bedragen nog alrijd om) voor een recreatieruiter zonder bijzondere sportambities vind ik persoonlijk te duur. Ligt er nog aan wat het dier kan, of wat hij heeft gepresteerd. Maar als er wat met het dier gebeurd, is dat een hele dure biefstuk....(ja, natuurlijk, daar verzeker je voor, maar bij wijze van spreken)

Maar ook een goedkoop paard kan duur zijn. Als er lichamelijke problemen of kronkels tussen de oren naar voren komen op het moment dat je al een hele poos met het dier aan de gang bent geweest, moet je die kosten ook bij de aanschafprijs optellen.

Je suis Charlie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 07:53

Ja wat is duur, een paard dat dubbel Z is, daar vind ik bijv. €10.000 niet veel voor, maar om het zelf te moeten betalen vind ik het wel weer veel, snappen jullie?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:04

veel paarden zijn iig te duur voor mij..
Of ze het geld waard zijn..ligt er ook maar net aan.
Toen ik op zoek ging naar een paard in 2000 waren de prijzen iig een heel stuk aangenamer, ze hebben er nu gewoon een euroteken voorgezet


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:09

Ik zou zelf nooit een paard boven de 10.000 gulden kopen. Dat vind ik (voor mij) gewoon te duur.

Ik ben gewoon een recreatieruiter die afentoe een wedstrijdje wil rijden.
Ik hoef geen speciale afstammelingen etc.

FemJarig

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:48

spokey schreef:
Ik zou zelf nooit een paard boven de 10.000 gulden kopen. Dat vind ik (voor mij) gewoon te duur.

Ik ben gewoon een recreatieruiter die afentoe een wedstrijdje wil rijden.
Ik hoef geen speciale afstammelingen etc.


hier ben ik het mee eens....Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:09

tegen de tijd dat je er een middenklasse auto voor kunt kopen vind ik ze duur worden, wat niet wil zeggen dat we dat voor onze paarden betaald hebben *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:24

Ik vind heel veel paarden veel te duur 3 gulden de kilo schoon aan de haak.De rest is toekomst en verwachtingen waarvoor je betaald en aangezien ze morgen in het draad kunnen hangen of met 4 pootjes in de lucht liggen na koliek wil ik gewoon niet teveel betalen.Wat is veel?
Ik vind max 3000 euro maar dan moet het echgt wel heel wat zijn.
Verder ga ik er geen eens bij kijken als ze meer kosten er zijn zo vreselijk veel paarden.Daarnaast ligt de markt ook behoorlijk op z'n kont dus als je even wacht dan zijn ze straks weer een stuk goedkoper omdat ze niet te verkopen zijn

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:39

Idd Lielle Knipoog Mijn vader roept ook altijd dat als hij voor het geld een (goede) auto kan kopen het te duur is *LOL*
Ik vind het heel erg van het paard afhangen. Sommige paarden zijn die 10.000 of meer wel waard, maar dat wil niet zeggen dat ik het kan betalen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:44

Duur
ja wat hierboven al beschreven is.
Het is voor iedereen anders.

Maar zelf heb ik paarden zadelmak gemaakt en wat parcoursjes gesprongen
En toen ze L liepen ruim over de ton voor geboden werd. Haha!
Ja, dat vind ik dus duur

En wat is gek, die eigenaar die hem toen niet weg deed Tong uitsteken

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:50

Voor mij is een paard duur als hij boven de 3000 euro zit, sja heb nooit zo'n hoog budget gehad Haha! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:56

Idd voor iedereen is het anders. En daarom kan dat voor heel wat spraakverwarring leiden. Wat ook hier blijkt weer dat die ideen behoorlijk uit elkaar liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:00

net zo als er word gesproken over een goed paard.
Daar zit ook enorm veel verschil in.

Voor iemand die pas rijd, is een goed paard, 1tje die naar hun redelijk luisterd.

Maar ben je verder wil je dat hij met gemak Z loopt. En vind je hem goed
Ben je nog verder, wil je dat Z pas de basis is, en wil je dat hij met gemak het zware werk als piaffe enz aan kan.

Ook dat is vaak erg spraak verwarrend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:10

Klopt helemaal Kawa.

Als ik denk aan een goed paard dan stel ik me een paard voor dat met gemak de basis [B-Z] door loopt. Een echt goed paard zou dan Lichte tour moeten kunnen lopen en een topper is voor mij een [potentieel] Zware tour paard.

Zo denk ik bij een duur paard aan een paard van meer dan 17.000 Euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:16

Dan denk je wat dat betreft hetzelfde als mij Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:20

Voor mij is een paard te duur als hij boven mijn budget gaat Haha!
Of de prijs ook te hoog is ligt verder aan een hoop andere dingen die hierboven al zijn genoemd.

* To Belg, or not to Belg *

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:56

Idem als Linda hierboven. Het eerste paard wat ik erg leuk vond lag ruim boven mijn budget en voor een tinker was hij best duur maar het was een puik beestje, net wat ik zocht!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 10:57

Ik vind boven de € 7000 te duur voor mij. Maar als iemand het voor mijn paard zou bieden ging ze daar toch echt niet voor weg.
Dan vind ik het dus weer te weinig.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:25

ik vind een paard duur als hij het gevraagde bedrag niet waard is. we hadden het een een poos terug nog over een voorbeeld van een 'bepaald iemand' Jippie!!! (geen bokker voor zover ik weet)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:20

On topic:
Duur = als je teveel geld moet betalen voor dat paard, en hij/zij het niet waard is.

Dus...
Als je voor datzelfde geld op veel plaatsen een nog beter paard kunt krijgen, dan was dat eerste paard schijnbaar te duur. Haha!
Dat vind ik duur.

Verder ben ik het in grote mate eens met Nimber.
Een paard kan morgen dood zijn of afgekeurd wat betreft 'het zwaardere werk'. Jammer genoeg.
Veel sterkte iedereen die verliefd wordt op een paard waar 'teveel voor gevraagd wordt'! Ach gut

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:20

ik vind een paard vanaf de 4500 euro een duur paard. Maar 3000 euro vind ik ook al een een redelijk prijzig paard.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:41

Ik vind dat een paard van 1000 euro al duur kan zijn, als ie dat geld niet waard is.
Toevallig heb ik dit weekend gekeken naar een 5 jarige, onbeleerde hengst, van 17 500 euro. En duur? Nee, absoluut niet! Die was het geld dubbel en dwars waard! Ikzelf had hem eerst op 25 000 euro geschat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:58

Ik krijg binnenkort een pony,
en het mag niet duurder zijn dan € 2000,
dus meer dan € 2000 is al te duur voor mij.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:15

met de komst van de euro hebben ze alles toch naar boven afgerond. ook zo voor de paarden.

modepaardjes zoals de tinker vind ik ongehoord duur.

het is maar wat de gek voor het paard wil geven.

persoonlijk vind ik een paard van 15 000 EUR net iets te veel.

maar langs de andere kant vind ik dat paarden ook te goedkoop zijn.

mij maken ze niet wijs dat ze een 'goed' paard kunnen aanbieden voor 2000 EUR. dat is in hun ogen misschien goed, maar volgens mij kan dat nooit een goed paard zijn.

want, tegenwoordig kennen ze hun prijzen wel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, blondies, lovelance, Mallow, mvdende en 150 bezoekers