Verwarring over Wintec, wie helpt mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Verwarring over Wintec, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 14:14

Het gaat om het volgende: gisteren heb ik voor het eerst met een Wintec Isabel op mijn paardje gereden, geleend van iemand. Ik had gelijk een heel ander paard onder me en dus zit ik er nu ook over te denken zo'n zadel aan te schaffen. Nu woon ik in Spanje en de prijs hier voor de Wintec Isabel kaal, met gel in de zitting en de wrong en CAIR is €900 wat ik wel erg veel vind.
Ben ik met Nederland gaan bellen om de juiste prijs te achterhalen zodat ik hem uit NL kan meenemen of op laten sturen. Is het onmogelijk bij wel 5 verschillende ruitersportzaken het zadel in de computer te vinden, volgens de ene is het van naam veranderd, er zijn verschillende modellen enz enz. Ik zou graag de echte prijs willen weten van een Wintec isabelle, die er ZO uitziet: (ik hoef er niet perse beugels enz bij)

Afbeelding
Dit is de wintec pro
Afbeelding

Die wil ik dus NIET maar hij lijkt er wel veel op en is ook ontwikkeld samen met Isabelle Werth, maar dit is de oudere uitvoering, de zit is niet zo diep. Volgens Divoza heet de Wintec Isabel nu Wintec Pro care, maar volgens mij is dat een VZ.

En is dat CAIR echt zo goed of maakt het niet zo veel uit? Ook zei iemand tegen mij dat die gel ook niet zoveel uitmaakt, maar ik vond het erg lekker zitten. En is dit zadel ook met verlengde zweetbladen te bestellen? Want ik bleef er wel steeds achter hangen met mijn chaps Scheve mond

Wie helpt mij en waar kan ik in NL zo'n zadel kopen en/of bestellen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:19

Bel eens met van Rijs in Zevenhuizen, die hebben er echt verstand van.
Da's een echte ouderwetse zadelmaker met veel kennis van zadels.
www.vanrijs.nl

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:20

Je kan de Wintec Isabel met cair systeem kopen bij divoza voor ik dacht
659,= euro incl.accesoires, de verzendkosten naar Spanje zijn 16 euro.
Een andere boom kan er ook ingezet worden, prijs 18.13 euro.
Als ik me niet vergis is jouw bovenste plaatje de Wintec Isabel en de onderste de Wintec Pro.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:45

Afbeelding
Deze bedoel je toch?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:26

Bel de Wintec importeur, die kan je ongetwijfeld precies vertellen wat er wel en niet leverbaar is. Op de Wintec site staat per land het telefoonnummer van de importeur.

Ik wilde eerst ook een Wintec Isabel, maar bij de zadelmakers in de buurt was eigenlijk alleen de Wintec pro verkrijgbaar en aangezien ik mijn oude zadel niet meer op mijn paard wilde leggen, wegens niet goed passen, wilde ik niet maanden op een zadel gaan zitten wachten.
Ik vind de Wintec pro (dressuur) lekker zitten, alleen de zitting vind ik iets aan de harde kant, dus wat dat betreft zou een gel zitting wel prettig zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:36

Die onderste is idd de oude, óók ontworpen met Isabelle, en die is goedkoper dan de bovenste. Volgens kost die ongeveer hetzelfde als bij jullie maar bellen met http://www.wintec.net.au/ is het beste ja.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 20:42

Nou ik heb alles bij Divoza voorgelegd, inclusief de foto's die ik hier heb geplaatst en de fotos van het zadel op mijn paardje, en ik kreeg een email van hun:

Geachte mevr.van der Beek,

Wij verkopen de Wintec Pro met cair systeem (foto 2)voor 659,00 euro
compleet en de Wintec Isabell met cair systeem (foto1) voor 895.00 euro
compleet.
Het zadel wat op uw paard ligt is een Wintec Isabell, bij ons verkrijgbaar
in 17 en 17.5 inch.
Compleet betekend: Wintec beugelriemen, Leren Pagony dressuursingel of
Kieffer Neopreensingel, Zadelhoes en RVS beugels.
Als u het zadel zonder accesoires bestelt gaat er 45 euro van de prijs af.
De verzendkosten naar spanje zijn 16 euro.
Het zadel is helaas niet te bestellen met extra lange zweetbladen.
Als u een ander kopijzer in het zadel wilt, dus geen medium (kleur zwart)
dan zijn de kosten 18.13 euro.

Met vriendelijke groet,

Dione Kuipers

DIVOZA HORSEWORLD

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:50

Zo een netjes verhaal maar je kan hem idd dus net zo goed in Spanje kopen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 22:10

Ja hehe maar dan is het wel kaal.
Nou ja ff over denken, ik moet toch naar NL in Maart. Maar maakt dat CAIR nou echt zo'n verschil?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:54

geen idee, ik heb het 'ouderwetse' zonder gel maar de volgende zou ik wel met gel kiezen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 00:15

Nee CAIR dat is dat de kussens gevuld zijn met lucht (in de kamer zeg maar, dus wat op je paard ligt) IPV met van die vulling. Iemand van een Nederlandse ruitersportzaak zei vandaag tegen mij dat Passier en nog een paar merken er ook mee geexperimenteerd hadden maar dat niemand er tevreden over was? Of je kussen nou op een bepaalde manier met lucht of met vulling is gevuld, maakt dat dan zo'n groot verschil voor het paard? Kijk anders ook even op die site van Wintec, daar staat een link naar CAIR.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:38

ik heb hele andere prijzen gevonden bij divoza:

wintec 500 dressuur compleet met verwisselbare boom,beugels en riemen voor 399,95

wintec pro dressuur compleet met wat hierboven staat voor 499,95.

dit staat op hun site. ze verkopen volgens hun site maar 2 wintec zadels.

heb wel een site vabn wintec. ik heb er zelf ook een maar dat is veelzijdigheids.
http://www.wintec.net.au/

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:53

mjet schreef:
ik heb hele andere prijzen gevonden bij divoza:

wintec 500 dressuur compleet met verwisselbare boom,beugels en riemen voor 399,95

wintec pro dressuur compleet met wat hierboven staat voor 499,95.

dit staat op hun site. ze verkopen volgens hun site maar 2 wintec zadels.

heb wel een site vabn wintec. ik heb er zelf ook een maar dat is veelzijdigheids.
http://www.wintec.net.au/


Het verhaal van Dinkeygirl gaat NIET over de zadels die jij aanhaalt maar over de WINTEC ISABELL.
Deze staat niet op de site maar heeft Divoza WEL in de collectie.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:44

dione"]
[quote="mjet schreef:
ik heb hele andere prijzen gevonden bij divoza:

wintec 500 dressuur compleet met verwisselbare boom,beugels en riemen voor 399,95

wintec pro dressuur compleet met wat hierboven staat voor 499,95.

dit staat op hun site. ze verkopen volgens hun site maar 2 wintec zadels.

heb wel een site vabn wintec. ik heb er zelf ook een maar dat is veelzijdigheids.
http://www.wintec.net.au/


Het verhaal van Dinkeygirl gaat NIET over de zadels die jij aanhaalt maar over de WINTEC ISABELL.
Deze staat niet op de site maar heeft Divoza WEL in de collectie.
[/quote]

Klopt, Divoza heeft niet alles op de site staan, even bellen en ze zoeken het zo voor je op.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:03

T@nj@"]
[quote="dione"][quote="mjet schreef:
ik heb hele andere prijzen gevonden bij divoza:

wintec 500 dressuur compleet met verwisselbare boom,beugels en riemen voor 399,95

wintec pro dressuur compleet met wat hierboven staat voor 499,95.

dit staat op hun site. ze verkopen volgens hun site maar 2 wintec zadels.

heb wel een site vabn wintec. ik heb er zelf ook een maar dat is veelzijdigheids.
http://www.wintec.net.au/


Het verhaal van Dinkeygirl gaat NIET over de zadels die jij aanhaalt maar over de WINTEC ISABELL.
Deze staat niet op de site maar heeft Divoza WEL in de collectie.
[/quote]

Klopt, Divoza heeft niet alles op de site staan, even bellen en ze zoeken het zo voor je op.
[/quote]

Dat heeft ze al gedaan, zie bericht van Dinkeygirl een stukje naarboven Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:16

DinkeyGirl schreef:
Nee CAIR dat is dat de kussens gevuld zijn met lucht (in de kamer zeg maar, dus wat op je paard ligt) IPV met van die vulling. Iemand van een Nederlandse ruitersportzaak zei vandaag tegen mij dat Passier en nog een paar merken er ook mee geexperimenteerd hadden maar dat niemand er tevreden over was? Of je kussen nou op een bepaalde manier met lucht of met vulling is gevuld, maakt dat dan zo'n groot verschil voor het paard? Kijk anders ook even op die site van Wintec, daar staat een link naar CAIR.


oooh oké... nou wordt het me te verwarrend hihi. Ik dacht dat die CAIR dingen ook met gel onder eigen kont had. Lachen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:37

De prijzen die Dinkeygirl noemde zijn voor Wintec zadels met Cair systeem. Dat is ongeveer 200 euro duurder dan hetzelfde type met "gewone"zadels kussens.

Ik heb zelf zitten twijfelen om een zadel met een Flair / Cair systeem te kopen, omdat mijn paard een nogal gevoelige rug heeft. Daar heb ik het over gehad met een aantal zadelmakers.

Cair is het Wintec systeem voor met lucht gevulde kussens. Het verschil tussen Cair en Flair (dat is het systeem wat je bij de meeste betere zadels kan laten inbouwen door een zadelmaker.) is dat er bij Cair de met lucht gevulde kamer uit slechts een ruimte bestaat. Bij Flair zijn er meerdere, kleine kamers zeg maar. Voor een gelijkmatige verdeling van de lucht is het beter als het over een aantal kleinere ruimtes verdeeld wordt. M.a.w. het Flair systeem zou dus beter zijn, maar dat is ook een stuk duurder. Daarom heb ik uiteindelijk niet voor Cair gekozen. Maar een vriendin van me heeft een Wintec Isabel met Cair en is er erg enthausiast over.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 01:10

Hier staat dat het wel meerdere panelen zijn:

Afbeelding

Does your saddle use traditionally stuffed panels???

If so, the panels can ride down over time and become unevenly compacted, causing pressure points on your horse. When this happens your horse will tend to stiffen and be unable to move with total comfort and freedom.

The CAIR Panel System, developed by Bates Australia, provides an even weight distribution across the maximum area of the horse's back and will not ride down.

When you are evenly balanced on your horse, the pressure will be distributed evenly across the entire length of the panel, virtually eliminating pressure points.

This extraordinary comfort will result in freer movement, better carriage and a happier horse and rider.

CAIR air panels hold their shape unlike traditional stuffing which will, over time, ride down and become unevenly compacted.
CAIR air panels do not need adjustment or special maintenance and require no re-stuffing.
CAIR air panels constantly adapt to your horse's shape as the back and shoulder muscles work.

The CAIR Panel System ends soreness and fatigue by virtually eliminating pressure points, and providing shock and impact absorption. At the same time, the saddle panel is thinner than traditionally stuffed panels, resulting in more effective communication of seat aids. Further, CAIR air panels won't create "bounce".

So, take the pressure off your horse's back - and a weight off your mind, and test ride the revolutionary CAIR Panel System today. Available in Bates and Wintec saddles.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat zouden jullie doen, het is wel weer €200 duurder maar mijn paardje heeft wel een erg gevoelige rug?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:19

van verscheidene ruiters die met wintec-cair rijden heb ik positieve verhalen gehoord

deze zadels zijn

- betaalbaar (in vergelijking met bvb kieffer, stubben, passier,...)
- goed voor gevoelige paardenruggen
- je zou er beter mee kunnen doorzitten

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:37

Topic uit de oude doos?
Ik dacht al dat het me bekend voor kwam.
Erg irritant!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:46

Inderdaad oud, maar ik wilde toch even reageren Lachen

Ik had van iemand de Wintec Pro geleend (gewone kussens), en heb nu de Isabell Werth met Cair. Ben heel erg tevreden, en mijn paard volgens mij ook Lachen De Isabell zit compleet anders, veel dieper en steviger. Ook heb ik geen last van mijn rug meer na het rijden, vooral de galop is een megaverschil. Fleur doet ook een stuk minder lastig met aansingelen, en loopt ruimer. Ik vind het dus een superzadel...

Heb jij al een keuze gemaakt DinkeyGirl?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 22:57

Tessebes schreef:
Topic uit de oude doos?
Ik dacht al dat het me bekend voor kwam.
Erg irritant!


tenzij er iets goed wordt toegevoegd , dan is het nuttig Lachen
Hoeft die persoon die dat nog zou willen weten niet meteen weer een nieuw topic te starten wat voor nog meer irritaties zorgt.
Er word vlug genoeg geroepen om de zoekfunctie te gebruiken , maar daar staat nou net niet in wat jij weten moest.
Kun je beter telkens de oude aanvullen zodat je op den duur niet met eindeloos veel dezelfde topics zit.
Zal veel overzichtelijker zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 23:53

Sorry, maar ik vond het niet echt een toevoeging, vandaar mijn reaktie.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 00:27

Ik heb een Ainsley Vanguard gekocht in overleg met een hele goede zadelmaker in Nederland, aan de hand van diagrammen van zijn rug en foto's aangezien ik het paard niet even mee naar Nederland kon slepen Haha!

Ik heb gekozen voor een goed liggend leren zadel omdat die gewoon veel langer mee gaan en volgens de zadelmaker het beste op mijn paard zou liggen, nog beter dan de wintec isabell. Ik vind persoonlijk die wintec isabell nog steeds het lekkerste zitten maar ik heb zo'n zadel gezien van een jaar oud waar niet eens iedere dag mee gereden werd en dat zag er zo lelijk uit, dat ik dus toch een leren zadel gekozen heb (die overigens SUPER ligt op hem).

Mocht ik nog eens rijk zijn, dan koop ik er zeker zo'n zadel bij hehe Tong uitsteken

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:01

Ik heb de pro en vind die zelfs al als een huis zitten, ik denk dat ik helemaal ga kwijlen bij een duurderde Isabelle...
Mijnes is ook redelijk oud maar ziet er best nog goed uit, juist het nep-suède!

veel plezier met je Ainsley.