Kieffer model Anja? Heeft iemand dit hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Kieffer model Anja? Heeft iemand dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 14:58

Zoals de titel al zegt, wil ik een nieuw hoofdstel voor mijn paard kopen. Nu viel mijn oog op internet op dit model, maar er staat een erg onduidelijke foto bij. Iemand die dit hoofdstel heeft en duidelijkere foto's heeft?

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:35

ik was eigenlijk van plan het te kopen. Maar ik zag het hier in de winkel hangen en toen viel het eigenlijk een beetje tegen... ik volg dit topic wel even.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:58

Volgens mij heeft nog niemand dit hoofdstel.. Op het plaatje vind ik het echt een prachtig hoofdstel, maar ik wil het ook graag in het echt zien. Ik ga straks even verschillende zaken afbellen zodat ik het hoofdstel even kan bewonderen.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:03

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:10

Ik heb hem sinds kort. Ik vond hem er op de site heel mooi uit zien. Nu ik hem heb valt hij met toch een klein beetje tegen. Ik vind die gespen op het kopstuk een beetje opvallend. Hij is er trouwens met zilverkleurige en goudkleurige (messing) gespen. Ik heb de zilverkleurige. En hij is er met aansnoerneusriem of met een gewone neusriem. Ik heb de gewone neusriem.

Ik weet dat Odin hier op bokt hem ook heeft. Als het goed is zijn er wel foto's van haar paard met dit hoofdstel te vinden.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Succes in ieder geval.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:37

Ik had hem met aansnoerneusriem gezien...
Maar ik vind ook de bakstukken etc een beetje tegenvallen. Ik houd normaal namelijk wel heel erg van rondgenaaid. Die gespen vielen idd wel op ja. Ik wacht nog op foto's

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:30

Bedankt voor de info,ik wil t liefste niets opvallends!! Op deze plaatjes leek het hoofdstel juist sjiek afgewerkt, maar bedankt voor t commentaar!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:36

Ik heb hem inderdaad, en vind hem wel heel erg mooi staan bij Romanov moet ik zeggen. Die gespen vind ik persoonlijk niet echt in het oog springen, en doordat de gespen bij de oren zitten, is het hoofdstel zelf mooi smal en chique, zonder extra gespen. De sluitingen bij het bit en aan de teugels zijn blinde sluitingen, dus behalve de keelriemgespen en de 2 gespen bij de oren is het hoofdstel dus eigenlijk helemaal glad.
De sperriem is ook rondgenaaid zelfs, vind ik ook heel mooi.
Het enige wat ik liever anders had gezien had is de keelriem, die door de pasvorm een beetje ver richting de mond afhangt. Maar als het hoofdstel soepeler wordt valt dat al minder op.
Ik heb in ieder geval helemaal geen spijt van mijn aankoop!

In mijn profiel bij de foto's van 26-3 zie je het hoofdstel trouwens.

* edit: toevoeging onderaan bericht, en typefout eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door Odin op 04-05-06 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:38

Ik vind em op de foto ook erg mooi (maar wat een 'eng' paard op de foto's )

Live vindt ik em echt tegen vallen. Het kopstuk vindt ik veel te grof in verhouding tot de rest !!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:45

Ik vind dat dus erg meevallen, tenminste op Romanov (dat is de enige waar ik het hoofdstel op heb gezien in het echt). Maar hij heeft ook een behoorlijke pluk manen en voorpluk. Als je paard dat niet heeft kan ik me voorstellen dat het kopstuk inderdaad grof toont.

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:28

Ja Odin misschien scheelt dat als je veel manen en voorpluk hebt. Ik vind het bij Romanov wel heel mooi staan hoor. En ben er zelf ook nog wel blij mee, maar het valt mij wel een beetje op, die gespen op het kopstuk. Dat met die keelriem wordt bij mij ook al beter. Ik heb er nog geen foto's van jammer genoeg.

@Tulandro: heb je hem al in het echt gezien en wat vond je ervan?

Ik zag pas op bokt ook een mooi rondgenaaid hoofdstel. Die was van Döbert geloof ik. Achteraf had ik die misschien liever gehad, maar die was nog wel een stuk duurder dacht ik.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 08:30

Ik heb het hoofdstel nog niet live gezien, maar als het goed is kwam hij vandaag binnen bij een ruitersportzaak in de buurt. Dan kan ik even kijken of ik het mooi vind. Op romanov vind ik het hoofdstel erg mooi staan! @ninah, heb je enig idee welk model het van döbert is?

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:08

Volgens mij moet je bij doebert.com naar Trensenzaume en dan is het die waar rund (rondgenaaid) bij staat. Ik zal nog wel proberen die foto te vinden, maar ik weet niet of het gaat lukken.

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:18

Ik heb het gevonden. Ik heb geen ervaring met quotes dus ik hoop dat ik het goed doe en dat dit mag.

unamie schreef:
persoonlijk vind ik Dobert mooier/zachter leer dan Stubben
mijn Dobert hoofdstel koste 234 euro
maar idd vreemd dat het eerst stubben is en nu opeens een Dobert blijkt te zijn
http://www.mijnalbum.nl/Foto=D4YG33CM[/img]

anydale

Re: Kieffer model Anja? Heeft iemand dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:28

iemand bij mij op stal had dat hoofdstel ( paard heeft het intussen al gemold) Vond het een erg chique hoofdstel, dat rondgenaaide is erg mooi. De bakstukken zijn mij eigenlijk nooit opgevallen

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 12:34

Wow, die is zeker mooi ninah!! Bedankt voor de link!

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:46

Graag gedaan hoor. En laat je nog even weten wat uiteindelijk je keuze wordt? Ik ben erg benieuwd.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:58

Dat is ook een heel mooi hoofdstel inderdaad. Wat jammer is, is dat de foto genomen is aan de kant waar geen gespen zitten. Ik ben benieuwd of dat aan de andere kant wel het geval is, en hoe dat er dan uit ziet. Dat vind ik van de Kieffer echt mooi, dat er alleen gespen zitten aan het kopstuk, en verder zie je ze niet.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:05

Ik heb hem in het echt gezien en vind de frontriem niet mooi afgewerkt
die steentjes zijn heel lelijk afgewerkt en in de frontriem gezet, alsof het er op is opgelijmd
verder vind ik het wel een erg mooi sjiek hoofdstel, ze hebben hem ook in stang en trens

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:18

Aan de andere kant zit volgens mij wel een gesp voor de neusriem, als ik kijk op doebert.com en op het kopstuk ook. Maar ik vind dat ze er wel bescheiden uitzien. Maar bij de Kieffer Anja heb je wel aan de zijkanten (aan allebei de kanten) de gespen van de keelriem. Bij Doebert zie je niet zo goed hoe dit zit.

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:28

Dat van die frontriem klopt inderdaad. Die steentjes zitten niet zo mooi. Ik heb er ook nog wat van gezegd bij de kassa (ze hadden hem voor me klaargelegd), maar ze hadden geen andere meer. Bij eentje lijkt het net of het steentje eruit is. Dit is niet zo, alleen het steentje is minder bol en iets anders van kleur. Dat viel me ook een beetje tegen. Maar verder vind ik hem ook gewoon mooi hoor. En dat van die frontriem valt eigenlijk niet op als mijn paard het hoofdstel om heeft.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:02

Nou, ik heb t hoofdstel vandaag in het echt bewonderd, en ik vond hem wel mooi, maar niet erg bijzonder. Ik vond het gedeelte achter de oren inderdaad te grof, en het sprak me niet echt aan. Ik heb nu een rondgenaaid hoofdstel van schumacher besteld, ik ben benieuwd hoe die eruit ziet! Ik heb ook de passier in mijn handen gehad, en mijn vader is helemaal verliefd op het hoofdstel!! Jammer dat hij zo verscrhikkelijk duur is.

Patriciavt

Re: Kieffer model Anja? Heeft iemand dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:06

Ik vind dat Anja-model ook niet mooi. Dat kopstuk vind ik wel formidabel. Ultracomfort voor je paard toch? (daar bedoel ik mee dat de neusriem over het kopstuk gaat en het kopstuk zelf onderlegt is)
Ik heb zelf die Kieffer Grand Prix besteld!!!

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:50

Ik ga het hoofdstel ook kopen, ik vind het gewoon erg mooi.
Ben alleen benieuwd wat voor teugels erbij zitten? In het begin zijn die ook rondgenaaid, maar zijn ze dan van stof, of van leer.
Ook snap ik de bakstukken niet echt, hoe het bevestigd moet worden aan het bit, op de onderstaande foto lijken ze gewoon "los" te zitten

Afbeelding

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:16

De teugels zijn springteugels. En op de foto's zitten ze andersom. De sluiting zit in werkelijkheid naar binnen toe. De bakstukken hebben dezelfde sluiting. Ook naar binnen toe (blinde sluiting). Staat inderdaad een beetje gek op de foto.