Wedstrijd Zuidwolde 20 april

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Wedstrijd Zuidwolde 20 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 16:34

Hallo luitjes!
Wie zijn er allemaal naar de Easter Sunday Show geweest en wat vonden jullie ervan en dan voornamelijk van de jurering?


Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 16:57

De jurering was grappig Vooral in de reining. Alleen dat kun je verwachten als het geen WRAN-erkende wedstrijd is. De WRAN jury's mogen nou eenmaal deze wedstrijden niet meer jureren. Maar voor de training maakt het mij niet uit. Ik rijd de wedstrijd als een training en al helemaal dit soort wedstrijden.

Trouwens nog gefeliciteerd!

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 17:11

Ja, dit was lachen vandaag! Haha!
bij de trail gaf de jury voornamelijk negens en tienen weg en in de reining waren het voornamelijk pluspunten die de boventoon voerden! Heb nog nooit zo'n hoge score gehad Schijnheilig Maar je hebt gelijk: het is goed als training, en aangezien we dat hard nodig hebben, blijven we gewoon deze wedstrijden meedoen! . Het is altijd wel gezellig toch?

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 17:21

Inderdaad, mijn vader had een tien op zijn jog-over oké hij was netjes maar kan altijd beter.
Als je 70 punten hebt in de reining... heb je normaal gewonnen of er net iets onder nu had nummer 1 77??? ofzo. Schijnheilig
Mijn proef ging in elk geval rommelig en niet echt netjes en had een + 1.5 op een cirkel (was netjes maa +1.5 is een beetje veel) En ik kwam op een eind score van 74 punten. *LOL* En 70 punten was al geen plaatsing meer. Verward
Ach hij geeft je wel moed! En hij was heel stabiel met zijn hoge punten en er zaten weinig lage scores bij!
En gezellig is het wel, maar ben wel helemaal kapot als ik daar weg kom en heb dat in oosterwolde veel minder. Verward Misschien ook omdat ik dan wat langer kan slapen Lachen;)
En we zijn weer een ervaring rijker en daar gaat het om.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 19:41

wie jureerde daar dan?

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 20:23

Karel Slootstra

of was het nou klootstra Lips are sealed

Ik heb in ieder geval gelachen, heb Rommie en zijn zus ook nog gezien. Verder geen bekenden.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:09

Ik heb geen flauw idee hoe de jury heet(te), dus je kunt mij alles wijs maken. Romkabouter ging ook wel goed, de Duitsers waren helemaal "verliefd" op zijn paardje geloof ik. Bloos En geloof dat zus lief ook niet ontevreden was. Plaatsingen weet ik niet, maar ze zijn vast zelf hier wel weer eens. SORRY (ben erg vergeetachtig!) Party!!

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:16

Ludo schreef:
Karel Slootstra



Nooit van gehoord, kan iemand mij vertellen wie hij is en wat hij in de westernsport doet?
Had hij wel vaker gejureerd?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:25

Ja hij heeft vaker gejureerd, het is geloof ik ooit een wran-jury geweest Verward Nu niet meer in ieder geval.
Wij zijn absoluut niet kapot van hem en dat is zacht uitgedrukt Haha! Regina had gezegd dat ze hem nooit meer zou vragen en op het inschrijfformulier stond geen jury en toen was hij er dus Scheve mond Maar goed, we hebben af en toe best gelachen om de plaatsingen.

Rom, je paard is erg mooi geworden, lekker kontje heeft ie gekregen. Ik had nog even hoi willen zeggen, maar ben het weer vergeten
Toen jij wat bestelde in de kantine zat ik aan de bar, misschien weet je nu wie ik ben *LOL*

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:32

Of je zit gezellig te stoken Ludo, of je weet niet waar je het over hebt en slaat maar een slag in de rondte, maar dan wel om mensen te beschadigen. In een vorig berichtje van jou in dit topic schrijf je het wel met hele kleine lettertjes, maar toch best wel leesbaar. Niet netjes en erg beledigend. Ik denk dat jij zelf ook niet gevleid zou zijn als men zoiets over jou zou schrijven, hoewel er beslist wel genoeg te schrijven valt.

Ter informatie de heer Slootstra, en niet dat wat Ludo ervan heeft gemaakt, is een erkend AQHA jurylid met een officiële jury kaart. Nadat de Wran haar regelgeving heeft aangepast moest om WRAN jury lid te worden ook een cursus worden gedaan. Deze cursus kost € 400,-- plus reis en verblijfkosten. Misschien iets voor jou Ludo, dan kan je, als je tenminste zou slagen, alle jury leden gaan vervangen waar je niet kapot van bent. Misschien hebben anderen dan eens iets te lachen.

Ik heb alleen de reining gezien en ik moet zeggen dat er wel degelijk zeer hoge scores bij waren. Misschien heeft de jury die wel aan het niveau van de ruiters aangepast. Als het een officiële wedstrijd was geweest, dan was zeker meer dan de helft gediskwalificeerd, waar ze nu alleen maar een penalty hebben gescoord en waar de proef verder gewoon beoordeeld is. Dat was het verschil tussen wat ik ervan heb gezien en wat later op het bord hing. Dan is me opgevallen dat diegene, die met hun hoge scores daar zo verschrikkelijk blij waren, er hier op bokt er nu zo lacherig om doen. Dat is wel wat krom.

Wees blij dat er nog mensen zijn die deze oefen- en leerwedstrijdjes nog willen organiseren. Ze hadden net zo goed, evenals alle mensen die er aan meegeholpen hebben lekker Pasen kunnen vieren. Ook had de heer Slootstra, waarvan ik begrepen heb, dat zaterdag een naast familielid is overleden, alles af kunnen zeggen om bij zijn familie te zijn. Dan was het hele hoge punten festijn gewoon niet doorgegaan. Het is fijn als je plezier hebt, maar doe dit dan niet ten koste van anderen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:46

Smokey schreef:
Ik heb alleen de reining gezien en ik moet zeggen dat er wel degelijk zeer hoge scores bij waren. Misschien heeft de jury die wel aan het niveau van de ruiters aangepast. Als het een officiële wedstrijd was geweest, dan was zeker meer dan de helft gediskwalificeerd, waar ze nu alleen maar een penalty hebben gescoord en waar de proef verder gewoon beoordeeld is. Dat was het verschil tussen wat ik ervan heb gezien en wat later op het bord hing. Dan is me opgevallen dat diegene, die met hun hoge scores daar zo verschrikkelijk blij waren, er hier op bokt er nu zo lacherig om doen. Dat is wel wat krom.


Even een vraagje:

Wat is het nut van een oefenwedstrijd als er zulke bizar hoge punten gegeven worden dat de vergelijking met een officiele wedstrijd zoek raakt? Is het niet oneerlijk tegenover de ruiters die meedoen om ze absurd hoge scores te laten rijden? De eerste keer dat deze ruiters dan met een officiele wedstrijd meedoen en ver daaronder scoren, is ook geen stimulans om door te gaan.

Oefenwedstrijden zijn er in mijn ogen om de ruiters op het echte werk voor te bereiden. En daar hoort ook een realistische puntenscore bij...

Je suis Charlie.

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 00:57

hallo waar hebben we het hier nu over, het maakt toch geen ruk uit wat je scoort als je maar tevreden bent over de proef die je gereden hebt.
En dan nog wat: ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ie een goede jurering heeft gehad want het valt altijd tegen in de ogen van de ruiter.

it´s the hand thats riding the horse.
with a firm grip you accomplish NOTHING


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:05

Ik zie dat anders Wannabe. Een goede score stimuleert om door te gaan. Een slechte score geeft aan waar verbeteringen nodig zijn. Het gevoel wat iemand heeft bij een proef is niet altijd juist. Je kunt het gevoel hebben de sterren van de hemel te hebben gereden, en laatste geplaatst worden. En je kunt mij niet vertellen dat dat je niets zou doen...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:13

Smokey schreef:
Ter informatie de heer Slootstra, en niet dat wat Ludo ervan heeft gemaakt, is een erkend AQHA jurylid met een officiële jury kaart. Nadat de Wran haar regelgeving heeft aangepast moest om WRAN jury lid te worden ook een cursus worden gedaan. Deze cursus kost € 400,-- plus reis en verblijfkosten. Misschien iets voor jou Ludo, dan kan je, als je tenminste zou slagen, alle jury leden gaan vervangen waar je niet kapot van bent. Misschien hebben anderen dan eens iets te lachen.


Afgezien van het feit dat ik niet kapot ben van de WRAN: ik zou het absoluut niet in mijn hoofd halen om -als ik al jurylid zou zijn voor de AQHA - nog eens een extra cursus te gaan volgen en dat geld uit te gaan geven voor een jurycursus voor een organisatie die in mijn ogen een aftreksel is van de AQHA, met minieme veranderingen in hun regelementen, en compleet onzinnige reiningpatronen...

De WRAN zal me na deze uitspraak wel niet meer als jury willen hebben: maar ik hou me ook aanbevolen om aan de cursus mee te doen, maar dan wel gratis...Haha!

Je suis Charlie.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 09:58

Smokey schreef:
Of je zit gezellig te stoken Ludo, of je weet niet waar je het over hebt en slaat maar een slag in de rondte, maar dan wel om mensen te beschadigen. In een vorig berichtje van jou in dit topic schrijf je het wel met hele kleine lettertjes, maar toch best wel leesbaar. Niet netjes en erg beledigend. Ik denk dat jij zelf ook niet gevleid zou zijn als men zoiets over jou zou schrijven, hoewel er beslist wel genoeg te schrijven valt.


Ja sorry, je hebt gelijk had ik niet moeten doen.

Citaat:
Ter informatie de heer Slootstra, en niet dat wat Ludo ervan heeft gemaakt, is een erkend AQHA jurylid met een officiële jury kaart. Nadat de Wran haar regelgeving heeft aangepast moest om WRAN jury lid te worden ook een cursus worden gedaan. Deze cursus kost € 400,-- plus reis en verblijfkosten. Misschien iets voor jou Ludo, dan kan je, als je tenminste zou slagen, alle jury leden gaan vervangen waar je niet kapot van bent. Misschien hebben anderen dan eens iets te lachen.


Ik heb daar een vraagteken bijgezet, dank je voor je aanvulling, nu weten we precies hoe het zit Hoewel ik het wel vreemd vind dat een eerdere keer dat de heer Slootstra in zuidwolde jureerde hij iemand eerste plaatste in de pleasure, terwijl het paard van die amazone drie keer al bokkend langs de lange zijde van de showarena galoppeerde. En in de horsemanship werd zij derde, want "Ik had wat goed te maken tegenover het publiek". Uit dat soort praktijken trek ik inderdaad mijn conclusies.
En nee, ik hoef geen jurylid te worden, ik geef mijn vrije zondagen liever op voor andere zaken. Daarbij zijn er genoeg juryleden die ik wel graag zie jureren (o.a. Peter Wittemans, Chris Knol).

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:35

Eigenlijk heeft iedereen wel gelijk. Cassidy omdat ze vraagt wat het eventuele nut is van hoge scores bij een dergelijke wedstrijd ter voorbereiding op het eigenlijke werk. Daarbij moet ik stellen, dat de ruiters die daar aan deelnemen voor een groot deel nooit op andere wedstrijden worden gezien. Zij rijden dus voor hun plezier "een" wedstrijd. Ik kan me nog in het hoofd van de diverse jury leden verzetten, nog in die van de diverse ruiters (gelukkig maar). Het blijft dus maar giswerk. Maar ik denk nadat ik gezien heb wat ik gezien heb, dat zoals gezegd het grootste gedeelte had gediskwalificeerd had moeten zijn, je zo'n wedstrijd "dood" maakt, er blijft dan niks meer over en i.p.v. om hier over de voor en tegens te schrijven, zou er alleen maar over de achtergebleven katers gejammerd worden. Hoe realistisch moet je dan een puntenscore neerzetten. Dan kun je het inderdaad beter met een paar penalties afstraffen en achteraf een opbouwend gesprekje met de betreffende ruiters voeren. Daar zijn oefenwedstrijden voor.

wannebe heeft ook gelijk, het maakt geen ruk uit, als je maar tevreden bent . En inderdaad zeker als je slecht scoort heeft de jury het gedaan. Dat is wat je als ruiter misschien ook moet leren denk ik, dat een slechte of een goede score niet persoonlijk bedoelt is. Een jury behoort onafhankelijk te zijn net als een rechter. Jammer genoeg had ik niet meer tijd en kon alleen maar een stukje zien van het hele gebeuren maar ik had wel de indruk dat de betreffende ruiters wel een leuke dag hadden gehad. Ik heb ook gezien dat de jury de mensen dingen heeft uitgelegd en waarschijnlijk tips heeft gegeven.

Wat ik ook zie bij mensen die heel erg veel jureren, dus ondertussen hun te beoordelen ruiters en paarden wel kennen er óók dikwijls dezelfde zijn die de beste scores halen en als je dat vergelijkt met wat je hebt zien gebeuren in de ring, je er ook daar je vraagtekens bij kunt zetten.

Zeker kun je je ook je persoonlijke voorkeuren hebben, waarom niet. Niet iedereen moet elkaar aardig, leuk, goed of begrijpelijk vinden. De misschien makkelijkste en juiste jurering is die bij de springwedstrijden. Dat is duidelijk, balk eraf zijn 4 strafpunten, tijdoverschrijding...etc.
Nee, ook voor mij geen jury cursus, zeker niet die waar je ook nog eens zoveel geld voor moet betalen. Ik besteed mijn vrije zondagen ook liever aan wat andere zaken, dan de hele dag in zo'n stoffige hal rond te sloffen en naderhand als onderwerp ter discussie gesteld te worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:59

Smokey schreef:
Maar ik denk nadat ik gezien heb wat ik gezien heb, dat zoals gezegd het grootste gedeelte had gediskwalificeerd had moeten zijn, je zo'n wedstrijd "dood" maakt, er blijft dan niks meer over en i.p.v. om hier over de voor en tegens te schrijven, zou er alleen maar over de achtergebleven katers gejammerd worden. Hoe realistisch moet je dan een puntenscore neerzetten. Dan kun je het inderdaad beter met een paar penalties afstraffen en achteraf een opbouwend gesprekje met de betreffende ruiters voeren. Daar zijn oefenwedstrijden voor.


Ook tijdens de AQHA wedstrijden zie je dat mensen met een O score omdat ze "Out of pattern" waren wel degelijk worden doorgejureerd. Dus op hun lijst kun je duidelijk zien waar de goede en de slechte punten liggen. Het enige is dat ze niet in het algemene klassement voorkomen, of met score=O. Je kunt altijd nog naar een jurylid toestappen om het een of het andere te laten uitleggen.

Maar een paard dat tijdens de pleasure aan de kletter gaan en bokkend door de bak zwerft, hoort er gewoon te worden uitgehaald. De ruiter verknalt het op dat moment niet alleen voor zichzelf maar ook voor een ander...

Wat betreft het feit dat deze wedstrijd als "oefenwedstrijd" wordt bestempeld impliceerd dat mensen wel degelijk door willen voor het echie...Noem het dan een "beginnerswedstijd". Een kleine maar fijne nuance...

Je suis Charlie.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:24

Diegene die het "oefenwedstrijd" heeft genoemd ben ik. Misschien verkeerd uitgedrukt want zo was het niet uitgeschreven. Verkeerde "nuance"gebruikt. Ik zal mijn leven beteren! Overigens was er eigenlijk maar eentje die het paard helemaal niet onder controle had en die is er ook daadwerkelijk uit én gediskwalificeerd.
Het weer is veel te mooi om nu nog verder achter de pc te zitten, ik ga lekker naar buiten! Prettige dag nog allemaal. Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:47

Ludo schreef:
Rom, je paard is erg mooi geworden, lekker kontje heeft ie gekregen.

Dank je, het was meerdere mensen opgevallen Haha!
Ze vroegen zelf of ik alweer een ander paard had Tong uitsteken

Citaat:
Ik had nog even hoi willen zeggen, maar ben het weer vergeten
Toen jij wat bestelde in de kantine zat ik aan de bar, misschien weet je nu wie ik ben *LOL*

Hahaha, dat had je dan beter wel kunnen doen, want ik heb geen idee Haha!

Of was het toch ik een dienblad meekreeg met koffie en broodjes? Dan heb ik wel een idee Lachen

Enniewee, ik heb mee gedaan om het paard ervaring op te laten doen. Hij werd alleen in de showarena nog onrustig, maar dat komt allemaal nog wel. Hij is pas 3 keer meegeweest Lachen En over die jury: Het maakt in principe niet uit of je nu penalty's geeft voor slechte punten of bonussen voor de goede punten. Als het maar voor iedereen gelijk is. En in denk dat niet dat hij oneerlijk jureerde (ook al zag hij dingen over het hoofd). De beginners waren ook precies op schema afgelopen, dus dat was dikke prima. Ik ben in ieder geval blij dat er zoiets georganiseerd wordt en dat er enthousiaste mensen voor zijn. Je weet dat het geen Wran-wedstrijd is en dat je dus geen wran jury krijgt. Als je het dan gaat klagen dat de jury zo slecht is dan moet je gewoon niet meedoen imo. Westernrijden is een jurysport, er zal dus vaak genoeg wel wat te klagen zijn. Ook bij wran-wedstrijden. Soms wordt je te hoog ingeschat en soms te laag. Geen enkel probleem zolang je je best hebt gedaan. Jammer alleen dat de meeste mensen het alleen onthouden als ze in hun ogen een te lage score hebben gekregen Scheve mond

En allemaal gefeliciteerd met jullie prijzen Cool

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 14:55

Cassidy schreef:
en compleet onzinnige reiningpatronen...

Ehm, hoezo Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:51

Wat vonden jullie van het gemiddelde niveau van de ruiters. Ben gewoon benieuwd.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:32

Terug uit de zon, heerlijk Haha!

"onzinnige reiningpatronen" Verward Verward Heb ik iets gemist?? Volgens mij waren die gewoon uit het regelboekje. Beginnersreining, pattern 6 en pattern 3 als ik het goed heb onthouden. Niks onzinnigs aan.
Was Cassidy dan ook in Zuidwolde, of hoe kom je erbij?

Citaat:
Geplaatst: 21-04-03 14:47 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ludo schreef:
Rom, je paard is erg mooi geworden, lekker kontje heeft ie gekregen.

Dank je, het was meerdere mensen opgevallen
Ze vroegen zelf of ik alweer een ander paard had

Quote:
Ik had nog even hoi willen zeggen, maar ben het weer vergeten
Toen jij wat bestelde in de kantine zat ik aan de bar, misschien weet je nu wie ik ben

Hahaha, dat had je dan beter wel kunnen doen, want ik heb geen idee

Of was het toch ik een dienblad meekreeg met koffie en broodjes? Dan heb ik wel een idee

Enniewee, ik heb mee gedaan om het paard ervaring op te laten doen. Hij werd alleen in de showarena nog onrustig, maar dat komt allemaal nog wel. Hij is pas 3 keer meegeweest En over die jury: Het maakt in principe niet uit of je nu penalty's geeft voor slechte punten of bonussen voor de goede punten. Als het maar voor iedereen gelijk is. En in denk dat niet dat hij oneerlijk jureerde (ook al zag hij dingen over het hoofd). De beginners waren ook precies op schema afgelopen, dus dat was dikke prima. Ik ben in ieder geval blij dat er zoiets georganiseerd wordt en dat er enthousiaste mensen voor zijn. Je weet dat het geen Wran-wedstrijd is en dat je dus geen wran jury krijgt. Als je het dan gaat klagen dat de jury zo slecht is dan moet je gewoon niet meedoen imo. Westernrijden is een jurysport, er zal dus vaak genoeg wel wat te klagen zijn. Ook bij wran-wedstrijden. Soms wordt je te hoog ingeschat en soms te laag. Geen enkel probleem zolang je je best hebt gedaan. Jammer alleen dat de meeste mensen het alleen onthouden als ze in hun ogen een te lage score hebben gekregen



Bingo, dat is de spijker op z'n kop geslagen. Tenminste iemand die het weet te waarderen en die het op zijn juiste waarde weet in te schatten.

Citaat:
Wat vonden jullie van het gemiddelde niveau van de ruiters. Ben gewoon benieuwd.


Wat wil je daar dan over weten of zeggen. Beginners zijn beginners, de één is al wat verder dan de ander, de volgende doet daar zijn eerste ervaring op. Daar kun je niet en mag je niet van een "niveau" spreken. Iedereen zal zijn uiterste best doen neem ik aan, anders ga je niet naar een wedstrijd toch? Verward

Jonge paarden zijn jonge paarden die ook wedstrijdervaring moeten opdoen, die hebben ook nog geen bepaald niveau, zijn tenslotte ook beginners, de paarden dan.

In de open en amateur reining met een ervaren paard? Ach daar was wel wat op aan te merken hier en daar als je het zo wilt bekijken. De een of de ander zou je moeten aanraden met dat paard geen reining te rijden misschien. Maar ik vind dat eigenlijk te ver gaan. Dat moet gewoon iedereen zelf weten, als ze daar nu plezier aan hebben en hun best doen?? Het is niet aan ons daar over te oordelen. Het beste is naar je eigen niveau te kijken en dat proberen te verbeteren. Want het is altijd voor verbetering vatbaar. Uitgeleerd zijn we hierbij nooit. Maar het is zoals altijd de beste stuurlui staan aan wal en net als bij voetbal hebben we dan ook een kleine 17 mio scheidsrechters. *LOL* Schijnheilig

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:33

Smokey schreef:

Ter informatie de heer Slootstra, en niet dat wat Ludo ervan heeft gemaakt, is een erkend AQHA jurylid met een officiële jury kaart.


Dat zou ik maar niet geloven het zou weleens zo kunnen zijn de (k)Slootstra zijn lidmaatschap van de AQHA is af gepakt
.

Nadat de Wran haar regelgeving heeft aangepast moest om WRAN jury lid te worden ook een cursus worden gedaan. Deze cursus kost € 400,-- plus reis en verblijfkosten.
En in de WRAN jurylijst kom hij ook niet voor

.

Als er iemand is die weet hoe je niet met paarden omgaat is hij het wel. Misselijk
En hij weet ook de regels van de AQHA niet anders gedroeg hij zich wel beter tegenover dieren.

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:57

Gaan we nou door mensen af te kraken? Het ging hier om om een jury kaart of niet. En over de verbastering van een naam die wel wat erg beledigend was. Ook al voel je het zo, schrijf je zoiets niet op. Dit niet persé ter verdediging van de genoemde in kwestie. Ook al was het iemand anders geweest, dan zou ik daar ook over vallen. Het hoort gewoon niet. Bovendien als je me al quote doe het dan juist, want zoals het hierboven staat heb ik het NIET geschreven, je hebt er een mooie regel tussen geplakt. En nee op de WRAN jury lijst komt hij niet voor. Bovendien kan ik je nog tig anderen noemen die ook niet met paarden en andere huisdieren om weten te gaan en waar de koude rillingen je over je rug lopen. Vorige week nog iemand gezien die zijn paard stond af te tuigen buiten, waar de honden geen brood van lusten. De eerste hondjes en overtollige katten zijn al weer gedumpt vanwege het beginnende seizoen om er eens op uit te trekken. Bij dit warme weer staan al weer paarden en ponies op het weiland zonder een slok water en ga zo maar door. Zo heeft iedereen over iedereen zijn mening. Of de jury kaart van die meneer Slootstra is ingetrokken of niet en om welke redenen dat weet ik dus niet, ik weet niet beter dan dat hij er een heeft of misschien ook had. Ik weet wel dat je als jury lid van de AQHA, ApHC en de Paints een bepaald aantal verplichte wedstrijden moet jureren per jaar. Kun je om welke redenen dan ook hier niet aan voldoen, wordt die kaart ook ingetrokken. Zo simpel als wat. Alles andere blijft giswerk of men kan ook zeggen, de wens is de vader van de gedachten.

Maar nog eens, ik zou het ten zeerste op prijs stellen als je me dan ook juist quote, zoals het er nu staat geeft het een ietwat verkeerd beeld.

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 17:55

Oeps, dit maakt wel een hele hoop tongen los geloof ik! Ik was alleen maar benieuwd wat mensen van de JURERING vonden want ik ben zelf nog niet zo bekend met alle juryleden(wel of geen WRAN). Het is niet mijn bedoeling om deze meneer af te kraken, hoor! Deze oefenwedsrijden heb ik hard nodig! Was alleen benieuwd wat andere bokkers er van vonden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers